Miaria. Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Vi var på ferie forrige uke. Da reiste vi med et vennepar som har en gutt på 7 mnd. Hver gang dette barnet skulle få mat,så var det heeelt etter klokka! Flere ganger begynte han å vræle, spytte ut maten, slå etter flaska osv. Han ville jo tydeligvis ikke ha mat,men nei du, siden det var 3 timer siden han hadde spist, så SKULLE han ha i seg den flaska med melk!!!! Jeg er sånn at mine barn får mat når de ber om det! Har selv en gutt på 4 mnd og ei jente på 2 år.. Ho sier jo såklart ifra da, å spiser alltid med oss..Men minsten, han kommer gjerne med et par klynk,eller så følger jeg selv med på klokka å vet at det er tida for litt mat igjen snart...MEn er han ikke sulten, så er han da ikke sulten... Å det er da en ting da de er nyfødt og opp til 3 mnds alder...Da følger man jo mer med på uret... Men jeg sitter da aldri å presser i mat fordi klokka tilsier det??? Hvorfor mater folk etter klokka???? lurer..
Labambie Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg måtte gjøre det en periode,fordi jenta mi ikke la på seg som hun skulle. Hun sa ikke fra når hun var sulten heller,så da ble det klokkemating. Jeg har tendensen enda,men prøver å ta meg i det.. Kan jo hende at gutten til venneparet ditt heller ikke legger på seg som han skal? Eller så er det jo en grei rutine å ha.... Sånn cirka iallefall...
NinaCath Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Ja, det kan du lure på, og det lurer jeg også på. Hvorfor? Kanskje de liker å ha kontroll, du vet over hverdagens rutiner sånn ellers? Er helt enig med deg, her får vesla mat når hun er sulten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå