Gå til innhold

er LEI av helsevesenet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på støtte...når eg var gravid begynte eg hos psykriatrisk sjukepleier..var ikkje deprimert.,men for å ikkje få svangerskapsdepresjon..ho trudde eg var deprimert..,var ikkje sammen med barnefaren men hadde eit veldig godt forhold til han og det gjor meg lykklig..snakka litt om barnefaren..når eg var 6 månder på vei..begynte ho å snakke stygt om barnefaren..at han hadde brukt meg.,men eg og barnefaren var sammen om å ikkje ville ha eit seriøst forhold..at eg ikkje burde møte han.,at ho synest ikkje at eg skulle være sammen med han..at han er ein drittsekk, vist det var noe eg ikkje gjor kunne ho si at det var pg av dårlig sjølvtillit., psyka meg veldig ned..var noe med barnefaren som irreterte meg, så sa ikkje noe positiivt om han men det var ikkje det eg var der for.,men ho overdreiv veldig..tingen er at ho fekk meg til å tru det ho sa..at ho manipulerte meg..når eg begynte der sa ho at eg hadde kjærlighets sorg noe som eg ikkje hadde..dei tankene eg hadde om barnefaren hadde eg jobba for skjøl og ho ødela liksom det..ho sa alt med ein gang og tror eg hadde problemer med å fordøye det..har add og så det tror eg forverra det..men eg blei ekstremt deprimert etter at ho sa det..forvirra osv..hadde det kjempe bra før..når eg reagerte på det.,så sa ho: vist du blir lykkelig av å leve sånn så er det greit..ho sa og at no følte ho at ho ikkje kunne si noe, sa at det var fordi eg var så sensitiv at eg reagerte sånn, at oppfattelsen min er feil..det gjor det bare værre..no er dattra mi 4 mnd,..helsesøstra som eg har gått til var veldig beskymra for dattra mi pg av at eg var deprimert men ho sa at ho ikkje hadde tenkt å ringe til barnevernet, eg bytta ho fordi ho var så overbeskymra og da ringte ho til barnevernet når eg hadde bytta ho, på grunn av hevn..ho nye eg har fått eg ikkje så mye bedre.,eg fekk kjeft av ho fordi eg hadde bytta helsesøster og sa at det var ikkje vitsi å bytte ho og, trua meg litt fordi ho var så redd for at eg skal bytte ho og..no får eg ikkje sånn gruppe.,og ho sa at sånn skjer det når eg bytta..ho er veldig irretert på grunn av det..men er ikkje det mitt valg..får overveldene masse råd og..vil ha noen andre sin meining om dette?? føler eg ikkje får bestemme over livet mitt..er fortsatt deprimert på grunn av det ho sa.,noen som har opplevd noe likt? korleis kommer eg over det?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...huff høres ut som du har vært ute for et par klassiske snerpete helsvesen-kjerringer....med bedreviter-ideer så det holder...

ta kontakt med fastlegen din og be om en dobbelt time for å få snakket ut....du trenger en tredjepart her, dersom ikke helsesøterene kan oppføre seg normalt er det neppe noe i veien for at du kan få hjelp av legen til å få utført div undersøkelser eller målinger av babyen.....snakk med familie og venner og ta kontakt med helsestasjonen og si du ønsker å få tildelt en barselgruppe...du trenger nettverk rundt deg!!!!!!!!!

jeg har desverre tilbrakt mer enn 10 år i helsevesenet og vet hvordan sånne damer kan finne på å oppføre seg....

sett deg som mål å være bestemt og klar ovenfor dem, ikke utbroder noe dersom de prøver å trekke deg mere inn i dette våset om hvordan du har "missforstått" deg selv...vis at du er sterk...det er du nemlig!!!!!!!!!!!!

...start med å si til deg selv hvordan du vil ha livet ditt...fortell deg selv at du har det godt, at du er sterk og en god mor....(så skal du se det også påvirker hvordan andre finner på å oppfatte deg).....og fortelle deg selv dette hver kveld før du sovner minst 10 ganger.....

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei, I mindre målestokk har jeg opplevd noe av det samme som deg. Når man setter foten innen for dørstokken i helsevesenet virker det som om de har rett til å fortelle deg hva du føler og hvordan du bør kle deg og oppføre deg. Merkelig. Det å true med barnevernet, jnstitusjonere deg og barnet ditt fra første dag virker typeisk (har ikke opplevd det selv, men har sett det med andre) Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet all kontakt med de helsesøstrene tvert. Og forholdt meg til eventuellt barnevern. Hvis du MÅ oppsøke helsepersonell i følge barnevernet hadde jeg valgt meg en privat psykolog og en privatlege slik at BV ble fornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...