*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Får man gjort det? Når man har mistet lommebok osv.... og ikke har noe som helst id for hånden??
mamma`n til nurk Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Nei, det tror jeg ikke. De er ganske strenge på det nå.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2008 Ante meg... broren min har mistet lommeboka, og skal fly i morgen tidlig for å dra på jobb-intervju....
lklk Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Jeg måtte vise legitimasjon på en innlands flytur denne uken. Vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde tatt det med...
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Har ikke din bror et pass? Det kan han jo bruke hvis han har mistet alt av andre ID-papirer. Lykke til:)! Mvh
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2008 Joda... han har pass...problemet er at han er i trøndalag, hos familien til samboeren.. og passet hans ligger i huset deres der de bor resten av året... derfor er det veldig krise...
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 man kan få et "nødpass" i krisetilfeller. Men er kanskje litt seint å få ordnet det nå..
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Upps,såpass ja;)).. Kan man ikke få nødpass temmelig kjapt?Om dere ringer til flyplasspolitiet eller lokalpolitiet kan dere kanskje få et svar på det? Håper det ordner seg! Mvh
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2008 Takker for tips... tror han ringte politiet i alle fall, så får vi se hva det blir til.. sannsynligvis ender han nok opp med å kjøre nedover... så jeg har bedt ham innstendig om å ringe og få utsatt intervjuet til litt senere på dagen, slik at han ikke stresser i trafikken.. Da er det natten, så får vi satse på det ordner seg... takker dere for svar alle sammen :-)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Nødpass trodde jeg man kunne få i løpet av få minutter PÅ flyplassen. Mulig jeg tar feil altså, men jeg var ganske sikker, før jeg ble usikker, hehe
alvam Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Trodde man måtte vise id bare hvis man sjekket inn bagasje, men er ikke sikker.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 Vi reiste i fjor sommer uten å vise id av noe slag. Snakket egentlig aldri med noen. Booket inn på en terminal, passerte sikkerhets-sjekken med ranselen min, kjøpte en flaske vann og tuslet ombord. Er vell ikke forandret noe siste året? Var vell ganske strengt at da? Jeg hadde ikke med meg bagasje, annet en ranselen min.
Mor&barn Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 med widerøe må man iallefall vise legitimasjon ved ombordstigning! tror det gjelder sas også, ettersom de ofte deler fly.
Mamma til rakkerunge Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 jobber i SAS. ID er ikke påkrevd. Hos oss kan du bruke finger ID dersom du sjekker inn bagasje. Hvis du har reisen på Eurobonus kort så kan du bare trekke kortet i gaten så fremt du ikke har sjekket bagasje. Har du kun en utskrift fra internett, så sjekker du inn ved hjelp av booking nr i innsjekksautomatene. Og tar med boarding kortet til utgangen. Ingen ID sjekk på innenlandsfly dersom du er sjekket inn. Du kan derimot bli krevd for ID dersom du møter i gaten med bare utskriften fra nettet. Så sjekk inn på automaten, og god tur
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 Vet andre som av ulike grunner ikke har hatt id har tatt med seg kjente på flyplassen som har vist id og "gått god" for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå