mor til verdens skjønneste gut Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Gutten min er 3 år, og han har nå sluttet med bleier både på dag og natt! Hører fra alle at han er så tidlig ute, er det vanlig at gutter er litt sene?
blond Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Det er visst vanlig at gutter er tregere enn jenter, men 3 år trodde jeg var ganske gjennomsnitlig. Mine har vært 3 år og 4 måneder og eldstemann var 3 år og 9 måneder.
maisel Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 gutten min sluttet med bleier på dagtid da han var 2 år og 9 mnd. Det er no ett år siden, men har fortsatt ikke klart å venne han av den på natta. Noen tips til hvordan vi skal klare det?
mor til verdens skjønneste gut Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Min bare ville det selv, skulle ikke være beby lenger (sa han..). Så jeg kot han prøve, etter ha hatt tørr bleie flere netter på rad. Nå tisser han altid før han legger seg og jeg tar han opp når jeg legger meg, da tisser han alltid. Vet ikke hvor lenge jeg skal gjøre det men.. Tror kanskje de bare må være klar for det. Jeg hadde ikke tenkt å ta nattbleia nå om det ikke hadde vært for at han ville det selv. Lykke til;)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Jeg tror også det er det som er viktigst at barna må finne det ut selv.. Det har begge mine gjort. Gutten min var 3 år og 11 mnd, da han fant det ut. Han sluttet også natt og dag samtidig og der har det ikke vært mange uhell i det hele tatt. Jenta sluttet når hun var 3 år og 2 mnd, men der har det vært litt mer uhell. Og da særlig om dagen. Har ikke vært så mange uhell på natten egentlig. Jeg tar ikke noen av dem opp. Tok opp gutten når jeg la meg de to første ukene men så bare sluttet jeg med det. Og det gikk fint. Jenta tar vi opp hvis hun har drukket veldig mye om kvelden. Ingen av de våknet om natten og må på do, de holder seg hele natten eller så kommer det uhell.. Men heldigvis ikke så mange uhell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå