Gå til innhold

******TRÅDEN 40******

Anbefalte innlegg

Skrevet

Edvard kan bo hos oss og så kan vi sikkert samarbeide med Tinyfamilien ang. kjøring i bhg;)

Spanske oversettere-har ikke peiling.

Skrevet

Kan da alltids mate og vanne gutten :)

Ingen problem, bare å si ifra om hva vi skal gjøre det, så fikser vi det!!

Har heller ikke peil på sånne spanske greier altså, regner med du har søkt på nett og ikke funnet siden du spør her... Ikke kjenner jeg noen heller dessverre...

Skrevet

Vi var gjenom noe oversetting og stempling da vi kjøpte leil. i spania så skal høre om hva vi gjorde og hva vi måtte.

Huff så mye du må gjøe da!

Tror ikke vi er de beste til å hjelpe de dagene, siden det er midt i terminen mener jeg og at det er litt unna i forhold til bhg., men om det er noe som skjærer seg for dere andre så kan vi muligens stille opp på sparket

Ja som sagt så er dere alle velkomne på lørdag,

Skrevet

Herk: Takk, men tror nok sessa holder seg i sofaen i helgen. Riktignok har jeg et englebarn av en sønn som sover når han skal, men jeg er ikke helt klar for å forlate heimen med det første for det. (sessa er en sofagris og sånn er det!)

Molait: Hva er det som det skal ordnes med? Er det arv og sånn så er det vel noe som ordnes her hjemme, om ikke han er spansk statsborger da. Mannen vet ikke noe om oversettere og sånn, dessverre. Byråkrati er noe drit! Papirmøller både her og i spania... imponert dersom du har hår igjen på hodet når du er ferdig med dette!

Skrevet

:) Kjekt med tråd.

Noricom har jeg funnet ut. Men er bare 2 ukers behandlingstid på skifteattesten og de fikk papirene fra Spania først i går. Og må ha det papiret først for er jo det som skal oversettes. Kjenner tiden renner ut her.

Mer kjekt med tråd. I går endte jeg med å deale med mannfolka til tråddamer og faktisk besteforeldre til mannfolka. Litt godt å vite at er det noe ordner det seg alltids. Mange gode venner jeg:)

Edvard var på sykehus i går han. Tok røntgen og greier. Er det første trådrøtgen? Lurte på om det ble første trådgips. Var ikke noe brudd men han bruker ikke hånda. Bare henger langs siden eller går med den opp i lufta liksom. Tryna 3 dager på rad i bhg han.

Såklart den dagen jeg jobbet sent, så vi var 3 stk som delte skiftet mitt i går. Litt artig, men ganske vanskelig å hoppe inn. Hadde jo null oversikt. Stakkars lille gutten min altså. Var så flink da. Masse venting og er jo ikke godt å ta bilde av vond hånd. Måtte holde og strekke i fingern og sånn men han satt nå stille da.

Hva som skal ordnes med Sessa? Alt? !!!! mye må jo tas der nede. Alt han har er jo der nede. Eller han har Strømmen sparebank her oppe. Og noe snakk om Trygg Vesta. Kan faktisk se ut som det kan dryppe noe ned på meg lell. Ikke livsforandringssummer, men likevel noe. Er bare jeg og meg så det gjør jo deler av det enklere.

Hår på hodet? Ja håper da det. Ellers vil jo Ama få mer fritid;)

Har liten smørbrødliste:

Min fødselsattest (mener jeg har en stempla hjemme)

Skifteattest (purre og mase og sånn)

Oversette overnevnte

Hente dødsattest fra konsulatet på posten (fikk henta i går)

Sende skjema og skifteattest til fagforbundet

Ringe NAV og få klarhet i pensjonsutbetaling

Statens pensjonsforsikring (snakket med dem og løst en del, men må ha skifteattest)

Strømmen sparebank (trenger alle papirer først)

Spansk bank (må få en spansk dødsattest der nede..sukk)

Trygg Vesta (finne ut hva og hvor og hææ)

Bestille fly

Planlegge barnevakt

Der nede må jeg tenke ut ift sermoni og hele den biten med å hente urne og spre og blææ!

Selge en bil og div. (tv,vaskemaskin++)

Rydde og endevende leilighet for alt! Mannen var et ekorn så kan finne info og penger stuet inn i bøker og skuffer og alt.

Gå gjennom bilder og alle tingene hans og pakke.

Må på div kontorer og sånt der nede.

RENT HELVETE MED PERM FRA JOBB!! (får fri men ikke lønn og jobbe inn og søndager og ja og nei og drittfolk og M fikk "bare dra-betalt-ikke tenk på det" dagen før han skrev under kontrakt til og med!!

Er litt sliten i hodet mitt jeg. Har lyst til å bare droppe hele greia.

Litt oppgulp.

Skrevet

*stryke molle over håret*

Dette greier du!!!

Takk for inv., herk. Vi kan ikke komme, må ha så mye barnevakt i oktober, så har ikke hjerte til å dra bort denne helga også.

Skrevet

Jo og en kjekk trådting til...hehe. Er det fullt på LS sykehus så finnes det gratis parkering rett rundt hjørnet;)

E ble sååå glad og ropte på Nona. Litt forvirret over at vi gikk feil vei:)

Finne på noe snart Ama, E savner Nona. Snakker stadig om henne. Og elsker den grønne jakka. Nonajakka det:)

Skrevet

Stakkars E! When it rains, it pours... Det er nok nå, eller?

Tenkte på hva det var som skulle oversettes og sånn, jeg da. Skjønner at det er et tonn av ting som skal ryddes opp i og ordnes med. Prøv å puste rolig og ta en ting om gangen. Du er jo bare nødt til å ta deg noen kontordager hvor du får unna papirmølla. Skjønner ikke hvorfor jobben din skal være så teit. Du er eneste pårørende for pokker, blir jo en del jobb av det! Huff og ish og æsj! Kunne ønske det var noe jeg kunne ha hjulpet deg med, men kan ikke se at det er noe på lista jeg er så veldig god på. God på å sende deg varme tanker, da! Vet ikke om du har merket det....

Jeg har to babycall'er i bokhylla nå... og på Linus sin er det spøkelser! Grøss...

Skrevet

Skulle ringe eller melde å si ifra Herk, men så ble det hele borte for meg. Uuuunskyyyld!!! Veldig koselig å bli bedt, men jeg orket bare ikke. Hodet sprengte og er generelt litt utslitt for tiden. Håper kvelden var velykket og masse gratulerer til Herkemannen om jeg skulle glemme det i morgen:) (var i morgen var det ikke?)

I går på dagen passet W E ute i hagen. E løp og tryna mot huska. Seff da den med to seter på med sånn stiv stang..altså ikke sånn vanlig med tau liksom. W kom opp med han og blodet tøyt ut av munn og nese. Gikk greit.

Hånda begynner bli litt blå nå. Bare svakt noen steder. Fikk klippet av plaster på fingrene i går. Lukta litt råttent vetjæ. jækki. Har jo ikke fått røre, og sovet så lett at jeg ikke har villet pelle.Prøvde lage en fatle til han, men det var jo noe grusomme greier å ha på seg..hehe.

Hatt en del guff i øynene. Masse snørr. Lurer på å ha han hjemme i morgen. Dra til lege. Vet ikke om de får sett eller gjort noe mer med hånda, men da har man vært der en gang og da er det greiere å komme tilbake om det ikke bedrer seg. Inne i systemet liksom. Også få sjekka øynene samtidig. Gutten har egentlig råbra balanse...rart han tryner så mye. Og går på ting. Feilberegner og sånn. Merkelig...

Takk for koselig besøk MtG:) Bonai og E hadde bare skjønn gjensynsglede :D Og du har atter en gang langpanne..hehe. Du burde strengt tatt hatt bruk for den før nå?

Spise taco uten salat jeg nå. Skuffaaaaa!!! Salaten er viktig! (glemte shøpe)

Takk for stryk og tanker:)

Skrevet

ja, her var det liv! rai rai!

Spiser sjokolade og er alene hjemme jeg...

Skrevet

Hei på dere!

Hvordan står det til med alle sammen?

Her står alt bra til. Gabriel er frisk og rask og det er også resten av familien:)

God dag -MtG-!

I dag er det mandag 6. oktober.

Du går nå i 27. svangerskapsuke og har 95 dager (14 uker) til termin fredag 9. januar 2009.

Din svangerskapsuke: 27

Babyen har nå blitt ca 32cm og veier ca 850. Kroppen er nå større enn hodet. Nå ligger livmoren fire til fem centimeter over navlen. Babyer som fødes så tidlig som nå vil trenge ganske mye hjelp for å puste. Som tommelfingerregel regner man at den må være på sykehuset like lenge som den ville ha vært inne i magen. Men her er variasjonene store.

Gabriel er 1 år, 11 måneder og 25 dager gammel og har bursdag om 5 dager.

Vil noen komme i bursdag på søndag fra ca. 14.00?

Sted er fortsatt uvisst. Kommer an på hvor mange som kommer.

Magen min er svæær og jeg har blitt feit:) Skulle jo max opp 12-13 kilo denne gangen jeg. Tror det skal holde hardt altså!

Ja, si ifra om dere kommer i bursdag da:)

Skrevet

Hei MtG! Så mye gravid du har blitt :D Vil se, men vi skal ha bursdag selv på søndag. Og lørdag og for den saks skyld. Og neste helg kommer mamma og pappa fra nord. Kan man ha trådbursdag på en ettermiddag? Helga etter det skal jeg bort, og helga etter er det vel L sin tur. Snart jul! Men altså, vi tar gjerne i mot ettermiddagsbesøk om noen orker :)

Hvor er alle forresten? Har dere begynt med ull? Det var kaldt i dag tidlig. I morgen er det barnehageportrettbilde, var gruppebilde i dag. Spennende.

Skrevet

Ikke lett å få organisert alt:)

Kanskje jeg orker å komme på ettermiddagsbesøk en gang. Ikke helt sikkert da:)

Jeg vet ikke hvor alle er. De driver vel og styrer med sitt da.

G har brukt ullundertøy i en måned snart. Er skikkelig kaldt på morgenen. I dag var det 1,7 grader når vi gikk til barnehagen. Han får vintersko av farmor og farfar til bursdagen sin så da blir det nok snart

G skal også ta bilde i morgen. Fikk sms av ped.leder nå. det var bra for jeg hadde glemt det:) Gøy!

Skrevet

Hei hå:)

I dag er det mandag 6. oktober.

Du går nå i 23. svangerskapsuke og har 122 dager (18 uker) til termin torsdag 5. februar 2009.

Så da veit dere det:)

Leo har bhgfoto på torsdag hun og hun har brukt ullundertøy fra og til i ca 2 uker. Vintersko har vi kjøpt-hun bruker str 27!

Jeg tror vi kan på søndag MTg- kan sambo være med? Og vi må få fiksa håret ditt-kan du på formiddagen på fredag?-tror det er da det funker best på mi liste.

Ei venninne av meg fikk bebi 12.09 (noen av dere har møtt henne-ho var i bursdagen til Leo)-og han er så liten og søt! Gleder meg;)

Svanine:Det går vel ann å feire bursdag på en ettermiddag gjør det ikke det da? Veit ikke om jeg kan-men vi får se når du slenger ut en dato-hehe.

Skrevet

Begynner å bli skikkelig amabolle du nå:)

Ble str. 24 her. Han har ikke spesielt store bein da. Åssen vintersko har dere kjøpt da? G skal få Viking goretex. De var egentlig litt for vide rundt ankelen da. Viking har ganske brede sko, men det var de beste vi fant med tanke på at jeg vet de er vanntette og at de holder godt på varmen:)

Klart sambo kan være med!

Og håret mitt kan godt fikses fredag formiddag. Jeg vet ikke hvor ille det er altså. jeg husker liksom ikke hvordan det var, men vet det har mista mye farge, men vet ikke om det fortsatt er litt der. jaja, du ser vel det du? Kan leve med denne fargen jeg altså, hvis du ikke har m ulighet til å fikse det.

Hvor langt over gikk hun egentlig? Hun var jo svææææær i bursdagen til Leo. Og har de funnet noe navn til han? Trenger ikke skrive det her da, hvis det er et navn man kan kjenne dem igjen på:)

Skrevet

Vi har begynt litt med ull. Det er på en måte kjekt og kjedelig på samme tid. Litt kjedelig for da får vi ikke brukt de enda klærne, og kjekt fordi det er veldig enkelt. Ingen av de andre ungene har begynt enda. Gutta har også begynt med goretex. Foreløpig går det i 22 og 24, men snart svopper de til 24 og 26 (de er akkurat passelige nå, så da får de plass til lest begge to). Har dere flere vintersko? E ble våt i dag (satt i dam), og det kan jo skje... liker ikke cherox jeg. Jeg fikk spader og H fikk eksem av cherox. Vil helst unngå..

Kan prøve på en ettermiddag... vet jo ikke om det er noen spesiell ettermiddag som er bra eller dårlig. Sleng ut meninger da vel :)

Har bakt muffinser i dag jeg. Begynner bakinga tidlig, hehe. De ble feite og gode, litt vel feite synes jeg da. H mente de var bedre enn Toros så da er det vel greit.

Ganske gravid du også Ama!

Har jeg sagt at jeg har vært hos frisør forresten? Blitt klipt og har lyse og mørke striper. Fiiiin! 11 mnd siden sist så det trengtes.

Skrevet

Har ikke lest meg opp på tråden, så hvis det er noe jeg ikke har fått med meg eller som jeg burde kommentere så beklager jeg det.

Jeg skal jobbe på søndag, så vi får ikke kommet i bursdag mtg:(

Men kan godt hende vi kan komme i bursdag en ettermiddag svana, kommer helt an på når det er. Og du ble helt sikkert fin på håret.

Kunne trengt en hårklipp jeg også, enda godt jeg har et ubrukt gavekort fra bursdagen min på den private frisørsalongen ved varemessa.

Aner ikke om og evt, når det blir noen bursdagsfeiring for spaden. Når man jobber ettermiddager og kveld så er det ikke så mye å ta av. Skal se på det litt nærmere, må bar få unna bursdagen til T først.

Mooooools du er så treig til å svare på mail altså!!

Hei til alle sammen, håper alle har det bra!

Skrevet

Koselig å høre fra deg igjen Cat! Håper det går bra med deg *klem*

Dere som kunne tenke dere å komme en ettermiddag må gjerne si fra om det er en ukedag som IKKE passer. I neste uke passer mandag eller onsdag for oss. Uka etter passer alle dager untatt fredag, tror jeg :) Men må jo neste planlegges litt, siden jeg må bake mere :D

Herk, føder du snart?

Skrevet

3 uker til termin og jeg er kommet lengere enn sist:)

Jeg tenkte å si at ettermiddag kan passe bra for meg også:)

kanskje onsdag?

Cat hvordan går det?

O sine viking vintersko fra i fjor str 23 brukes, de brukes uten tykke sokker.

Jeg tror min gutt har brede føtter i I alle fall disse som passet i fjor.

Ull, vi har brukt ullpysj i hele sommer også vi da! Ikke på det varmeste men det reguelerer så bra

O synger mikkel rev for meg her :)

Ja ama hvor lenge gikk hun over?

Gratuler henne med gutten da:)

Jeg har vel i teorien permisjon nå?

MÅ sove litt på dagen så jeg føler egentlig ikke at jeg får gjort så mye

Jeg sov til 9.17 i dag måtte inn å vekke O. måtte ringe bhg å si at vi kom litt sent:)

Jeg er opptatt i helgen så vi rekker desverre ikke noe bursdag på søndag.

Klemmer fra meg!

Skrevet

Nå er det 2 år siden jeg lå på sykehuset med noen helvetes vonde rier som ikke førte noen vei.

Jeg har fiiiiiiiint hår! Amadama har klippa og fiksa på fargen så n å er jeg fresh:)

Skal bake kake jeg, når gutten er i seng. I morgen blir det full rulle med ca. 20 gjester. Huff.

Ingen fler som kommer på søndag? Kan kose oss sammen med amafamilien vi. Om de kommer da. Leonora har vært i boksekamp i dag:) Huff!

Molle? Tiny? Kommer dere på søndag?

Jeg har forresten verdens beste gutt som blir toooooooooooooo år straks:)

Skrevet

Jeg kommer med ama jeg :)

Når skal vi komme? Vi skal visst rekke en barneklipp først :)

Også har vi vært på ul idag! Og i magen ligger en liten gutt... Ble satt 5 dager tilbake (var 19+2, men ifølge ul 18+3)

Har vært hos legen idag også, er 100% sykemeldt til 7. november pga bekkenløsning. Har jobbet 3 dager og brukt nå 2 dager på å komme meg igjen og det er fortsatt vondt.

Har blitt henvist til fysio og skal begynne treningen veldig snart...

Skrevet

Hei hå:)

Grattis med gutt i magen tiny- jeg må innrømme at jeg trodde der skulle være ei jente-men når du sier gutt-ja-så ser jeg for meg det og;) Bra du kan bytte trekket på vogna da-hehe. Kjipern og ha så auau i bekkenet. Jeg har vært til jordmor i dag og BT var nå enda lavere-jordmor ble litt usikker og stakk meg i fingeren flere ganger for å sjekke blodprosenten. BT er ikke farlig lavt-men det synker for hver kontroll-og når man da har lavt BT fra naturen si side så sier det seg selv at man blir svimmel gitt:) Jeg har nå lagt på meg 10 kg:(-det er nesten 2 kg mer enn hva jeg hadde lagt på meg til samme tid ved forrige sv.skap. Jaujau-får håpe det går like kjapt ned igjen etterpå. Skal til legen om 2 uker og da regner jeg med at jeg ber om redusering av arbeidsmengde-merker at kroppen ikke vil stå i 7 timer hver dag-jeg er sliten nå.

Vi kommer etter soving på søndag eller MTG? Klipper lilleT på formiddagen:) Leo er så søt da-tror ho er forelska i pappan til Lille T eller noe- for ho snakker om at ho skal leke med Tiril, T..... og Edvard. Hvor kommer denne fasinasjonen av storeT fra? Hmmm-for mamman til Tiril-nei ho er ikke spennende...

Og Leo måtte jeg hente i bhg tidlig i dag. Hun hadde visst snubla og tryna rett i kanten på benken i garderoben-så da ringte bhg og jeg henta en Leo med svæææær kul-bilder ligger på tråden;) Så fikk ikke jobbet-men det var like greit-var deilig å ligge å slappe av litt. Selvom sambo kom hjem og ga meg dårlig samvittighet-han meinte at jeg skulle gå på jobb når han kom hjem fra skolen-da var kl rundt 16.00-så kunne jeg jobbe ett par timer. Trengte jo ikke være hjemme når han var hjemme liksom...dust. Er det rart jeg ikke vil sykmelde meg? Har jo både sambo og sv.mor som gir meg dårlig samvittighet...

Hei til alle dere andre:)

Skrevet

Heeeei, jeg har snart to på 2! For to år siden skjønte jeg endelig at det var rier jeg hadde *knis*

Så artig med gutt Tiny! Trodde det skulle være jente der inne jeg også, men gutt blir kjempegøy :)

Vi skulle gjerne kommet på søndag, men vi har jo eget selskap da. Egentlig skulle vel ingen av oss ha bursdag i helgen, så vi kan jo ikke helt skylde på hverandre heller, hehe.

Auaua til kul.

Nå må jeg legge glasur på kaka. Mamma kommer heldigvis med saksa neste helg, så da får de bare være litt langhårete 2-åringer enn så lenge.

Onsdag ettermiddag, ja, passer det?

Skrevet

Grattis med liten gutt i magen!! Jeg var helt sikker på at det var en jente, men nå ser jeg for meg deg som guttemamma også:) Når er terminen din nå da? Og din ama? Husker ikke dette helt. Vet vi har i førsten av hver vår måned:) Sto alt bra til med lillegutt da?

Ja, kom etter soving dere:) bar dere kommer Tiny! Blir hjemme hos oss.

Skjønner ikke at du har holdt ut så lenge i den stå-jobben jeg. Jeg holdt jo på å dø av lavt bt når jeg jobba. Måtte sette meg hele tiden.

Sambo og sv.mor kan gå hjem og legge seg. Det er slitsomt å være gravid.

10 kg er jo ikke noe ama, Gikk på vekta i sta. 13 kg opp viste den. Det var jo så mye jeg hadde sett for meg at jeg skulle gå opp til sammen:)

Også må jeg si en gang til at jeg er sååååå fin på håret!

Skrevet

Nå har jeg bakt og huset er klar for innrykk. Men først må jeg neste sove litt. Tenk at jeg snart har to-åringer i hus, 6 timer igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...