Gå til innhold

Når er nok nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med å få i gang melkeproduksjonen, og styrer og stresser nå voldsomt med amming, pumping og mating. Får ikke gjort annet om dagen... Hvor lenge bør jeg holde på og prøve før jeg sier at nok er nok? Akkurat nå føler jeg at det ikke er verdt det. Jeg har jo 0 liv. Min plass er i sofaen ved siden av brystpumpa eller med baby i fanget...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt nå! Du skal kose deg med baby, ikke stresse deg ihjel å være utslitt. Barnet blir like hel, vanlig, perfekt, smart, fantastisk med mme. Jeg ga opp pumping etter 6 uker, ville kose meg og være en uthvilt mamma med overskudd til gutten min. Anbefaler deg å gjøre det samme. Babyen din har fått den viktige morsmelken i begynnelsen av livet, det er kjempe bra, og du har virkelig gjort det du kunne for å få det til. Går det ikke, så går det ikke. Barnet ditt vil aldri få mèn eller bære nag ovenfor deg at den fikk mme og ikke mm. Her koser lillegutt seg med flasken sin som bare det. Du vil få ett friere liv, med mer overskudd til lille gullet, DET er det viktigste.

Skrevet

Det må du kjenne på selv - hvor mye og hvor lenge du orker.

Får du ordentlig hjelp? Har du prøvd å kontakte ammehjelpen?

Og så går det jo fint at å kombinasjonsmate, dvs gi noe mm og noe mme.

Og husk også at stress er ammingens verste fiende.

Lykke til videre - uansett hva du velger!

Skrevet

jeg hadde liknende problem med 1. mann, 2 brystbetennelser og klumper gjorde at vetlejenten ikke fikk i seg nok, pga antibiotikaen minsket mengden hun ville til slutt ikke suge mer.pumpet og pumpet til jeg var utslitt. fant fort ut at det var nok, og begynte med erstatning. da kom alt seg. baby sov, jeg fikk et liv og pappa kunne passe! hvis ammingen bare er slit er det bra med alternativet. du er en like god mor om du ikke ammer. jenten min er 13 mndr nå, lite syk og strålende humør! husk å gjør stundene m flasken til kosestunder, da får baby dekket behovet for hudkontakt og nærhet. nå har jeg ny baby og ammingen går helt fint denne gang,utrolig hvor stor forskjell det kan være! lykke til med valget ditt.

Skrevet

Hei!

Som regel, når man jobber for noe man i begynnelsen entusiastisk vil klare, så er nok nok når følelsene snur til likegyldighet. Helst før man begynner å få et anstrengt forhold til baby...

Ring ammehjelper om du allerede ikke har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...