Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Har en gutt på 2,5 år som har blitt så redd og "skvetten" i det siste.. Han sier at "det er skummelt" hvis han skal gå inn i et tomt rom feks, eller hvis han hører lyder som han ikke vet hva er osv.. Hvis noen begynner å snakke litt "uventet" kan han bli så redd at han begynner å grine.. Snakker mye om monster før tiden, men ser ikke mye på tv? Noen flere med "redde" barn? Hva gjør man?
Selene Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Heisann! Tulla mi har også blitt veldig redd de siste månedene. Hun ble 2 i juni. Redd støvsuger, store biler, gressklippere, mørke og tomme rom osv osv. Tror det er ganske vanlig, i hvertfall hører jeg at det er mange som opplever det. Jeg synes også hun har fått veldig livlig fantasi og tror det at hun har blitt mer redd kommer av det. Vi får bare håpe det går fort over )
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Uff har det sånn her vi også, helt plutselig for noen mnd siden var ting skummelt. Han nekter å leke på rommet alene, må ha på alt lys i stua etc. Vet ikke hva det er som er skummelt, for han sier bare "det er skummelt". Har prøvd å spørre hva som er skummelt, men det vet han tydligvis ikke. Har spurt i bhg og de har snkket om skumle ting ettersom vi aldri har snakket om det hjemme. Men de sier nei det har de ikke. Andre ting som er litt ekkelt er at han sier natta og hade til noen i stua før han legger seg og før vi går ut. I bhg har har han noen ganger nektet å sove i vogna fordi det sitter en gammel dame i vogna hans!!! Ikke vet jeg hva det er, men noe skremmer han i hvertfall. Har tenkt å la det gå en liten stund til for å se om det gir seg, hvis ikke så får jeg prøve å oppsøke hjelp et annet sted, for jeg vil ikke ha en redd gutt:(
Selene Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Pussssig at du skriver det for sånn er snuppa mi også. hun påstår det sitter en mann i stolen på rommet hennes, og at det kommer en hest løpende. Kommer helt forskrekket ut av rommet. Huff, håper det bare er livlig fantasi på disse små og at det går over fort :S
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 sønnen min på 2 år var/er mye redd. da han var ca 17 mnd ble han plutselig hysterisk når jeg la han om kveldene. det var faktisk så ille at jeg kontaktet en klarsynt, å han påsto det satt en mann på rommet hans(en snill en som bare ville passe på han) men han fjernet han å 2 dager senere ser gutten min seg rundt om på rommet sitt å sier "borte".. grøss.. men han roet seg etter det da. nå har vi flyttet å til å begynne med påsto han at det var en hund på rommet sitt, han er liiiivredd hunder. hysterisk som bare det når han var på rommet sitt. tok IGJEN kontakt med han klarsynte å uten at jeg sa hva gutten var redd for så så han det var en hund der.. ekkelt , men gutten roet seg da hunden ble fjernet.. vet seriøst ikke hva jeg skal tro jeg, men så lenge gutten har blitt tryggere så er jo det det viktigste:)) enda er han utrygg uti gangen her, har selv senset en gutt rundt 8 år i gangen min.(samme str som ene gutten min) å utafor huset er det ei jente som leker med dissene og rutsje banen til ungene mine. til å med mora mi har sett henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå