Mammaen til Turid Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 har noen spørsmål ang dåpsmiddagen og litt slik.. det er totalt 15 stk som skal spise middag og ha kaffi etterpå. + 2 på kjøkkenet.. hvor mange kaker trenger jeg..? lurte på 3 (verdens beste, sjokoladelangpanne og en bløtkake. evt. noen muffins..) hvor mye brus (lurte på å kjøpe 2 kasser med halvlitere, men det er jo ikke alle som drikker brus..), lurte nemlig også på å ha vannmugger med iskaldt vann og isbiter (eller er jeg "gnien" da?), er meldt 28 grader den dagen nemlig..! kan jo si at det er bare den nærmeste familie pluss et vennepar av oss som skal være fadder på vesla som kommer...
*Timulia* Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hvis du skal ha middag, trenger du ikke mye kaker (hvis du ikke vil ha mye rester da.....hehe) 3 holder sikkert i massevis! Vi blir 21, 16 voksne, 5 barn og 2 ammende barn, i dåpen her. Skal ha snitter. Har da tenkt å ha 4 kaker: Kringle, marsipankake, gulrotkake og sjokoladekake. Har kjøpt inn ei kasse pluss noen flasker med brus (inkl, farris og eplemost) og to six-pack med munkholm. Lurer litt på å kjøpe litt mer farris for det er meldt 28 grader her og......(samme dag kanskje??? 27/7) Eller kanskje jeg går for mugger med vann.... Lykke til hvertfall!
Mammaen til Turid Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 takker, da var jeg ikke helt på bærtur alikevel da.. stemmer...! skal ha det på søndag ja.. hehe.. hadde ikke vært dumt å kjøpe noen ekstra flasker med farris... hmmm..
*tybber* Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Vi hadde dåp 6/7, og var 18 stykk, deriblant 5 barn i alderen 1-7 år. Vi hadde gryterett, bestilte til 15 stykk, og vi hadde maaaasse igjen. Hadde 5 kaker, pluss gelè, og det ble rester for å si det sånn! =P Men egentlig ikke så mye som man skulle trodd. Av drikke kjøpte vi èn kasse med brus, og to six-pack med alkoholfri øl. Holdt i massevis dette også! ) Så du er ikke helt på bærtur nei. Håper dere får en fin dag! )
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Kan nå si hva vi hadde da. Vi skulle vært 12 stykker, men ble bare 10. Menyen var snitter til mat, etterpå var det kaker og kaffi. Vi hadde disse kakene: Marsipankake med bilde og skrift av dåpsbarnet, sjokoladekake og suksessterte. Hadde i tillegg en iskake og lefser med gombe. Og vi hadde mye igjen etterpå, men var jo beregnet ut fra 12 stykker gjester, alle voksne.
ja08 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Vi var 20 voksne, 12 barn og 2 babyer. Serverte middag og hadde 5 forskjellige kaker etterpå. Det ble rester fordet om det ikke var så mye. Tror likevel det er kjekt med et lite utvalg, slik at gjestene får det de liker. Tipser deg til å tenke variasjon f.eks.en med nøttebunn, en med sukkerdeigbunn, sjokolade osv...da blir de fleste fornøyde. Men, siden mange gjester er barn er muffins, langpannesjokoladekake ideelt. Min favoritt er verdens beste og i våres dåp ble den helt spist opp samme dag:o) Jeg bakte ingen kaker selv, organiserte bakst blant gjestene og bestilte en dyr flott kake. Å arrangere dåp med borddekking er i seg selv mye arbeid. Lykke til!
ja08 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 ...glemte å si at vi hadde 10 flasker en og en halv liter med brus og vann i mugger. Mye ble drukket, men det ble smårester av det og igjen...
Mammaen til Turid Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2008 lurte egentlig på å lage eplekake da.. langpannekake og servere is til.. det er som sagt meldt skikkelig varmt vær.. og joda, jeg har "bestilt" verdens beste av min stemor, men kan liksom ikke be henne om stort mer da hun også skal lage desserten (hjemmelaga sjokoladepudding..) og hun er vel den eneste som har mulighet til å bake av dem som kommer, hvis ikke hadde jeg spurt flere om å bake.. (oldeforeldre som kommer, folk fra andre kanter fra landet kommer kun for helga..) jeg skal selv lage sjokoladekaken. ang borddekking så får jeg noe hjelp, men skal gjøre pyntinga selv - vet hvordan jeg vil ha det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå