Gå til innhold

Hva skjer? 3 mnd, og plutselig forandra natta helt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før har han fått siste måltidet (fullammer) rundt 21-22. Sov som regel frem til 02-03 for mat igjen, og deretter spist hver 2. time.

Våkna for morran mellom 09-10.

Men nå vil han ha mat hver 2. time hele natta, sover urolig, og våkner mellom 06.30 og 08 en gang.

Går detta seg til eller? Slitsomt å ikke sove noe særlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det pågått lenge? Kan være det er økedøgn, og at det vil gå seg til når produksjonen er økt.

Skrevet

Kan hende han har noen økedøgn og derfor vil ha mat såpass ofte. De krever mer mat og man har jo ofte ikke så veldig mye melk på kvelden. Kan også hende at han er klar for litt mere rutiner. Sånn var det her i huset. Vi la den siste duppen på dagen til fire ca og så er han våken til sju/åtte på kvelden. Lager litt leggerutiner pluss at jeg tilbyr han flaske etter pupp.Av og til er han mett etter pupp og vil bare ha en liten smak og av og til drikker han 180 ml. :) Begynte å "tøye natta" litt med smokk. Når han våknet litt så prøvde vi med smokk. Oppdaget da at han bare sovnet igjen og at han egentlig ikke var så sulten. Nå er han 3,5 mnd og legger seg mellom sju og åtte, får mat et sted mellom halv fem og sju. Alt etter når han våkner. Er veldig deilig å få kvelden for seg igjen. Oftest så sovner han igjen etter måltidet på morgenen, men av og til føler han nok at det da er morgen. :)

Det tror jeg vil ordne seg når vi begynner med grøt. Noe lenger enn sju/åtte kan man vel ikke regne med de sover uansett. De legger seg jo så tidlig så det er jo grenser på hvor lenge de kan sove. Hehe. Disse rutinene har iallefall gjort at både han og vi har roligere og mer "normale" netter. Du får bare prøve deg frem.

Skrevet

Jeg tenkte at det kunne være økedøgn, men det har holdt på 1 uke nå, så da er det vel ikke det?

Skrevet

Huff ja det er slitsomt, men disse små forandrer rytme heletiden (er min erfaring hvertfall) Det går seg nok helt sikkert til. Det kan jo være noen tenner på gang, økedøgn, varm, lysere netter, eller bare at det er nye rutiner som holder på å ta form. Har etterhvert lært at jeg ikke alltid skal skjønne hva det er som skjer. Noen ganger er det noe og andre ganger er det ikke gått å si. Men det er selvfølgelig slitsomt for forelderene og da spes mor. Så lenge han legger på seg som han skal så går det seg nok til. Er sikkert bare en overgangsfase. Hvis du synes det blir veldig slitsomt så prat m helsesøster. Kankje han trenger mere mat, men siden han fortsatt er liten så tror jeg ikke det. Lykke til hvertfall;)

Skrevet

Takk for tips.

Denna gutten her sover ekstremt lite på dagen, så å legge en siste dupp til ettermiddagen sånn er litt vanskelig. Han har dager der han bare sover 1-1,5 time og sånn han se! =P

Men vi kan jo prøve. ;o)

Skrevet

Nei, det er nok ikke alt man skal skjønne! =P

Jeg tror nok at han driver å lager en ny rutine, for det har liksom automatisk blitt det på morran nå.

Våkner rundt 07.30, og sover en dupp rundt 09.

Men lenger har vi ikke kommet! =P

Den nye rutinen tar nok sakte men sikkert form nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...