Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler at barnet får kun MM eller MME de seks første månedene, med mindre HS sier noe annet i ditt konkrete tilfelle. Deretter begynner man å gradvis introdusere fast føde, inkl. grøt.

Skrevet

vi skal starte neste uke tenkte vi.. da er det en uke igjen til vesla blir 4 mnder, og føler det er på tide.. selv om hun har sovet rundt i en uke nå, så sover hun ikke altfor godt..

ifølge helsesøster var det altfor tidlig å begynne med grøt når hun var 4 mnder.. (men hun mente jo også da at det var for tidlig å forvente at vesla skulle sove rundt nå da også, men det er en annen historie..)

Skrevet

Hmmmm...da har ikke helsesøstera di møtt gutten min skjønner jeg.... sovet rundt siden første natt på sykehuset han! :-)

Takk for svar!

Skrevet

Dette velger man selvsagt selv, men fire mnd er i de aller fleste tilfeller altfor tidlig, iflg den informasjonen helsevesenet gir. Det er helt vanlig at en fire mnd gammel baby våkner flere ganger i løpet av en natt.

Skrevet

Enig med deg Bergensjente. Ofte sover ikke babyen noe bedre av å begynne med grøt heller. Gjorde i hvertfall ikke min. Noen babyer har behov for mer mat ved fire mnd alder, ville heller sett på hvor tilfreds han/hun er når den har fått flaske/pupp. Min var tydelig ikke fornøyd med bare melk da han var litt over fire mnd, og begynte da med grøt.

Skrevet

Det er forresten også vanlig at babyer som sov rundt tidligere slutter med det for en periode rundt 4 måneder, og det hjelper lite med grøt som oftest. Veldig ofte vil grøten bare fortrenge melka, og fylle opp magen litt slik at de får i seg færre kalorier og trenger mere mat om natta også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...