Gå til innhold

Hvor kjapt kan det gå?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal ha nummer to og har en og en halv time å kjøre til sykehus. Hvor kjapt KAN det gå fra rier starter til man er 4-5 cm?

Noer erfaringer? Redd for å komme for sent til smertebehandling :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjappeste fødsel tok 67 min fra jeg våknet om natta til hun var født og jeg vet om mange kjappere fødsler enn det...

Skrevet

HELP! hehe får håpe det ikke går så fort.

Tenker jeg får regne med å reise rett til sykehuset... Hun som skal være med meg bor også en halvtime unna og må skaffe barnevakt til 2 først... og jeg må skaffe barnevakt... kjenner jeg blir litt stressa her...

Skrevet

Det spørs, hvor fort gikk din første fødsel, og hvor lenge siden er det siden den? Har noe å si på hvordan du føder. Har hatt kjappe fødsler selv, og drar derfor inn med en gang det kan være noe på gang.

Skrevet

Når jeg fikk nr 2, så gikk jeg med 4 cm åpning i over en uke.Hadde harde kynnere, men ingen rier.(Fleregangsfødende kan gå med mange cm åpning lenge før fødselen).Når fødselen først satte i gang gikk det veldig fort. Jeg hadde over 1 time til sykehuset, så jeg hadde dårlig tid. Det startet med svake rier som varte i tre kvarter. Det var som mensen smerter. Så jeg gikk hjemme og trodde jeg hadde litt god tid på meg. Jeg pakket resten av det jeg skulle ha med meg og ringte etter barnevakt.

Plutselig så ble riene veldig vonde og jeg klarte ikke å si et ord. Vi fortet oss ut i bilen. Da hadde jeg ingen pauser mellom riene.

vi kom ikke langt før vi måtte ha tak i ambulanse.

Det ble en styrtfødsel(tok under 2 timer) og fødsel i ambulanse. Rakk ikke å få noe for smertene en gang.

Så det kan gå fort og det kan hende at du har mange cm åpning når riene starter. Jeg anbefaler deg at du drar til sykehuset så fort du merker noe til riene.

Skrevet

Jeg er anonym over. Glemte å skrive at min første fødsel tok 24 timer og det var 10 år siden første fødsel.

Skrevet

hjelp hjelp hjelp... kanskje jeg MÅ føde på det nærmeste i stedet :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...