_svana_ Skrevet 22. august 2008 #126 Skrevet 22. august 2008 Næmmen huff Cat, så ekkelt! Godt leken din tok deg på alvor, flink lege! Krysser alt for at det gå bra framover. Har lagt ut noen bilder på traaden jeg, ja, det er helt sant! Gleder meg til å treffe folket på søndag
Herkules Skrevet 23. august 2008 Forfatter #127 Skrevet 23. august 2008 Uff så ekkelt cat håper alt går bra med rusket som er i magen din! Ja legevakta kommer jeg ALDRI til å kontakte hva graviditet angår. Jeg ringte dit da jeg lå hjemme å blødde, og fikk som svar at jeg jo kunne komme ned å ta en urinprøve for å se om jeg fortsatt var gravid! Fastlege og føden derimot de har vært supre MOLLE vi kommer en tur i morgen om vi forstatt får lov. Vet vi svarer sent men det har vært så mye frem og tilbake ang denne helgen her. Skulle til Kragerø egentlig og så skulle vi til Svigers i bursdagsfeiring på søndag ettermiddag, nå som vi ikke drar så rekker vi en snartur innom blir kort da Kommer 3 stk tror jeg. Er M eller noen andre pappaer der? Si i fra om det ikke passer. Skjønner det når vi sier i fra sent
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. august 2008 #128 Skrevet 23. august 2008 Hipp hurra for Linus! Han er 1 mnd i dag. Tiden har gått så fort!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. august 2008 #129 Skrevet 23. august 2008 Ja får håpe det går bra! I følge sykehuset så jo alt kjempebra ut, så da stoler jeg på det. Blør litt fortsatt, men det er betydelig mindre. Vet ikke om jeg har sagt det eller ikke, men vi kommer i hvertfall 3 stykker herfra. Vet jeg har sagt i fra om meg og spaden, men litt usikker på om jeg har sagt i fra om at mr. T blir med også.
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. august 2008 #130 Skrevet 23. august 2008 Glemte helt dramaet ditt oppi ammetåka. Huff, bra du har en lege som tar ting på alvor og at alt står bra til. Kanskje dumt å si, men svigerinna min opplevde noe av det samme som deg, og da viste det seg at det egentlig hadde vært to barn i magen hennes. Men hadde det vært samme med deg så hadde de vel sett det på sykehuset? Store og små må hygge seg masse i morgen!
_svana_ Skrevet 23. august 2008 #131 Skrevet 23. august 2008 Linus 1 mnd allerede! Tida går fort. Godt det går bedre, Cat. Huff, får håpe lilleplutt ikke minstet en bror eller søster da ;-( Vi kommer alle fire. Det er bare å kaste oss ut når det blir for mye, Moll. Vi har vært og hilst på dyrene i dag. Påfuglen hadde ikke så lyst til å bli klappet, hehe. Men vi har sett mø, bæ, giis, nin, hane, pipp, hæst og masse bæsj. Alle sammen bise gæss, sier A. Jeg er så stolt over hans rullende r'er forresten. Rrrrraaaaarrrrre og pærrrrre :-D Herk: Husker du fiskefatet?!
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. august 2008 #132 Skrevet 24. august 2008 Så vidt jeg skjønner så er det i dag vi skal rope hurra for E!!!! Grattis med to års dagen!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. august 2008 #134 Skrevet 24. august 2008 GRATULERER MED DA'N, GRATULERER MED DA'N. GRATULERER KJÆRE EDVARD!! GRATULERER MED DA'N!! *blåseraltmuligrart* Grattis med 2 årsdagen, lille venn. Tenk nå blir du stoooor gutt altså Lineamommo hilser også!
_svana_ Skrevet 24. august 2008 #135 Skrevet 24. august 2008 Gratulerer til storegutten! Ikke så lenge til vi treffes nå da. Mine gutter slokna momentant litt før ett, vi har vært ute og lekt med en søt jente som er et halvt år yngre. Begge sørget for at hun hadde fart på huska, hehe. Hun hadde det som plommen i egget hun
*1D* Skrevet 24. august 2008 #136 Skrevet 24. august 2008 Klem til Cat! (krysser fingre) Jeg har vært full.............ikke bra:) (veldig morsomt, men ikke bra!) Også har jeg og gubben feiret 8 år siden vi møttes dag i dag, Var ute og spiste indisk med ungene:) Selve dagen var 20.08.2008 Jeg starter ordentlig denne uka, har 9 timer mandag og er ferdig 15.50.... de andre dagene har jeg bare 8 timer....... Nå har jeg ikke vett til å v ære redd heller.... det får gå som det går.... Spent på hva jeg skal bli etterhvert, må ta en prat med de på skolen først om hva jeg ønsker, karakterer, snitt.... aner jo ikke hvordan sånt regnes osv... Legge meg jeg;( alene, gubben har reist til rørvik...blir til onsdag... tok med seg Lillingen til farmor og farfar så mamma kan konse skole helt fra starten av Klem jenter! p.s. vet litt om smerter i tenner jeg også, er 3dje uka på paracet og myk mat her...venter på svar fra sykehuset om når jeg får time hos kjevekirurgen....
*1D* Skrevet 24. august 2008 #137 Skrevet 24. august 2008 (tar en pt jeg) Hipp hipp for E! *blåsemanner* er sendt!
_svana_ Skrevet 24. august 2008 #138 Skrevet 24. august 2008 Takk for koselig bursdagsfeiring moll! Veldig koselig å treffe dere alle igjen, ungene deres har vokst! Og sannelig var det ikke en del mager der også som var større enn sist :-)
_svana_ Skrevet 24. august 2008 #139 Skrevet 24. august 2008 Eh, har forresten lagt ut de få bildene jeg tok på smugmugb. For de som husker login dit.
Herkules Skrevet 24. august 2008 Forfatter #140 Skrevet 24. august 2008 Takk for hyggelig selskap. Synd vi måtte forte oss. Får gratulere her på tråden også jeg da:) Gratulerer med dagen Lille store E! Det var vel på denne tiden du sleit ut mammaen din for 2 år siden, før du fikk nesa di og resten ut!
Molait Skrevet 24. august 2008 #141 Skrevet 24. august 2008 Gratulerer til hottentotten min:) Så stor og så liten:) Var inne å så på han på slaget. Tror jeg har gjort det på slaget hvert år en av unga har fyllt. Så vakker der han lå. Gutten min...som ser ut som gutt også..hehe. Gått fra engel til ramp;) (klippa kjempefint du Ama, skulle nesten tru du var proff) Edvard våknet mens far hans og jeg hang over senga. Strakte armene og fikk god klem. Var litt godt for mammahjertet å klemme gutten sin i det han tippet 2. Sover med tattol (traktor) i senga han. Søtt. For et døgn siden var jeg ganske sliten og veldig varm og veldig glad og veldig stolt. Hadde jo fått det vakreste barnet på Ahus den dagen:) Var på den tiden ja Herk. Det var ganske så au om jeg ikke husker feil..hehe. Og den grusomme tiden etterpå da. Det som føltes som timer. Før gutten pustet og fikk farge. Tusen takk for gratulasjoner, samvær og masse flotte gaver! Hmm... ama sa litt før de siste dro at "nå skal vi snart dra så da kan du få slappet av" Man slapper da av med dere:) Ordner dere selv dere og tenker liksom ikke over at man kanskje burde være sliten eller stresset eller noe. Også er jo unga faktisk unga mine, så man merker faktisk ikke gråt, krangling, bajslukt (hehe eller jo) og alt "mas" fra dem. 9 andre unger samlet her og jeg tror faktisk at etter noen timer ville jeg vært utslitt i hodet. Vi var faktisk 17 voksne (inkl W og nabogutt som voksen) og 9 barn her så da tilsammen 26 mennesker!! er jo litt det:) Kjempekos dere fikk tatt dere en tur herk og MtG, selv om det bli litt for kort. Ville jo sett dere mer og lenger! Lille spaden som egentlig er ganske så stor som tassa rundt..hehe. Deilig dag med sol og utebursdag Tror unga kosa seg masse altså. Alle sammen. Trådtrampoline God natt alle sammen:)
Molait Skrevet 24. august 2008 #142 Skrevet 24. august 2008 For 2 år siden ja...selv om jeg var ganske sliten i går og;) Og faktisk er da faktisk et bra ord. Trur eg. Jeje Natta:)
simbamamma Skrevet 26. august 2008 #143 Skrevet 26. august 2008 Pga. den drittbetennelsen i kjeven, går jeg nå på en hestekur med antibiotika, og store mengder Paralgin Forte og Ibux. Ikke så veldig moro... Årets avling ble 93 tonn havre. ;-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. august 2008 #144 Skrevet 27. august 2008 Jo takk for hyggelig bursdag! Er fortsatt skuffet over at klær fra 1,5-2 år passer nærmere konfen! Betennelse i kjeven høres ut som noe dritt, simba! Og 93 tonn havre hørtes mye ut!! Men nå aner jeg så lite om avling så for hva jeg vet så kan det jo være at det ikke er så mye:) Hvorfor slutter jeg ikke å blø??? Greit det er normalt med blødninger, men har blødd som en soldat i en uke nå. Og jeg som lider av anemi fra før.. Blir så bra atte! Blææææ!! I dag har spaden vært i parken:) Synes det var moro:) Var bare 3 andre barn der i dag, men det holdt i massevis:) Litt spent på hvordan det skal gå til uken når jeg skal forlate henne der alene en stund, men det går seg vel til etterhvert. Hun kastet seg rett i armene på hun parktanten i dag da, så noe av sjenansen er visst borte;) Bra det:) Men si meg, dere som har barn ute i området her, hva har de på seg ute? Nå var ikke vi så lenge ute i dag da, så hadde bare olabukse, langermet body, fleecegenser og en tynn lue. Og geox joggesko. Jeg synes ikke det var så varmt jeg da, men nå løp jo ikke akkurat jeg rundt og holdt varmen heller. Er det sånn at det går an å begynne med strømpebukse? Ingen av de andre barna hadde det i parken så vidt jeg kunne se og Linea var den eneste med en tynn lue. Men det blåste litt og småregnet så jeg synes det var på sin plass. Og har hun arvet mine ører, så får hun jo øreværk bare av å tenke på et vindpust. Så tar gjerne i mot tips om påkledning i dette været:) De er jo ikke ute i evigheter da, blir en drøy time på morran før de går inn og spiser også et par timer etter lunsj.
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. august 2008 #145 Skrevet 27. august 2008 ish, med blødningene, Cat. Blir du fulgt opp på noe vis? Dette med påkledning synes jeg er drit vanskelig, men jeg har tatt på Linea strømpis de morgenene det har vært under 15 grader ute og overskyet. Tenker at de sitter litt mer på bakken enn oss så da er det greit med et ekstra lag der. Ellers brukes regntøy mye i bhg til Linea. De er ute en gang på morgenen og en gang på ettermiddagen og på morgenen er det gjerne fortsatt litt vått i sanden dersom det har regnet om natten. Lue har vi ikke begynt med ennå, men vi har det liggende i bhg i tilfelle det plutselig blir kaldt. Og har vanter i sekken til den morgenen det er for kaldt å trille opp med bare fingre. Linea har sovna på sofaen nå! Jeez! Umulig å få liv i henne. Hun har vært hjemme fra bhg i dag, er potte forkjøla. Nt er selvf også blitt syk og Linus hoster litt! Nice! Skulle egentlig vært bare meg og Linus hjemme i dag, men sånn ble det ikke. Ja, ja... Får prøve litt hardere å få liv i Linea ellers blir det håpløst å legge henne i dag. Skulle egentlig bare sitte ved siden av meg og kose håret mitt og smokken litt for hun var litt sliten, men det ble litt sovings i stedet. Ish!
Molait Skrevet 28. august 2008 #146 Skrevet 28. august 2008 Blåse på kjeven til Simba. Hmm cat...men er alt bra så er vel alt bra. Merkelig du skulle blø sånn da?! Litt av å være gravid er jo å slippe det der liksom. Går vel over snart. Har jo sjekket så da går det nok bra:) Skiftetøy er en fin ting:) Så kan de ansatte kle av og på barnet som det passer seg. (informer om at de skal det, noen steder er det sånn at de kler ikke av å på uten tillatelse..) E har ikke strømpebukse. Ei heller lue. Har en tynn en på plassen sin. Vanter på plassen og. Han har regnbukse der og bukse under der holder synes jeg. Spørs jo litt om de bare sitter eller farter rundt. Tror ikke E sitter så altfor lenge om gangen. (eller hvordan er han der Tiny?) Ha en strømpebukse på plassen du, og er det kaldt på morran kan du jo bare ta på og heller be de ta av på etternmiddagen. Har man parkdress, spørs det hvor tykk den er. Er ikke så kaldt ute egentlig, bare man får stoppet vinden. E har på seg kortermet body og en vanlig genser over. Har jakke hengende som de tar på om det trengs. Er det guffen dag har han gjerne langermet body og tskjorte i skifteboksen om det blir varmt på ettermiddagen. Eller så hender det han har bare langermet body og jakke over. Nå er en del av buksene han litt tykke. Ikke direkte foret, menikke linbukser liksom. Ellers har han jo skiftetøy så om ikke annet får de putte på to bukser eller to gensere da:) De kler på litt rart i bhg min...på tirsdag hadde de kledd på bleia bakfrem. BAKFREM!! Snakker ikke up'n go men med teip! Han hadde bajsa så jeg skifta på han der. Det er en første alstå...har vært for stram eller for slapp (mest for stram) men vaffal riktig vei. Må da være veldig mer komplisert å sette på den veien? Klare å teipe feil liksom?Ja kanskje ikke om han står...men en som tydligvis er så fersk bleieskifter tviler jeg på om tar utfordringa med å skifte stående..la han (?) gutten på magen tro? Måtte jo flire da. Har tatt opp saken med ped.leder. Hun bare lo. Synes ikke jeg blir tatt seriøst altså! Gutten min har gått fra engel til ramp...men veldig søt ramp da:) Hender han prøver å kose håret sitt enda:) Også har han blitt veldig likbar. Trasser nesten ikke mer og er blid og hyggelig og godt å føle man koser seg med ungen igjen:) Hvordan går det med G, LH og Leo i nye bhg? Og hva synes snutt? Mye forandring for mange av unga her nå Var å veide og målte i dag:) En siste tipp på E? (er jo to år til neste off. veimål) Utloves preime;) Kan si at han er ikke så stor..men det har dere jo sett..hehe. Er bare Adrian som er på nivå
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 28. august 2008 #147 Skrevet 28. august 2008 Da er jeg offisielt arbeidsledig, jobbet min siste nattevakt i natt. Det lite ikke nice når man er præggis! Men har forhåpentlig noen trumfkort i erme som kanskje kan gi litt uttelling på arbeidsfronten, så er bare å krysse fingrene på at jeg får det til. Bekkenløsningen er fremadstormende i uke 8, så det lover bra!! Da er alt dritt slik som det bør være!! Fordelen med park er jo at vi ikke leverer før ti, halv elleve så da er det litt lettere å se an været og temperaturen enn når man drar hjemmefra klokken sju. Slenger med litt skiftetøy, så ser vi hvordan det går. Regner med de sier i fra hvis det er noe ungen trenger. Begynner offisielt på mandag, men var innom i går og i dag. I dag ville hun ikke gå hjem. Skal trille innom en tur i morgen også, bare sånn for å venne henne litt til stedet. På mandag hadde jeg tenkt å være der litt også forlate henne der en times tid. Så ser vi hva som skjer:) Har kjøpt ny matboks og flaske og bestilt navnelapper på nettet. I morgen må vi nok ut å kjøpe bergans parksekk:) Jeg synes den var så tøff!! Tipp på E: 11550 gram og 82 cm. Jeg aaaaaner faktisk ikke og har nå tippet uten å sjekke noe som helst tidligere tipp. Så mulig jeg er heeelt på jordet her nå!
Molait Skrevet 28. august 2008 #148 Skrevet 28. august 2008 haha men forrige tipp er jo så lenge siden at det kan man nesten ikke se på. 2 år og 82cm ja...hehe. sukk ja..hmm hehe Bergans er kul den, men upraktisk for så små synes jeg. Så klumpete og mange reimer. Passer bedre fra 4-5 år. Kjøpte den på sporten til 150,- jeg. Stemming på de over armen reimene og en enkel reim med stramming over magen. Er tøff altså, bare min subjektive mening;) Pluss at den koster myye ift hvor lite den egentlig blir brukt. Altså til å mest henge på plassen liksom. Grattis som ledig:) Varer ikke lenge skal du se. Forte deg før det synes nå da;) og før du ikke kan gå..hehe. Start sånn sex-linje da vel. Ei jeg kjenner tjente over 300' på noen kvelder i uka. Hjemmefra. Preka mens hu strikka-lol altså. "også har jeg sprettrompe" lzm;) Da trasker jeg ned...ikke klar for nedejobb assa!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 28. august 2008 #149 Skrevet 28. august 2008 Var 82 cm så gærent tippet da? Linea var 82 cm på helsestasjonen for halvannen måned siden og i og med at hun er pittelitt høyere enn E så synes jeg ikke det var så unaturlig å tippe det som n var for litt siden. Men greit, hvis det er sånn det skal være så sier jeg 85,5 cm da. Så fryktelig mye mer enn det kan han vel ikke være, for da må han ha blitt målt feil!! Jammen jeg har jo sprettrumpe, så burde fort tjent 5 lapper for noen kvelder i uka jeg da! Men er mange forskjellige bergans til barn da. Vet ikke hvem av dem du har sett på. Er jo fra 2 år de jeg har tittet på (tror det er 3 eller 4 forskjellige barnestr.). Og skal da ikke bare henge på plassen:) Tenkte bruke den på tur og ferier og diverse. Selv om ikke hun bærer den så mye så kan jeg jo pakke leker og litt småplukk til henne i den. Tittet på en på nille som var kjempefin, men den nvar jo så stiv og hard og sikkert dritekkel å ha på ryggen. Pluss at de skulderselene var jo en halvannen meter fra hverandre! Nei, ser på en skikkelig sekk som en liten investering, kan brukes på overnatting hos farmorer og mormorer og det som måtte være:) Klart man kan jo bruke en vanlig sekk til det også, ville bare ha frem at sekken kommer til å bli brukt. Tar gjerne i mot tips om andre sekker også om noen har. Men vil ha en ordentlig sekk som kan brukes til mer enn bare park. Nedejobb er sikkert kjedelig! Snart vekke barn jeg, har ikke lyst men..
_svana_ Skrevet 28. august 2008 #150 Skrevet 28. august 2008 Tippe? Helt ute av trening. 11.6 kg kanskje? Eller 11.4? Vi skal på 2-årskontroll + fysiokontroll neste uke. En mnd før de fyller og greier, så om noen vil tippe så er det jo bare å gjøre det. Vi har en berganssekk, nordkapp 12 l. Så vi må vel ha en til, men bruker ikke sekken i barnehagen da. Har en helt vanlig sekk, jeg da. Gidder liksom ikke ta med meg to små sekker hver dag når de ikke er på tur. Har ikke begynt med strømpis eller lue enda. Det er jo fortsatt sommer :-D Strømpebukse har vi ikke brukt siden vi var på hytta i sommer, hehe. De har tynn lue i bhg og en collegegenser, i tillegg til vindtett pop-jakke. Også dress/regntøy selvfølgelig. Virker som at de klarer å kle de etter været. Leverer de i helt vanlige klær, hva nå det er Hadde besøk av pappa i går. Koselig det. Han hadde med halvparten av bryllupsservicet som mormor og morfar fikk i bryllupsgave. Synes det var godt bevart, og det er fint å ta over noe så minnerikt og fint. Noe rart har skjedd med barna mine. De har begynt å spises "lat", dvs. salat. E spiste også en halv oliven. Litt godtvondt tror jeg han syntes det var. Også tror jeg A har fått seg kjæreste, han snakker i alle fall bare om samme jenta hele tida. Pedleder i bhg sa hun trodde de var kjærester, men litt tidlig synes nå jeg det er. Men jenta er søt hun ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå