Gå til innhold

Mange som ammer etter 12 mnd her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 12,5 mnd og jeg ammer fortsatt morgen og kveld. Fram til 11,5 mnd ammet jeg 2 ganger på dagen også, men det tok slutt når det ble ferie og andre (ingen...) rutiner.

Fra hun var 6 til 8 mnd ville hun nesten ikke ha pupp i det hele tatt. Jeg var lei meg, pumpet og pumpet og pumpet og tenkte at jeg aldri kom til å amme når hun var 1 år. Men så ble hun gradvis mer interessert igjen, og jeg må innrømme at jeg er litt stolt over å fortsatt kunne gi henne litt morsmelk. Hun veier over 11 kg nå, og det er utrolig koselig når den store jenta ligger der og smatter. Kommer til å fortsette så lenge hun vil ha.

(IKKE for å gi dårlig samvittighet til dere som ikke har ammet i det hele tatt eller har sluttet, jeg er ingen amme-hysteriker, tror barna klarer seg veldig fint uten morsmelk, men synes amming er så praktisk og koselig.)

Har også vært så heldig å ha veldig få ammeproblemer - ingen sår, betennelser eller noe som helst vondt. Må tenke på det når jeg synes vi sliter med litt mange andre ting (for det gjør jeg av og til).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer fortsatt min sønn på 19mnd morgen og kveld. Hvis han sover hjemme på dagen vil han også ha litt før han legger seg. Foreløpig har det gått greit siden jeg fortsatt går hjemme med ham. Hadde egentlig håpet at han kom til å slutte selv, men han koser seg sånn så jeg syns det er vanskelig å slutte. Når jeg begynner å jobbe i sept/okt er planen å prøve å slutte siden jeg føler at det tapper meg for energi. Mulig det ikke stemmer, men det er nå sånn jeg føler det.

Skrevet

Jeg ammet jenta vår 1-3 ganger for dagen frem til hun var 14 nd. Da ble jeg alvorlig syk. Måtte vere på sykehus i 4 dager og fikk sterke medisiner. Jeg fikk ikke lov å amme, så da var det slutt med ammekosen. Hadde jeg ikke blitt syk så hadde jeg nok ammet enda (16 mnd). Jeg synes det var veldig kos å amme, og savner litt den kosestunden.

Jeg synes det er helt greit å amme så store barn så lenge en ikke gjør det offentlig. For oss var dette en kosestund hjemme, og det kunne ikke falt meg inn å brette fram puppen ute blandt folk og gi et så stort barn pupp.

Skrevet

Jeg ammet til han var rundt 20mnd. Ammet stort sett morgen og kveld. Da var han så lite intr at vi bare sluttet..

Skrevet

Jeg ammet til gutten var 13 mnd og en uke. :)

Da var det helt tomt for melk en morgen.

Han hadde også gradvis mistet interessen, så ammeslutten gikk helt av seg selv.

Jeg kunne godt ammet lenger, om det hadde vært mer melk og gutten fortsatt hadde ønsket det. Hadde planer om å amme til et sted mellom 1,5 og 2 år. Men jeg er fornøyd med tingene slik de ble, kunne ikke fått en lettere ammeslutt! :)

Har heller ikke hatt noen problemer med ammingen, bortsett fra de aller første dagene.

Skrevet

Eg ammet til snuppa var 12.5 mnd, og da ville hun ikke mer....skulle gjerne ammet lenger eg, men er glad for at det gikk så greit å avslutte det også. At det var hun som mistet interessen liksom...Prøvde 2 uker der hun ikke drakk noenting, og da var det nesten ikke melk igjen heller.

Synes ammingen var svært smertefull noen perioder de første mnd, men det var bare å bite tenna sammen;) (blei veldig sår, blødde og det svei veldig og eg hadde alltid melkespreng). Etterhvert gikk det seg til og da var det bare kos:)

Skrevet

Snuppa mi er 12 mnd og jeg ammer om morgenen og ettermiddagen etter jobb. Hun er veldig avhengig av den kosen og blitt veldig mammadalt etter at jeg begynte å jobbe. Det er litt godt å føle at jeg kan gi henne dette selv om jeg må bort hele dagen. Savner henne fælt og synes hele jobb-greine er kjipt akkurat nå.. Så det er vel like mye for meg som for henne. Kommer til å amme så lenge hun vil ha, tenker jeg.

Skrevet

Ja, han er 12,5 mnd og får pupp 3 ganger om dagen. Han er kjempeglad i pupp :)

Fikk noen litt spydige kommentarer på barselgruppa for noen mnd siden (tror nok det var misunnelse) på at jeg fortsatt ammet et så stort barn, så jeg har sluttet å amme offentlig. Ammer noen av dere offentlig fortsatt?

Skrevet

Jenta mi er bare litt over aaret, men jeg ammer morgen og kveld og noen ganger paa dagen ogsaa, hvis hun er ute av seg/syk. Veldig praktisk aa ha det som trost noen ganger..

Har lyst til aa fortsette noen maaneder til, men lurer litt paa om nattavvenningen gaar lettere dersom vi slutter. Ammer som regel fortsatt en gang paa natten.

Paa den annen side, saa faar ammingen henne til aa sove lenger om morgenen..

Jeg ammer sjelden offentlig, foeler ogsaa at hun er for "stor". Teit aa foele det slik, og maa jeg, saa gjoer jeg det selvsagt. Ammer for eksempel paa flyet fortsatt.

Skrevet

min er 1 år og 15 dager å jeg ammer 4-5 ganger i døgnet ennå. men jeg ammer ikke offentlig jeg da siden han har blitt så stor nå,setter oss på ammerom el.

Skrevet

Ammer snuppa morgen og kveld, plus en gang midt på dagen om behov. Hun er 14 mnd. Syntes amminga var litt sli når det var hver annen time, men nå er det bare kos :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...