Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Del Skrevet 21. juli 2008 Huff og huff! Jeg hører ikke til her inne, men vil gjerne spørre dere modne gravide til råds - og vil gjerne få komme inn hit "på ordentlig" snart: Jeg har nettopp vært hos lege pga. en blødning utenom syklus. Han henviste meg videre til gynekolog, men gav sitt foreløpige syn på saken: Blødningene skyldes trolig enten rester etter ma i vår, eller det skyldes tidlig overgangsalder. Blir litt satt ut, jeg! Jeg har jo nettopp vært gravid, og bortsett fra blødningsforstyrrelsen, (og alderen, da - er 42 år), har jeg ingen andre symptomer på at jeg nærmer meg menopausen. jeg og samboeren min, som er noe yngre, vil så gjerne ha et lite kjærlighetsbarn - alt håp er vel ikke ute? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138279051-bl%C3%B8dning-utenom-syklus-tidlig-overgangsalder-samme-som-over-35/
Dolly Duck Skrevet 21. juli 2008 #2 Del Skrevet 21. juli 2008 Ikke noe kjekt å få en slik beskjed, nei. MEN, jeg hadde ikke brydd meg særlig om hva fastlegen min sa om slikt. Min erfaring er at de uttaler seg utrolig generelt om slike ting fordi de egentlig ikke har peiling. Overgangsalder i en alder av 42 høres tåpelig ut (selv om vi har hørt at det kan forekomme). Jeg hadde ikke tatt noe for gitt før alle prøver var tatt, var jeg deg. Høres også litt rart ut at det kan være rester etter en ma i vår, men så god greie på slikt har jeg jo ikke. Min egen erfaring er at vi ble gravid 3 ganger på ett år. Mistet hver gang mellom uke 10 og 12 ca. Fastlegen sa hver gang at det ikke kom til å skje igjen (han kunne jo ikke vite). Privat gyn sa jeg var for gammel, at eggene var utgått på dato. Vi protesterte fordi vi mente jeg ikke hadde blitt gravid om det var tilfellet! Til slutt ble jeg innkalt til sykehuset pga habituell abortsituasjon (etter 3 aborter kalles det habituell). Da fant de ut at jeg hadde en "feil" med blodet. Jeg ble raskt gravid for 4. gang, fikk medisiner under svangerskapet og har nå perfekt en datter på 5 mnd i en alder av snart 43! Eggene mine var helt perfekte! =D Så ikke gi opp! Det er helt normalt at syklusene "kødder" litt innimellom. Det trenger ikke bety noe som helst! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138279051-bl%C3%B8dning-utenom-syklus-tidlig-overgangsalder-samme-som-over-35/#findComment-138283300
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #3 Del Skrevet 21. juli 2008 Tusen takk for oppløftende ord, Dolly Duck! Jeg suger til meg positive historier som denne, og gleder meg på dine vegne over den lille datteren din! Det høres tøft ut å ha mistet så mange ganger - og aldri har jeg hørt om at "feil" med blodet kan forårsake aborter. Så bra at du til slutt fikk ordentlig utredening! Ja, jeg ser egentlig littt fram til å finne mer ut av dette her, jeg! Håper jeg snart får innkalling til gynekolog, tålmodighet er ikke min sterke side ... og pga. alder har jeg ingen tid å miste, føler jeg. Takk igjen, nå ble jeg litt mindre mismodig! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138279051-bl%C3%B8dning-utenom-syklus-tidlig-overgangsalder-samme-som-over-35/#findComment-138285772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå