RødRev Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 De anbefaler at barnet får kun MM eller MME de seks første månedene, med mindre HS sier noe annet i ditt konkrete tilfelle. Deretter begynner man å gradvis introdusere fast føde, inkl. grøt.
Mammaen til Turid Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 vi skal starte neste uke tenkte vi.. da er det en uke igjen til vesla blir 4 mnder, og føler det er på tide.. selv om hun har sovet rundt i en uke nå, så sover hun ikke altfor godt.. ifølge helsesøster var det altfor tidlig å begynne med grøt når hun var 4 mnder.. (men hun mente jo også da at det var for tidlig å forvente at vesla skulle sove rundt nå da også, men det er en annen historie..)
*Timulia* Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Hmmmm...da har ikke helsesøstera di møtt gutten min skjønner jeg.... sovet rundt siden første natt på sykehuset han! :-) Takk for svar!
RødRev Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Dette velger man selvsagt selv, men fire mnd er i de aller fleste tilfeller altfor tidlig, iflg den informasjonen helsevesenet gir. Det er helt vanlig at en fire mnd gammel baby våkner flere ganger i løpet av en natt.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Enig med deg Bergensjente. Ofte sover ikke babyen noe bedre av å begynne med grøt heller. Gjorde i hvertfall ikke min. Noen babyer har behov for mer mat ved fire mnd alder, ville heller sett på hvor tilfreds han/hun er når den har fått flaske/pupp. Min var tydelig ikke fornøyd med bare melk da han var litt over fire mnd, og begynte da med grøt.
Puddingmama Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Det er forresten også vanlig at babyer som sov rundt tidligere slutter med det for en periode rundt 4 måneder, og det hjelper lite med grøt som oftest. Veldig ofte vil grøten bare fortrenge melka, og fylle opp magen litt slik at de får i seg færre kalorier og trenger mere mat om natta også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå