Gå til innhold

Hun vil ikke ha mme mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller jo... på natt. da drikker hun 150ml. Ellers er d veldig lite hun får i seg på dagen. Nå spiser hun forsåvidt "fulle" måltider. Grøt til frokost og kanskje vi klarer å få i henne 20- 50 ml melk, lunsj blir det noen brødbiter med fruktmos til og kanskje hun drikker 30 ml melk, middag blir det et halvt glass og mellom 20- 50 ml melk og kvelds er det grøt og 20 ml melk...

Vi gir henne nå melken først men d hjelper ikke. Har gitt mindre mat, men drikker kanskje 10 ml mer... Gir vann til maten så hun skal få i seg nok væske, men gir innimellom melken til maten for å lure i henne litt ekstra. Vi har også byttet merke for å se om det kan hjelpe, men nei. Har generelt drukket lite melk. Det meste hun har fått i seg er ca 150 ml...

Vekt oppgangen er helt fin og ser helt fin ut.

Det er vel naturlig at de drikker mindre melk når de spiser.

Men det jeg lurer på er om de trenger melk til alle måltid eller om vi skal fortsette å gi henne dette som hun tar til seg?

hun er 7,5 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta vår er nokså lik deres,virker nesten soM at hun ikke er innterest i det lenger...hvet ikke hva vi skal gjøre,hun spiser jo godt de andre måltidene...og værst har det vært nå denne helga for da har jeg jobbet og mannen min er vekke på jobb så da har tanta til ungene våre passet de,da har hun ikke villt hatt stort noe mat,og vertfall ikke mme

Skrevet

Jenta mi vil heller ikke ha særlig med melk. Jeg fikk beskjed om at de bør ha i seg 500-600ml melk hver dag, men det gjør ikke dattera mi. Blander grøten med melk isteden for vann slik at hun hvertfall får i seg litt der også får hun pupp morgen og kveld.

Skrevet

Tror de fleste 6 mnd grøtene er MME i. Så hvis hun får f.eks 2 dl grøt pr dag, har hun jo fått i seg litt melk der også. Tror det er ganske vanlig når de spiser såpass mye vanlig mat, at interressen for flasken avtar litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...