vimsa;) Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Er det noen av dere med barn på rundt et halvt år som gir brødmat? har gitt datteren min grøt i to måneder nå, hun spiser to porsjoner om dagen. Liker ikke middag noe særlig.. Hun er allergisk mot melk så kan bare gi maisgrøt.. men hun begynner å bli litt lei tror jeg Noen som vet hvordan man ser om barnet er klar for brød i biter? og noen med erfaring med å gi brød til så små?
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Dette lurer jeg å på.. Snuppa mi er 6mnd. Vet ikke om jeg tørr å bare putti i henne noen brødbiter. Er så redd hun setter i halsen. Hvordan gir man det..?
Elle melle deg fortelle Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Jeg begynte med brødbiter når snuppa her var 6 måneder. Bare begynte med bittebitte små også økte jeg størrelsen etterhvert. Det gikk kjempebra og når hun var 6,5 måned spiste hun skorpe som bare det.
*1+1=2 små* Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 jeg gir bittesmå biter, men har begynt å bare gi henne en brødskive også sutter hun på den:P Noen få ganger setter hun det i halsen men da hoster hun det bare opp igjen/får vann/kaster opp....
superk Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Hei Vimsa Kan jeg spørre om hvordan du merket at babyen din var allergisk mot melk? Har en sønn på 5 mnd som jeg prøver å innføre litt fast føde nå. Det har av og til endt med oppkast og de gangene det har skjedd, har jeg gikk mme i tillegg. Han tåler mm da, så det må evt være kumelk. Han har også kastet opp av bare mme (småfolk og nan), men ingen utslett eller noe. Fin form ellers. Ikke dette du spurte om, men jeg er bare litt nysgjerrig
stvgr_mamma Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 de som har fått brød, har de fått noen tenner eller? har ikke d noe å si?? har en på 6 mnd og kan ikke i min villeste fantasti se for meg at han vil ha noe i biter ennå.
vimsa;) Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2008 takk for mange svar:) Prøver litt forsiktig i m tror jeg:) Til superk: Merket det med at hun kaster opp/ gulper seg nesten helt tom når hun får i seg noe med melkeprotein i. Også gjennom melka mi.. Hun har også hatt hyppig grønn avføring og litt dårlig vektøkning. Litt utslett rundt munnen. Har du prøvd å gi fast føde uten erstattning? bare for å se om det går bedre. Feks mais grøt med mm. Det går veldig fint her:) Gitt noe mat med melkeprotein i? feks risgrøt . Går det bra så har du jo testa det:)
Elle melle deg fortelle Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 stvgr_mamma Her hadde hun to tenner nede når hun fikk brød. Fikk ikke noen oppe før hun var elleve måneder. Men hun spiser alt hun kommer over så tror hun hadde slukt brød og biter også helt tannløs:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå