Gå til innhold

******TRÅDEN 40******

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg vel ikke skrevet stort, men lest og fått med meg alt det triste som har skjedd den siste uken..

Tenker på dere begge :)

Nå sitter jeg og slapper av etter et vellykket bursdagsselskap hos "Nora". Tiril var helt propell og sloknet etter 2 minutter i bilen (skulle innom svigers å si hei etterpå for oldeforeldrene til Tiril var på besøk).

Tiril og Leo lekte masse sammen igår også, så de fikk ut litt abstinenser da tror jeg men det var moro å møte G og E også da!!!

Jeg har fortsatt en gave til O klar her hjemm, men får ta den med neste gang dere kommer eller vi møtes et sted :) hadde jo ikke lest her før vi dro bort og tenkte ikke på at dere kanskje stakk innom.

Her har magen kommet :) Ikke lett å skjule lenger... (ikke det at jeg har skjult denne graviditeten heller da...) men når jeg kom hjem idag møtte vi på naboen bak her og hun spurte om vi skulle ha en til.. Da ser jeg ihvertfall gravid ut og ikke bare småfeit :) hehe...

Jeg er alene hjemme neste helg. Dvs mann som jobber 8-20 og da vil jeg gjerne ha noen å leke med!!! Eller kanskje Tiril også da :)

Skrevet

Huff så trist Cat. Har ikke vært her inne på en stund, var borte i helga på jobbegreier.Stor klem herfra.

Skrevet

Klem til deg, cat! Neste gang går det bedre, skal du se. Vet det er en oppbrukt klisjé, men man kan jo ikke tro noe annet.

Skrevet

Ja men sånn må man jo tenke simba du har rett i det...

Mulig du kan få en oktoberskjønnhet til:)

Jeg takker for sist og så minner jeg ama på at jeg har gave, men at den ble glemt på søndag Sånn er det å være gravid og å gå rett fra jobb til fest.

Jeg har vært hos legen idag. Jeg skjønner ikke helt, men nå fikk jeg kastet etter meg en sykemelding. Jeg påpekte at jeg kan jobbe litt, men det mente ikke legen.

Jeg har lavt jernlager og MÅ ta piller disse blir jeg imidlertid umåtelig kvalm av. Det var vist viktig at jeg tok pillene mine da.

Nå må jeg kaste meg rundt her for jeg har litt å gjøre. Kommer heller sterkere tilbake senere.

Sessa syr du mye på symaskinen din og klarer du å ikke få kluss hele tiden?

Skrevet

Hvordan går det med far, Mol?

Har ikke sett noe tipp på Linea så legger ut mål her. 88 cm og 10,8 kilo, men vekta viste 2 kilo mindre på meg enn det jeg veide på en annen vekt forrige uke, så jeg tror nok hun er i hvert fall 12 kilo. Hun er jo ikke skrinn liksom! Uansett har hun jo energi så det holder så jeg er ikke bekymret, bare irritert på vekta! (Bortsett fra da jeg gikk på den da... da likte jeg den litt)

Tørr nesten ikke si det høyt, men de to siste kveldene har Linus spist 19:30, sovna 21 og sovet til 4 før han spiser igjen og etter det har han sovet til 7-8.... funker det altså!! Nice!!

Har ikke sydd så mye, nei, men håper å gjøre det litt mer nå som hverdagen er i gang igjen. Har fin fin maskin som ikke lager krøll, men så holder jeg meg til enkle sømmer foreløpig. Blir vel litt mer avansert etter hvert tenker jeg!

Skrevet

Heisann:)

Er ikke noe tungvekter den jenta di da nei Sessa:) Mi si er 14 kg hun og sikkert over 90 cm-men skal ikke på 2 års kontroll før hun er 2 år og 3 mnd.

Jeg var på UL nå mandag som var og jeg har en gutt i magen:) Fikk ny termin: 05.02-09. Alt var bra:) Og i dag var jeg hos legen og jeg har ikke gått opp noe siden forrige kontroll og det er også finfint-ble litt bekymra da jeg plutselig hadde gått nesten 6 kg-hehe.

Ellers her hjemme går det mye i klesvask-Leo har begynt i ny bhg som er mye mer ute enn de var i den forrige-noe som resulterer i mer klesvask-noe jeg syns er topp for da veit jeg ho har det morro,men som også er kjedelig siden jeg må vaske klær..;)

Sambo ligger og sover i lenestolen i stua-må vel vekke han snart og be han legge seg-han jobber i kongen sin hage for tiden. Har ett fint sånn inngangskort som det står "det kongelige hoff" på-hehe.

Herk-er vel godt å bli sykmeldt er det ikke det da? Få slappet av litt-syns du har holdt lenge jeg. Legen min begynte allerede nå å hinte om sykmelding,men det får da være måte på-er ikke 20 uker enda engang. Er ikke tungt enda selvom BT begynner å bli veldig lavt-er på 102/46 nå.

Og ellers-hvordan går det? Molle-du fyker no inn og ut av hodet mitt som vanlig og Cat-du er der du og-tenker på dere.

Klemklem en katt i dag;)

Skrevet

Hei på dere

Cat, du har erfaring på området så jeg spør deg; De måler blod% og jernlagre under svangerskapet og nå har jeg fått beskjed om at jeg lavt jernlager. De har gitt med jerntilskudd som jeg har beg. å ta noe jeg blir skikkelig kvalm av.

Det jeg lurer å og som jeg ikke finner svar på selv ved søking på Internettet er: hva er lave verdier og hva er normalverdier vet du det?

Om det er noen andre her som vet så kjør på jeg vil bare har et svar jeg

Jeg vet jo blod% for den skriver de på papirene mine den husker jeg lå på 13% forrige sv.skap og det var veldig bra.

Det er ok å være sykemeldt og jeg trenger det jo, men syns legen min er så rar. Legen min har overhode ikke mast om sm tidligere, snarere tvert i mot . Så jeg stussa litt når han plutselig insisterte

Jeg har bt på 90/50 tror jeg det var

Det er nok to komponenter på formen

Jeg har begynt å få utbrudd av psoriasisen og jeg tror virkelig jeg bare må roe ned for å ungå det værste før fødsel. Ikke godt å føde om huden er en str for liten i alle fall

Hur går det med tennene til damene da?

Er det mer å si?

Vi har barnefri i morgen og tenkte å ta noen øl (alkofrie til meg) her i morgen, om det er noen som har lyst til å ta seg en tur er dere hjertlig velkomne.

Skrevet

Pappa døde i går, 11/9 rundt 08:00.

Ble utskrevet av sykehuset den 5/9, og alt virket bra. Grunnet blodfattig måtte han ha en ganske streng diett og på hyppige kontroller, ellers fungerte alt som det skulle. Fikk hjerteinfarkt på natten og kl 8 orket han ikke mer. Døde hjemme hos hun som har tatt seg av ham. Hun ba han ihvertfall prøve og kjempe på slutten men han bare ristet på hodet og la seg ned. Var 7 leger der og de prøvde det meste. Åpnet han og fikk faktisk liv i han igjen, men da var han mest sans. hjernedød. Og kort tid etter sluttet hjertet og. Hun vasket, stelte og bandt opp ansiktet hans. Og da all vask og opprydning etterpå. Stakkars dame. Hun har jobbet på den type avd. før, men er noe annet med noen man er glad i.

Han fikk ihvertfall oppleve en opptur. Var mye bedre form og bedre humør og slapp å dø på sykehus.

Snakket med han 4/9, da sa han at han skulle ringe meg etter noen dager når han hadde kommet i orden og sånn. Følte så veldig på at jeg skulle ringe han på onsdag, men kl ble 22 og tenkte at om han sover...man må lære seg å følge instinkter og magefølelse. At jeg skulle ned dit i løpet av en 3 ukers tid er helt bedritent!! Fan gubben kunne vel holdt i 3 jævla uker til??!!

Han har ikke sett Edvard enda, noe som er veldig sårt. Lei meg for at det ikke eksisterer et bilde av dem sammen. Vi skulle dit alle sammen i høstferien, eller til jul.

Hardt å fortelle William, som var veldig glad i mannen. Hardt å være den eneste nærmeste pårørende. Ringe rundt. Alt papirmøjle. Generalkonsulat, Lensmannskontorets utsending med opplesning såklart når bare W var hjemme (men ordna seg det) Pass og papirer og faks og mail og avgjørelser å ta.

Han ønsket å kremeres der, og strøs et sted han pleide fly. Greit nok det. 1: det koster ca 20.000,- og mannen har såklart ikke ordenet med forsikring. 2: Skal man se mannen før han brennes? Den siste er hard nå. Vet at han ikke er et syn nå som man trenger ta med seg på netthinna videre i livet og vet han ikke ønsket jeg skulle se ham slik, men likevel har man den paniske om å se pappa en siste gang. Men det er jo ikke pappa..bare et tomt skall..som ikke ligner lenger engang...

Ser og ut til at jeg arver mer gjeld enn formue. Det er så mye å rydde opp i og ta tak i at jeg blir sliten bare av tanken. Også lurer man på om man skal spore opp bror sin. "hei, jeg er søstern din. Pappan vår er død" Jeg vet jo ikke om han vet om far sin, men gjør han det er det ingen som forteller at han er død og da bør kanskje jeg.

Har nå mistet 7 nære slektninger, da har vi ikke regnet med venner. Lei død. Har ikke vært et supert år for tråden heller på den fronten. Bra snart? Gikk ikke lange stunden mellom at A og jeg begge mistet pappane våre, i Spania, pga hjertet.

Tom, lei meg, sint, frustrert, veldig ensom, hodet sprenger, masse blodtrykksfall (irriterende men vanlig reaksjon hos meg ved sånne ting) usikker også savner jeg pappan min jeg:(

Skrevet

Nei Molait så frytelig trist å lese. Skjønner godt det er tøft for deg og ekstra tøft blir det når du må ta deg av alt det praktiske og å v ære helt alene om det!

Du har mange spørsmål som det er vanskelig å gi svar på! jeg tenkte kanskje det var best å ikke se ham, men så vet jeg jo at da farmor døde og jeg ikke var tilstede så måtte jeg se henne.

Det kan virkelig holde nå ja, jeg må jeg si.

Jeg tenker på deg molle og sender deg en stoor klem!

Skrevet

Molait, dette var trist å lese! Han har virkelig hatt det tøft den siste tiden, så det var jo godt han fikk ro nå. Det er bare så synd at det betyr at du ikke får være sammen med pappa'n din mer. Vil ikke gi deg noen råd om de tingene du lurer på for jeg kjenner deg ikke godt nok til å vite hva som gavner deg best.

Tøft å være eneste pårørende og måtte ordne alt. Husker mamma var helt i tåka etter at mormor døde, tross at de var tre søsken. Var liksom mamma som sto mormor nærmest. Virket som om mamma ikke klarte å sørge ordentlig før etter begravelsen, når alt som måtte ordnes var over. Om det er noe trøst så sier juristen i sofaen at du ikke kan arve gjeld.

Farfar fikk møte Linea masse, men likevel har jeg ikke noe bilder av bare de to sammen, det er leit så jeg skjønner hva du mener. Han var nok litt for nervøs til å ville holde henne. Har et bilde av alle oldeforeldene og Linea og der er han jo med... sitter helt utpå kanten.

Det har jommet vært stort frafall i det siste. Tråden har vært hardt rammet. Det er nok nå!

FIkk et sitat av min beste venninne i sted. Hun studerer sosiologi og har hatt kurs om traumer og sorg denne uka. Synes det passer godt nå:

"Give sorrow words

The grief that does not speak

whispers to the overburdened heart

and bids it break"

Så: snakk ut til de rundt deg som du føler deg trygg på, så kommer du deg forhåpentligvis lettere igjennom sorgen!

Stor klem fra

Skrevet

Så trist å høre, molle. Håper du fikk meldinga mi i dag... Ta vare på deg selv!

Hvordan går det med deg, cat? Dette er kanskje ikke det morsomste nettstedet å være på for tida...? Har det ordnet seg med jobb?

Går alt bra med magen, ama, tiny og mtg? Morsomt med lillebror til leo :-)

Hvor lenge har du igjen til termin, herk?

A er ei super husmor; i går pusset han vinduer og nå steker han kjøttkaker som vi skal ha på lur i fryseren!

Klem fra

Skrevet

jeg er her, magen begynner å bli større og jeg kjenner spark...

Kjipe på jobben. Hva slags rettigheter har man når man plutselig blir fratatt stillingen man har? I forhold til lønn og "oppsigelse"? Har en midlertidig stilling som ped leder på disp og fikk på fredag beskjed om at 22 september (dager etter samtalen) kommer det en som tar over stillingen min og jeg skal tilbake i min ordinære stillingen min samt at lønna tas fra meg fra 1 oktober. Begrunnelse: Skolegang (noe permisjon fra jobb) og jeg skal jo ut i permisjon etterhvert likevel (gravid)

WTD???????????????? Kjenner frustrasjonen ligger tjukt og det er ikke bare meg som fikk den beskjeden, vi er 4 stykker...

(dagens galle)

Skrevet

Så utrolig teit gjort av dem, Tiny! Hva står det i kontrakten din, da? Det er jo den de må forholde seg til. Uansett kunne de godt varslet deg litt før, synes jeg!!

Skrevet

Bare svare kjapt på dette for deg, Tiny! Ta en telefon til arbeidstilsynet (er det ikke det det heter a?) og hør hva du har rett på. De er veldig flinke og etter en samtale med dem er det litt lettere å ta praten med sjefen din. ;)

Skrevet

Hei alle sammen.

Er uten data for tiden. Laderen har røket. V har med firmadata hjem i dag.

Så utrolig trist å høre om pappan din Molle. Ubeskrivelig kjipt. Også at det skulle skje nå da, som dere skulle nedover om ikke så lenge....

Du får sende en melding eller ringe meg hvis du vil prate om det. Eller om noe annet:) Dette var ikke godt for mine hormoner heller..

Så gøy at du kjenner spark Tiny! Hihi. Når var det du skulle på UL? Var innom jobben på fredag, men du hadde gått hjem. Var innom med ny sykemelding og fikk vite at jeg blir sagt opp. Nye folk og sånn. Greit nok det. Jeg visste jo at jeg sto i fare om det kom noen med utdanning, men det som var skikkelig kjipt var at det virka som andre visste at jeg fikk fyken før jeg hadde fått beskjed om det selv. Er ikke det ufattelig dårlig? Jaja. Jeg får jo bare være sykmeldt resten av svangerskapet nå da, så jeg har inntekt. Ikke lett å få ny jobb når man er skikkelig på tjukka:)

Flinke A som er husmor da. Så deilig. Hvordan er formen din for tida da Simba?

Mamma var hos meg i går og lærte meg å lage lapskaus. Det var godt! Ordentlig mamma-lapskaus. Lagde litt til frysern også.

Formen er ikke så fryktelig bra for tida, men har vært bedre de par siste dagene så nå har jeg fått rydda i noen skaper og sånn. Deilig å ha ork til å gjøre NOE:)

Og Gabriel skikkelig god for tida. Er helt nyforelska igjen jeg. Merkelig at man blir det sånn med jevne mellomrom. Og merkelig at Michael skal bli like bra som G.

Morna. Kjøpe ny lader til dataen snart vi. Koster 800 kr:( Har andre ting å bruke pengene på framover..

Skrevet

For et drittsted dere jobber på, mtg! Og ja, det er ufattelig dårlig at du ikke var den første som fikk vite det!

Hva er det som gjør formen dårlig, mtg? Jeg er ikke oppdatert i det hele tatt, skjønner du ;-)

Formen min er som den pleier. Vondt overalt og sliten av den minste ting, men det er bare slik det må være. Går til behandling tre ganger i uka, og på lang sikt KAN jeg bli bedre, men det er ingen garanti. NAV derimot, aner ikke hva denne diagnosen handler om, og tror at jeg etter bare et par-tre mnd. med behandling skal bli frisk på et blunk. Det er frustrerende, for med en kronisk sykdom kan man aldri bli helt frisk, ligger jo liksom i ordet det... Men jeg har det bra altså! :-)

A er flink husmor hver dag, han. Hadde han ikke vært det, måtte vi hatt hushjelp, for jeg har ikke sjanse til å greie alt et hus krever. (Men jeg er en jævel til å administrere.) Så der har jeg gjort et godt valg!

Skrevet

WTF???????????????

Er du sagt opp? Det har de ikke lov til når du er sykemeldt og ikke når du er gravid... Kjenner det koker litt her nå ja...

Skal sette fagforbundet på saken (LO), så de skal nok få kjenne litt på det de har gjort ja......

Vært hos jm idag :) 140 slag i minuttet og alt vel!!!

Skrevet

Mye kjedelig her da:(

Håpløse jobbtillfeller !!

Desverre stiller man ikke så veldig sterkt med en midlertidig kontrakt. Jeg har selv snakket med arbeidstilsynet om midlertidige kontrakter og det var ikke mye å hente.

Det de anbefalte om man følte at dette var knyttet til graviditet var å kontakte likestillingstilsynet.

Dere må forholde dere til kontrakten, og du har jo krav på en oppsigelsestid i henhold til lovverket vil jeg tro.

Hva slags kontrakt har du mtg? Det er utrolig uproft å lekke info om slikt uten at du er informert først, men jeg har sluttet å bli overasket over arbeidsgiveres brudd på tausetsplikt og generell sunn fornuft.

Selv om du ikke kan sies opp mens du er sm så er det vel bare et tidsspørsmål om de først har bestemt seg. Hvem vil vel være ett sted man skal sies opp.

Enn hos deg da Molle, hvordan går det, får du tankene under kontroll og klarer du å ta vare på deg selv?'

Reiser du nedover? Hvor i Spania er det?

Uff jeg tenker du har det tøft altså. _Klemme på-

Har jeg glemt å gratulere Ama med guttebaby? Gratulerer.

Deilig å høre hjertlyden Tiny

Skrevet

Takk for alle meldinger, innlegg og samtaler. Har ikke svart på alt, men varmer å vite at man blir tenkt på.

Luften har nå gått ut av meg og jeg jobber på autmatgir her.

Nå er det ca en uke før jeg får begynt på all opprydding. Må få sendt dødsattest fra Tenerife til skifterett i Oslo, få den attesten og skifteattest og så kan man begynne lete etter hva man skal rydde.

Drar ned 24/10. Blir spreding av aske og gå gjennom leilighet.

Skrevet

Tørker litt støv av tråden jeg da. Hos oss går det fint, selv om vaskemaskinen ikke lever mer. Må ringe Elkjøp i morgen, dritt altså. Og tror dere ikke den streika midt i skyllinga? Så jeg måtte vri såpete laken til det store gullmedaljen i går kveld.

Gratulerer til LH som har blitt stor!! Hurra og fløytemenner!

Tenker på alle, klemmer fra meg og mine små.

Skrevet

Sender ut noen klemme jeg også!

Vi skal feire min mann på lørdag og litt meg siden jeg har hatt bursdag.

Vi ber til fest i stua med enkel servering.

Om der er noen trådenberter inklusiv Sessa som har lyst til å ta en fest med oss så hadde det vært super koselig.

Så død tråden er denne uka bør jeg vel muligens sende en sms

Mange klemmer fra meg

Gøy med den maskinen svana:)

Ja grattis til LH jeg var utenbys og uten nett så jeg fikk ikke skrevet noe på dagen!

Jeg er ikke klar for å føde, jeg har så mye jeg skulle ha gjort merker jeg blir først stressa og så apatisk.

O og barna i bhg blir fotografert i dag. Håper de har klart å ta noen fine bilder.

Skrevet

Må se ang lørdag Herk, men takk for inv.

Gikk det på garanti svana? Ellers får du gi lyd så fikser vi en bra pris vett.

HJELP:

2 dokumenter må oversettes til spansk. Her i landet (ambasade el konulat er ikke gyldig-wtf?!) og da ikke av hvem som helst men vettafan jeg..en advokat el off.godkjent oversetter eller et eller annet. Engelske dokumenter er ikk gyldige i Spania (nok en wtf..)

Må ikke bare ha original fødselsattest og skifteattest...men de må stemples av fylkesmannen?! (de er jo stemplet fra byfogd og folkeregister fra før da...) Og de må være stemplet FØR de oversettes.

Altså hjelpen er da hvor finner man en slik oversetter og hva for oversetter kan godtas? Kanskje gubben vet hvor Sessa? Jeg blir ALDRI FERDIG JOOOOO!!!!!!!!!!!!

Der nede må jeg i tellegg få ordnet en spanskutskrevet dødsattest. Altså laget der nede. Altså den som ble sendt til Norge var jo spansk da..herregud altså. Mannen er død, må man virkelig ha ørten forskjellige dokumenter for å bevise det??

XX er død! Sign+stempel.

Djizez.

Har ellers ringt helt utrolig mange og dere aner ikke hvor ufattelig mye det er å gjøre i en sånn sak. Overrasket selv. Når en tror en har fått unna det værste papirgreiene så kommer det fan meg dobbelt så mye tilbake.

Jo også skal jeg nok få kranglet meg til å slippe betale boksleie. (fryseboks altså) Måtte betale en døgnpris på ca 800,- f.o.m. torsdag. Han ble jo kremert på torsdag kl 10. Så¨regner med han ikke brukte boksen så lenge den dagen!

Også hjelp nr 2....vet ikke hvordan det blir med besteforeldre enda, men reiser 24/10 og blir borte til 31/10 eller 2/11. Kan noen sette ut mat og vann til Edvard?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...