Gå til innhold

mme i tillegg t mm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bare mindre og mindre melk....

vi har fått en uønsket gjest som heter sopp...

det stertet med att jeg hadda så vont når jeg ammet att vi kjøpte mme får att jeg skulle få en liten pause fra smertene jeg her nårr jeg ammer... men de siste ukene har jeg måtte brukt mme til flere måltid...

jeg får ikke melk til neste gang hun er sulten etter amming... så vi gir henne flaske..... så da har jeg fått fylt meg opp til neste gang igjenn... å da er d ett måltid tilsammen på begge puppene....

er fortsatt plaget av soppen men legen sa vi skulle fortsette me medisin i to uker till.

noen som har opplevd elr opplever det samme?

noen råd om hvordann få opp melkeproduksjon

eller andre tips?

1 flaskebarn fra før av!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ammer og gir flaske. Ammer bestandig først og til alle måltider og så gir jeg flaske etterpå til han er mett.

Jeg tror nok jeg ville ha tilbydt begge puppene ved hvert måltid uansett, for puppene begynner jo å fylles opp med en gang igjen uansett hvor lite melk en har..

Du kan jo prøve å pumpe litt imellom også for å stimulere så produksjonen øker..

Jeg sliter også med sopp, det er noe skit.. har tatt medisin i fire uker vi nå... men borte blir det ikke..

Det finnes en fin tråd på ammesiden ang. øke opp melkemengden..

Mange gode tips, men for meg blir det ikke nok melk alikevel...

Håper det ordner seg for deg!!

Skrevet

har prøvd alt det... ingenting fungerer.

Skrevet

Det er vel som å banne i kjerka dette her, men siden jeg er tidligere flaskemamma så sier jeg det likevel; du kan jo gå over til bare mme? Det er faktisk et veldig bra alternativ, man skal ikke slite seg ut for å gi ungen mm.

Amming vet jeg dessverre lite om siden vesla aldri ville, men man kan jo få opp produksjonen ved å pumpe...men spørs om du vil det. Jeg var pumpemamma i 3 mnd og det er skikkelig slitsomt.

Lykke til uansett hva du gjør :-)

Skrevet

jeg har både prøvd pumping. brystsholl og alt man kan tenke seg...

helsesøstra sa att jeg måtte legge henne offtere inntil brystet, men det hjelper jo ikke nårr det ikke er noe melk der...

etter 6-7 timer er det en full pupp.... og da spiser hun begge puppene og er fortsatt sulten... hun bruker bare 2min og da er det åver på pupp nr 2 og da e d 2 min til... så vitt jeg vet tar det ikke bare 4 min under en ammestund....

det blir bare mindre og mindre melk....

har ei datter til på snart 2 år... og hun vart ammet i 2 mnd å da mistet jeg melka pga sykdomm (influensa på oss begge)

kan d henne att jeg ikke greier og produsere mere melk enn det?

hadde melk i åverflod i starten....

har ikke mye erfaring på denne amminga...

fortvilet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...