Amabolla Skrevet 28. august 2008 #151 Skrevet 28. august 2008 Heisann:) Søndag 07.09 kl 15 så er det bursdagsfeiring for Leo for d som vil komme:) Tipp på E-hmm-Jeg tror ikke han har tippa 12 kg enda jeg..kanskje rundt 11,8? Og 83 cm lang. Leo stortrives i bhg-er det første hun prater om om morgenen-gå i barne sier ho-hehe. Og så har hofått seg stor pike seng! Hun har tryna ut av den 2 ganger,men nå har det gått seg til tror jeg. Hun har ekstratøy liggende i bhgén-har sagt fra at ho ikke er noen frostpinn. Ingen strømpebukse og ikke noe lue enda, men det ligger på plassen hennes. Hvordan går det nå Cat? Kaskje du burde få en sjekk til hvis du fortsatt blør? Nei-skal jeg legge meg tro? Og Svanine-Leo digger boka-tusen takk igjen! Natta!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. august 2008 #152 Skrevet 29. august 2008 Har nesten sluttet å blø nå. Kommer det noe så er det brunt slim. Så da får vi bare krysse fingrene. Til uka skal jeg på ahus og ha en samtale med jordmor. Får henne til å sjekke liv jeg. Men føler meg fortsatt gravid, selv om jeg ikke er kvalm lenger. Vi kommer i bursdag om jeg ikke skal jobbe!! Ser ut som jobbsituasjonen løser seg sånn nogen lunde greit også. Er jo flere "avdelinger" på jobben min (ja den jeg har sagt opp da), og har hørt med en annen avdeling der og kan visst få jobbe så mye ekstra jeg bare vil, så da er det kun meg og hvor mye jeg orker å jobbe som det står på. Kan bli noe fast etterhvert kanskje også. Skal ned å snakke med henne på tirsdag, og da kjører vi nok i gang med opplæring så fort som mulig. Og da blir det myyyye helgejobbing på meg fremover!! Har Leo voksendyne også? Bare dere som har sånne babyer som skulle ha pupp i en evighet og ligge i babyseng;) Er noe annet med den stoooooore jenta mi;) Hoho!! Neida, men spaden har nå hatt stor seng siden hun var 6 måneder hun da;) Men er ikke så lenge siden hun lærte seg å krabbe ut og inn av senga da;)
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. august 2008 #153 Skrevet 29. august 2008 Kan jeg få tippe etter tirsdag? Skal på 2års kontroll da og må ha noe å sammenligne med. Aaaaaaner ikke hva unga kan veie nå, men Linea er ikke akkurat noen kjempe så hvis E er av samme sorten så kan jeg kanskje klare å tippe likevel! Det går jo ikke en dritt på tv i dag! Makan! Må få nt til å komme ned og underholde meg.... ellers så kan jeg jo gå opp til han også, men spørsmålet er om jeg gidder. Linus sovna halv åtte så blir spennende å se hvor lenge han sover nå. Gleder meg til vi får litt struktur på dagene. Altså, det går veldig greit, for han er utrolig enkel å ha med å gjøre, ganske lett å tolke også i motsetning til kolikk-Linea. På mandag skal vi begynne et nytt og bedre liv. Da er nt tilbake på jobb og ferien er over. Da skal snopet ut av huset og kun sunn mat på bordet. Forbruket skal strammes inn og vi skal ha strikte rutiner i hverdagen! Jeg gleder meg som en unge. Er jo helt nerd på å sette ting i system. Problemet blir vel heller at selvdisiplinen er ræva! Klarer jo sjelden å begrense meg når det kommer til mat f.eks. Men nå må jeg virkelig gå ned litt. Vil gjerne ned 15 kilo, mener fornøyd med 10 også altså. Hvor mye av det kan jeg vente at jeg blir kvitt før jul mon tro?? 6 kilo til jeg er på pre-Linus nivå! jeje, finne på noe jeg...
Herkules Skrevet 30. august 2008 Forfatter #154 Skrevet 30. august 2008 Her ble det mye gitt:) Takk for hyggelig om enn litt kort bursdagsbesøk molle, veldig hyggelig Ja må jo tippe, men hva tipper man. tipper 81 cm og 11,4 kg jeg om jeg ikke ombestemmer meg i morgen. Bedre å ha tippa og ombestemme meg enn å glemme å tippe. Klær: O bruker til og med shorts fortsatt han så strømpebukse nei det har vi ikke funnet frem, jeg syns de er litt dårlige på å bytte til t.skjorte i bhg så jeg har i det siste levert i t-skjorte med hettegenser- jakke utenpå. Nå er vel jeg kjent for å ikke akkurat pakke på O heller da. Spennende med jobbsituasjonen da cat. håper blødingene slutter for godt og at alt er vel O spiste kjøttkaker med poteter og saus her om dagen det har ikke han likt det siste året. Jeg sliter med å få han til å spise ulik mat jeg. Håpløst han som var så altetende. Hur er det med munn og tenner simba og var det et godt avlingresultat? Nå ser jeg magen bevege seg, det er så godt. Noe dritt å ha så lite liv/morkake forann ect. jeg er jo stadig på vakt for lite liv Vi har kost oss i Kragerø noen dager, men er hjemme nå. Jeg har fått sykepenger fra Nav endelig- Det viser seg at jeg skulle ha fått de 16 først dagene fra arbeidsgiver så det var ikke så mye. Så da er det ny maserunde på mandag. Det verste var vel egentlig grunnlaget det ligger på 60 000 mindre enn det det skulle vært ER SÅ LEI AV Å MASE OG KLAGE PÅ TING SOM IKKE GÅR SOM DET SKAL! Jeg vet jeg skal jobbe bla den 7. men mulig jeg klarer å ordne det.Hadde vært hyggelig JA cat. vi har bergans 3 år eller no er suuuper fornøyd Han er så fin med den sekken! Er som du sier en ting han faktisk får bruk for og han elsker å bære sekken sin selv. Bra med god sekk og bra stropper så den faktisk sitter på. Fikk også en sånn fjertesekk av svigers, med kun plass til matbiksen den er helt ok, men ikke noe tursekk Så ingen tvil hva jeg syns Cat:) Ønsk deg en Bergans du
simbamamma Skrevet 31. august 2008 #155 Skrevet 31. august 2008 Siste dagen på antibiotika i dag, men er fortsatt ikke bra. Ser ikke så hoven ut, men det er fortsatt en hard kul langs kjevebenet. Det går fortsatt med store mengder smertestillende hver dag, så i morgen blir det nok en ordentlig konsultasjon hos tannlegen, og ikke bare pr. telefon. Nå klarer jeg å gape nærmest normalt også, så da får han jo sett noe. 93 tonn er veldig bra på det arealet vi har til rådighet. Fikk god pris også! :-)
simbamamma Skrevet 31. august 2008 #156 Skrevet 31. august 2008 Lagret litt fort her... LH har også Bergans 12 liter, er godt fornøyd med den. Vi har ikke byttet ut sprinkelsenga ennå, for han viser ikke noe initiativ til å ville klatre ut av den, og da duger den en stund til. Stortrives i nye bhg! Håper det ordner seg med alt, cat! Kos deg med magen, herk og dere andre!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 31. august 2008 #157 Skrevet 31. august 2008 Hehe hva er bra pris på korn liksom? Kjøpte Bergans 10 liter jeg da, det er den aller minste. Ikke plass til all verdens, men holder til hennes bruk foreløpig:) Også er de jo så fine de sekkene! Vi har solgt bilen vår i helgen, så nå sitter vi her uten bil! Håper å få kjøpt en ny i løpet av uka. Blir i hvertfall en stasjonsvogn og mest sannsynlig en passat. Også har vi vært i charlottenberg i dag. Vi kjøpte kjempefint regntøy til spaden!! Mykt og fint med kjempefin fleecedress man bare kan kneppe av. Har "demontert" hele settet nå og det var superenkelt å ta ut og inn fleecebuksa og fleecegenseren. Er så fornøyd, men gjenstår jo selvfølgelig å se om det er like supert ute i parken;) Kostet egentlig 600,- men var halv pris. I norske kroner ble det bare 264,-
*1D* Skrevet 31. august 2008 #158 Skrevet 31. august 2008 Hepp. Vi har sprinkelseng enda... slutta amme for hundre år siden;) Har ikke plass til ordentlig seng til han enda vi...vet ikke hvordan det skal løses helt enda...hepp:) Vi har en Vero Moda pose(sånn med glidlås og skulderrem) som sekk vi:D Passer perfekt! Kan henge den over vogna, plass til: regneklær, parkdress, støvler, skiftetøy (bukse-genser-2*strømpebukse-2*body) og bleier + alt som måtte passe for sesongen! Helt genialt siden jeg slipper masse poser el annet når jeg går i bhg om morran:D Også er det enkelt for far når han henter! (har jo en dag pr 2 uker hvor de er i basen med de andre barna også, trenger lettest mulig system) Videre venter jeg på time til kjevekirurg.... hvor lang tid tar det før jeg skal mase om timen kommer eller ikke?...er vel 5 uker med paracet nå.... ikke hoven kjeve så langt, men er vel mest fordi jeg har hatt behandling for betennelse i begge bena(hatt siden i juni).... den hjalp forresten ikke, så er ikke bedre.... hva gjøre da???? Kan IKKE trappe ned mer nå, sitter jo i ro i 8-9 timer om dagen bare på skolen... går vel sånn ca halvparten av det jeg vanligvis gjør... skal man begynne med krykker lissom??? Gratulerer med ..... haha helt tomt.... var noen som skulle grattulerers med noe..... ååååå teit at jeg ikke husker da! Men jeg husker nå ihvertfall hvordan man regner med grunnformstall og ligninger (hadde jeg ikke trodd etter første uka).... Trives på skolen, ok lærere og endel morsomme folk:) (ingen som er skikkelig søte, okei... en lærer er litt søt da, men han har jeg ikke i noen timer så da ser jeg han sjelden....) Aaaaaalt for seint oppe nå..... nattarattata:D
Sessa ruger igjen... Skrevet 1. september 2008 #159 Skrevet 1. september 2008 Skulle egentlig begynne et nytt og bedre liv i dag vi! Hadde planen klar. Skulle levere Linea og så dra på matvarekupp i tre fire butikken. Vi bruker så sykt mye penger på mat og kunne absolutt spist sunnere. Så skulle jeg kanskje fått gjort litt små ting i huset før jeg gikk opp og hentet Linea igjen. Nt har begynt på jobb igjen så nå skulle jeg få litt hverdags rutine igjen og ikke den bedagelige ferierytmen som vi har hatt de siste 8 ukene. Men så har hun blitt enda mer forkjøla. Begynte forrige uke, men da var hun i god form så var bare borte en dag fra bhg. I går var hun så sutrete, jeg var overbevist om at hun bare var trøtt og nt mente hun var blitt sykere... Jepp, han hadde rett (pokker, hva skjedde med morsinstinktet? Funker det bare på spebarn nå?). Hun hadde 38,6 i feber. Målte nå på morgenen og da fikk jeg 39. Så natten var litt tullete (men jeg tror nt fikk sove godt for det. Tok begge unga etter hvert som de våknet), men jeg er foreløpig ikke så trøtt. Mamma kommer og hjelper meg, eller rettere sagt underholder meg, litt etter hvert. Må dra ut og handle litt, men da blir det nok bare til en butikk og hadle det viktigste. Blir nok grandis til middag for det liker Linea så godt, og så er det enkelt. Jaja, er ikke lett å planlegge med to små! Fælt som dere har vondt i tenna! Ish! Er vel sånn at man kjenner det hele tiden når det sitter i munnen, man må jo liksom åpne gapet noen ganger i løpet av en dag... God bedring til dere begge! Synes ikke det er så lenge side spaden fikk tilnavnet sitt og nå går hun plutselig i park! Blitt stor hun også, jo. Bra kupp dere har gjort da! Husker ikke om det var noe mer jeg skulle si, jeg!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. september 2008 #160 Skrevet 1. september 2008 Ja, haha hva er det med tenna deres da? Men høres uansett ikke godt ut! Jeg haaaater tannleger og vurderer tannprotese tidlig jeg altså! Ikke alltid like lett å planleggge nei, sessa! Men om det er økonomien du tenker på så er jo grændis en rimelig middag da;) Og spaden er i parken, ALENE!! Jeg sitter bare hjemme med en vondt klump i magen og synes dette er forferdelig!! Kanskje jeg må ta en tårevåt tlf til T og få ut mine modige morstårer:) Det er tjue minutter siden jeg gikk fra parken da... Er man kanskje litt hormonell i tillegg?? Hehe.. skal opp og hente om et kvarter da, for vi skal til fysio. Og denne gangen så kan spaden ENDELIG gå inn til fysio-åsa helt selv!!!!
simbamamma Skrevet 1. september 2008 #161 Skrevet 1. september 2008 Basispriser for korn: Hvete, mat: kr 2,27 pr. kg Rug, mat: kr 2,19 pr. kg Bygg: kr 1,97 pr. kg Havre: kr 1,80 pr. kg Alle priser er uten MVA. Ved vanninnhold høyere enn 15%, blir det trekk i prisen. Det var dagens landbruksleksjon ;-)
_svana_ Skrevet 1. september 2008 #162 Skrevet 1. september 2008 Hehe, takk for leksjonen simba. Ja, hva er det med disse tenna? Når man tenker på det er det egentlig ganske logisk at brannbilen sier "bæ buss". Vi kan dessverre ikke komme Ama, men det husker du kanskje. Men siden jeg er en planleggingens mester så har Leo allerede fått gave så da slipper jeg å ha så dårlig samvittighet som jeg hadde overfor Tiril, hehe. Gutta har fått trehjulssykler. Flotte røde DBS'er, brukte og med Askepottringeklokker, hehe. De rekker nesten helt ned til pedalene, så de klarer å sykle litt. Vampyrgutten biter hull i alle smokkene sine så nå er det snart smokkeslutt altså.
♥Tiny Skrevet 2. september 2008 #163 Skrevet 2. september 2008 Nå sitter jeg på skolen og er ferdig med skoledag nummer 2!!! Virkelig rart å være student, være alene uten mann og barn og bare tenke på seg selv. jeg kjeder meg nesten litt jeg altså.. Også savner jeg de hjemme... (kjenner jeg er en smule hormonell og nesten griner hver gang jeg får en telefon hjemmefra) Det går visst bra hjemme da ihvertfall og jeg tenker både mann og barn får noe bryne seg på nå som sjefen er ute av huset. Gleder meg til å få litt rapporter om hvor mye jeg trengs hjemme hehe.. Ellers er jeg straks 14 uker (imorgen faktisk) og jeg kjenner LIV!!!! rart er det for plutselig måtte jeg kjenne flere ganger og jo, det var liv der... Nå er det bare 5 uker til UL Buksene begynner å bli trange og gensere kryper oppover magen.. Har vært å kjøpt noen mammatopper og det er godt å ha noe som skjuler litt enda kjenner jeg.. Nei, nå skal jeg surfe etter bøker på nett tenkte jeg.. MANGE bøker som skal kjøpes inn og det blir ikke billig tror jeg.... (Vi kommer på søndag ama kommer hjem på fredag jeg)
Amabolla Skrevet 2. september 2008 #164 Skrevet 2. september 2008 For 2 år siden på denne tiden så sa en jordmor til meg at min baby kom til å feire fødselsdag 02.09...jaujau;) Jeg lager muffins jeg-Leo skal ha med i bhg i morgen-de ble rare,men er gode. Bra du kommer Tiny! Håper du fortsetter å trives på skolen. Fri i morgen,må rydde litt. Får o huset fullt av familie:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. september 2008 #166 Skrevet 3. september 2008 Hurra for Leo!!! Gratulerer så mye med dagen!!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. september 2008 #167 Skrevet 3. september 2008 Forresten, noen som vil tippe på Linus? Var på 6 uker i dag. Fødselsvekt var 3500, 52 cm Vinneren får heder og ære! Måtte avlyse 2 års kontrollen på Linea i går fordi hun er syk (fått antibiotika nå så hun er mye piggere). Skal på kontoll neste tirsdag, så vet ikke om jeg kan vente med å svare til da på tippen til E, Mol?
♥Tiny Skrevet 3. september 2008 #168 Skrevet 3. september 2008 Hurra for Leo som fyller 2 år idag Tenk at det allerede har gått 2 år siden du kom til verden!!!
_svana_ Skrevet 3. september 2008 #169 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer Leo! Har ikke tid til tipp for må jobbe, men en grattis har jeg tid til
Molait Skrevet 3. september 2008 #170 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer Nonah vår!!!!!!!!!!!!!! Store-store jenta vår har blitt 2 år:) Pft ja Will skulle feire dagen sin 22/2 (hvilken fin dato) trodde vi og da vi kom inn på sykehuset rundt 19:30 den 21/2. Han kom kl 21:25 den 23/2.... Muffinssakene dine er visst ofte litt rare Ama..men alltid gode:) Kommer søndag vi og. Fikk du mms Ama? Får stikke innom en dag jeg da Cat:) Er sausa forkjøla jeg. Syk så jeg er hjemme fra jobb, men opp og på HS kl 9:30. Enten kjøre E i bhg og hente + ha han da til M er hjemme 18-19 tiden, eller bare ha han hjemme. To timer med kjøring+er jo en del bensin frister lite, men trenger seriøst å få lov til å være syk. Ellers hadde jeg jo vært på jobb lzm. Syt og klag men blæææ Tatt avspasering i dag. Vært med venninne på mamografi og lungerøntgen og ul. Viste seg heldigvis å ikke være noe farlig i puppen, men vært noen nervøse uker. (stor hard vond kul) Far ble funnet i koma i forigår og ble operert i dag. Leter etter en tumor el noe som evt stjeler blod fra kroppen hans. Liten oppdatering herfra.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2008 #171 Skrevet 5. september 2008 Gratulerer med 2 årsdagen Leo! Litt sent ute, men hadde absolutt ikke glemt deg, bare hatt litt annet å tenke på. Nå har det seg sånn at jeg har hatt en MA og har vært på ahus i 3 dager og vært innlagt siden i går morges. Så har vært der i natt. Måtte vente over 14 timer fra jeg ble lagt inn til jeg fikk utskrapning. Men jeg har fått innvilget keisersnitt om ønskelig da, om ikke noe annet... jeje. Og jammen hadde jeg ikke rett om at det luktet litt dritt av hele fødselsforløpet mitt når jeg skulle føde Linea. Har gått igjennom fødselsjournal med sjefs-jm og det var visst en del ting som burde ha vært gjordt annerledes. Dessuten var visst også spaden en stjernekikker, men det har jeg ikke fått høre noe om før nå. Kommer desverre ikke på søndag ama, da jeg må jobbe. Synes ikke jeg kan droppe den første opplæringsvakta mi. Og sist men ikke minst, trist å høre om faren din da, mols. Tar jo aldri slutt! Men han har tydligvis herdet kroppen sin en del da, for synes jammen meg han har tålt mye i det siste.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2008 #172 Skrevet 5. september 2008 På tide med et nickbytte igjen også kanskje..
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. september 2008 #173 Skrevet 5. september 2008 Huff, Cat! Den beste trøsten jeg kan gi er at kroppen ordner opp hvis det er noe galt med spiren. *trøsteklem* Vet ikke hva jeg skal si jeg. Det kommer flere sjanser! Intet særlig nytt fra denne kanten. Linea har vært i bhg i dag, nt har vært hjemme og jeg har flydd rundt som en gal og vasket hus. Elsker rent hus på fredagene, men det koster litt svette gitt! Spesielt når hybelkaninene ikke lenger er hverken hybel eller kaniner. De er blitt Eneboligmamutter! Djiiiiiiiiiiiz! Også måtte jeg bruke syre for å få doen ren! Og på parketten i stua (og dette er helt sant) lå jeg og skrapte med et barberblad for å få vekk grøt! Det drøyeste er at det bare er 1,5 uke siden sist vask. Det har vel kanskje sklidd ut litt mens Linea var syk og jeg var alene med begge på dagene for første gang.
Amabolla Skrevet 5. september 2008 #174 Skrevet 5. september 2008 Hei og god kveld:) Molle-noe nytt om faren din? Så mye han skal gå gjennom da! Huff-får håpe det ordner seg. Jeg fikk meld. fra deg ja-men rakk ikke svare gitt-hatt mye å gjøre,men han var no onkli søt ja:) Cat: føler med deg-er ikke noe særlig å gå gjennom. Synd dere ikke kommer på slndag-får ha det til gode. Sessa: hehe,den situasjonen kjenner jeg meg godt igjen i-å skrape vekk grøt:) UL mandag-noen som vil gjette kjønn?
Herkules Skrevet 7. september 2008 Forfatter #175 Skrevet 7. september 2008 Hei på dere Uff her var det nok en runde med trist lesing. cat for noe dritt! Håper det går bra med deg og at du ikke sliter lenge fysisk som psykisk. Molle noe nytt om faren din? Så ekkelt alt det er. Ama får O og jeg komme i dag? Jeg jobber til 15 men er da 15-20 min unna der du bor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå