Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen begynner å tenke på barnehageplass allerede når babyen er nyfødt. Jeg trodde alle måtte søke i hovedopptaket i feb/mars jeg? Og at alle blir vurdert på lik linje der. Hva hjelper det da å ha inne søknad lenge før? Gjøres dette likt over alt eller er det ulik praksis rundt omkring. Har en datter på fire, henne har vi fått inn ved å søke i hovedopptaket. Har så en datter på 2 mnd som jeg ikke hadde tenkt å søke for før hovedopptaket neste år. Hvordan gjør man evt om man søker når det er nyfødte, finnes det skjema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt kommunen og spurt. Hvis du er heldig kan du få barnehageplass med en gang, men når du har baby er det vel ikke aktuelt? Det er stor forskjell mellom kommunene.

Skrevet

Det kommer ann på om det fordeles plasser etter ansinitet. I Oslo er det bare å søke med en gang man har fått personnummer og sette startdato til neste hovedopptak. (Ingen vits å sette startdato tidligere, for i løpende opptak blir de som fikk avslag forrige opptak prioritert, og så lenge det ikke er full dekning er det ikke mulig å få plass).

Skrevet

sprør hvor du bor.

I Bergen får du en ansiennitetsdato når du søker som avgjør om du får plass eller ikke.

Skrevet

I Trondheim kan du først søke det året du skal bruke plassen, det er feks ikke noe vits i å sende inn søknad i 2008 om en plass du skal bruke i 2009. Man sender inn søknader til hovedopptaket, og så får man tildelt en plass i august. Det er mulig å sende inn søknader før eller etter hovedopptak, men da får man jo bare plass dersom noen tilfeldigvis har noen ledige plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...