Gå til innhold

rutiner for 4-5 mnd gammle bebiser :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dagen deres? hva gjør dere på fra dere står opp til dere legger dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner klokken 7.. spiser

Leker under babygymmen. Slik at jeg får stelt meg

Legger seg igjen mellom 8 og kvart på 9 sover ca 1 time

Klokken 10 får han litt grøt i tillegg til mm (ga først på kvelden, men han ble så urolig om natten så nå gir jeg på dagen i steden)

Sovner igjen mellom 10.30 -11 da kan han sove mellom 1 til 2,5 time, får mat når han våkner og er våken da ca 1 time før han sovner igjen. Sover 3 kvarter- time.

Sover igjen fra halv 4 til halv 5.

Vi bader rundt 7 tiden og åtte . kvart over åtte sover han for natten. (våkner klokken 4 og halv 6 og vil ha mm)

Dette er jo sånn ca- ikke alle dager blir like - er vi ute og triller sover han lenge på hver økt, mens er vi hjemme så er de korte.

Spennende å se hva dere andre gjør. Leker de mye alene eller må de aktiviseres? Sønnen min leker alene om morgenen, resten av dagen vil han gjerne ha masse oppmerksomhet og vil bli lekt med

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd om en uke, får kun MM: og dagene varierer endel ... men sånn cirka:

ca 6-7: står opp. Steller, spiser, ligger og leker litt (babygym, gymmatte, sånn litt for seg selv, men ikke supertålmodig)

våken ca 1,5 - 2 timer

ca 8-9: lur, varer fra 40min til 1,5t.

Våken ca 2 timer:

ca 12-13: lur, varer fra 40min til 1,5t.

Våken ca 2 timer

ca 15-17: lur, varer fra 40min til 1,5t.

6 _ 6.30: leggerutiner med (bad), stell, mat og lese bok. I seng 18-45-19.15.

Våkner som regel to ganger for mat: ca 12-1 og ca 4-5.

Og så er det selvsagt mat om dagen også, men ikke superregelmessig, blir når det passer, sånn hver 2-3,5 time.

Når hun er våken så gjør vi litt forskjellig (leker litt babygym/matte, litt tur o.l.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...