Gå til innhold

thailand

♥Mamma`n til lille Kasper♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Thailand med baby? Fått et tilbud om å dra nedover i august/september, da er kasper 9-10 mnd. Noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med å väre i Thailand med baby, var i Phuket i 4 uker med datteren min i vinter. Hun var 4 mnd da vi reiste og det er antageligvis en enklere alder enn en på 9-10 mnd da hun ble fullammet og ikke beveget seg rundt.

Vi brukte anti-bac servietter flittig og tok hele tiden hensyn til at vi hadde med oss en bitteliten turist. Snuppa mi storkoste seg, badet og smilte til alle vennlige thaier som ville hilse på henne. De er virkelig opptatt av barn der!!!!

I august/september er det regntid de fleste steder i Thailand da, det kan väre litt kjedelig (ekstremt fuktig og klamt.....).

De beste rådene jeg har å komme med er fölgende:

-Ta med myggnett og anti-bac.

-Ta med Paracet/Pinex og nesespray hjemmefra (de har i Thailand også, men greit å kunne lese bruksanvisningen på norsk...)

-Ikke drass med for mye klär, man får vasket töy for 65 baht/kg og man bruker minimalt med töy der nede.

-De har bleier (huggies og Mamy poko) som fungerte helt greit for datteren min i alle fall.

-De har barnemat man kan kjöpe der også, men jeg har hört at den er veldig söt i forhold til norsk babymat og at noen barn ikke liker den. Dette vet jeg lite om siden min datter kun ble ammet da vi var der, men skulle jeg reist nå så ville jeg nok tatt med mat til henne.

-Du kan dra til et kjöpesenter å få tak i det du måtte trenge for en slikk og en ingenting. Vi kjöpte badebalje, leker, gåstol og masse annet.

-Trafikken er forferdelig der nede, dessverre. Vi hadde med oss barnesete, men selv da var hver biltur en skummel opplevelse med hjertet i halsen syntes jeg. Mange steder finnes det ikke fortau, så det var skummelt å gå med barnevognen langs veien også.

-Skaff skikkelig reiseforsikring og bo sivilisert så dere kan komme til lege/sykehus om nödvendig.

-Pass godt på så gutten ikke får noen sår, og hvis han får det så anbefaler jeg å väre raske med å oppsöke lege. Det blir infeksjon på 1-2-3 der nede!!!

Det er alt jeg kommer på i farten, men jeg svarer gjerne på spörsmål om du lurer på noe. Thailand er nyyydelig!

Skrevet

Planlegger-mamma: Bare nyskjerrig, hvor i phuket var du?=)

Skrevet

kata for det meste. Hadde tenkt å dra på noen utflukter med båt, hadde med redningsvest til snuppa. Men det var rett og slett for varmt til at jeg syntes det var lurt å dra ut på mindre øyer og være ute hele dagen (over 40 grader), så vi holdt oss for det meste på kata. Var du også der eller?

Skrevet

Vi var på Karon, men vi pleide å gå eller ta tuk tuk til Kata om kvelden!:-)

Thailand er digg da! Vi tok båt ut til phi phi island å phi phi li. Å ei øy til som jeg ikke husker navnet på! Tok vel litt over en time med hurtigbåt. Gikk greit det, men ville nok ikke hatt med en baby på den båtturen nei!=)

Skrevet

Var på Kata i mai med en på 10 mnd.

Gikk ganske bra der nede. Lokalbefolkningen er veldig hyggelig, og veldi oppslukt av barn. (Kom og tok på og ville bære)

Det eneste som var litt negativt er at de selger veldig lite barnemat. Anbefaler og ta med grøt og middagsglass. En får kjøpt grøt på glass, men det er bare på de store supermarkedene, eller så må du på kjøpesentre. De har noen middagspakker i pulverform som må kokes i 3-5 min. Mini likte ikke disse.

Tror det var bare en restaurant som hadde barnestol med bøyle, var ellers bare høystoler.

Anbefaler og kjøpe myggnett som er behandlet med myggmiddel (kjøpte det der vi tok vaksiner). Vi brukte det over senga til mini. Glemte det noen netter og da var han full av myggstikk i fjeset. (de er så små mygga at en ikke ser de)

På flyturen ble det lite søvn på mini, på oppoverturen spurte flyvertene om hvor gammel han var, sa da han var 6 mnd for da fikk vi en krybbe som han kunne ligge i. (Den er for babyer opp til 6 mnd og 11 kg tror jeg det var). Holdt han i armene til han sovnet å la han så i den. Er glidelås som ett belte over magen så de ikke detter ut.

Dere får ha god tur hvis dere drar:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...