-MtG- Skrevet 12. august 2008 #101 Skrevet 12. august 2008 Tusen takk, Sessa:) Det er snop med snopp:-P
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. august 2008 #102 Skrevet 12. august 2008 litt kjapp i tastingen her, ja... snop i bleia... hmm... Høres ut som et påfunn fra en kreativ toåring! Snopp er vel mer rett, ja.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. august 2008 #103 Skrevet 13. august 2008 Hihi.. snop med snopp ja:) Blir nok litt snopp på meg i kveld tror jeg
♥Tiny Skrevet 14. august 2008 #104 Skrevet 14. august 2008 snoppesnop Jeg har kommet inn på Høyskolen i Østfold (Halden) og er happy happy!!! Forresten 11+1 og formen tilbake nesten til normalen (litt trøtt enda)
_svana_ Skrevet 14. august 2008 #105 Skrevet 14. august 2008 Så bra! Halden er et flott sted å studere Blir nok kjekt å kommer over i andre tri tenker jeg. Grattis med gutt mtg, flotte bilder! I morra er jeg hjemme med gutta for det er planleggingsdag i bhg. Hva skal vi finne på mon tro? Er meldt bra vær da. Kjøpte to små haner til gutta på lørdag, sånne små tyske figurer vet dere. Og de insisterer på å ha når de skal sove. I dag var det storleting etter hanene for vi fant de ikke. "Hane, hane", jaja *knis* Fant de etter en liten stund, og da ble de stille og de sovnet med en gang.
Herkules Skrevet 14. august 2008 Forfatter #106 Skrevet 14. august 2008 Hei på dere Grattis med gutt mtg! Det ser så fllott ut å være brødre noen ganger så det blir sikkert flott. Hihi kult med haner svanine, O liker ikke legging for tiden så vi har bråk hver kveld. men han har mest lyst til lese bok. Vi reiser til Køben så vi snakkes over helgen
simbamamma Skrevet 15. august 2008 #107 Skrevet 15. august 2008 Tida der de heller foretrekker høner, kommer fort nok;-p Koselig med en gutt til, mtg! Har du fått vite hvem som bor i magen, herk? *husker ikke* Jeg er godt fornøyd med at den lille kommunen jeg kommer fra, har to deltagere med i OL. Gode er de også! Hodet mitt går på høygir for tida, det er litt slitsomt... Ha ei fin helg, jenter!
Amabolla Skrevet 16. august 2008 #108 Skrevet 16. august 2008 Hei hå Månen er rar i dag-er visst måneformørkelse. Grattis med enda en gutt på vei MTG-men vi visste jo at det var en gutt:) Hvor langt er du på vei nå?
Sessa ruger igjen... Skrevet 17. august 2008 #109 Skrevet 17. august 2008 Vært på hytta til mamma og pappa i helgen. Det var en hytte med utedo og uten innlagt vann. Nå er det to bad og all komfort mann kunne ønske seg, Nice! Mamma og pappa kjøpte ut søsknene til mamma i fjor. Har ikke vært på den hytta på 12 år... mulig vi kommer til å dra dit oftere nå. Linus har hengt i puppen min hele kvelden... helt sykt. Lurer på om han øker... håper det er det i hvert fall. Tenkte liksom å gjøre klar bhg sekken, men så langt har jeg ikke kommet... Linea stortrives i bhg forresten. Var der tre dager i forrige uke (planlegging tors og fre). Dreit glatt iom vi gikk og når vi hentet sa hun hei og fortsatte med sitt. Nice! Men litt vemodig også da... er jo liksom jenta mi. Ser at bhg absolutt er noe hun trenger nå så jeg trøster meg med det!
simbamamma Skrevet 18. august 2008 #110 Skrevet 18. august 2008 1D hilser så mye til dere alle sammen! Hun skal prøve å komme seg på nett i løpet av uka, sa hun.
Molait Skrevet 18. august 2008 #111 Skrevet 18. august 2008 Kommer inv. men minner om bursdagsfeiring søndag 24/8. Tar det etter sov. Så da blir det sikkert fra 14 og utover etterhvert som unga våkner. Tar det på søndag for greiere å ha fam.bursdag først. Ikke bare griser dere no veldig, men dere kan også få halve kaker;) Håper på fint vær så man kan være noe ute. Ta med pappar eller ikke som dere vil, men fint å få tilbakemelding om hvor mange som ca. kommer. Trenger jo ikke sitte igjen med flere kg pølser liksom. Vel, inb. kommer. Lykke til med skolestart i dag 1D!! Blir så bra at:) Tittet bilder og snakket på tlf så er relativt oppdatert. (ja hadde vært litt rart om Mikael hadde manglet snopp gitt...) Cat...for deg er vel snopp snop..i voksen utgave altså. Ferie: Regn, regn,kake, sol? nei bare 5 min, regn, kake, kake, regn, kake, sol lørdag ettermiddag:) Siste dag i ferien:( Rafta:D Litt lei drekka.. Hyttefest med sips:D (alder 14-19 år-hohoho) grillhytte med tilhørende alkohol med familie ttil M torsdag, fredag og lørdag. Tatto er kuuult (traktor) Ganske farlig å sitte i. Vovver er bare så utrolig farlig. (snakker papillon!!! sukk) Hest er og ganske farlig, men man kan fint ri, spes om man får ha på fine hjelmen. Suu-saah..er såklart vifta...brukte bare 30 min på å forstå gutten i går kveld da han skulle sove. (han liker å sovne med vifta på) William er nå på mellomtrinnet:) Startet på 5 trinn i dag:) Noen som er hjemme på onsdag?? Må jobbe og M har noe intervju og E er fortsatt under pålagt fri:) Er ikke snakk om før 11 el no. Om noen kan så gauk gjerne ut. Alene på jobb jeg da. Siste uka i ferieav. + at ei har slutta. Blir ensom uke. Jeg og ei til deler skifta.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. august 2008 #112 Skrevet 18. august 2008 Spaden har sagt sitt første ordentlige ord: sko! Så da sier hun i kronologisk rekkefølge: Giigiigi - tinkywinky (og i grunn alle de andre teletubbisene også) Grynt (en gryntelyd jeg ikke klarer å skrive, for det er bare en sånn murring i halsen, men det er da alle dyr. Unntatt katt, det har hun et tegnspråk for:) Ikkæ - mikke mus Seæ (se der, etterfulgt av peking) Sko Men ikke mamma eller pappa da, det vil hun ikke si.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. august 2008 #113 Skrevet 18. august 2008 Postet visst litt fort jeg.. Velkommen hjem fra ferie, mol! Fint du har hatt litt sol om ikke noe annet. Treet bak i hagen her har fått gule blader, og jeg synes det er tydelig høst i luften. Det synes jeg er tidlig:( Høres ut som en knallhytte det, sessa! Skulle ønske vi hadde en skikkelig hytte med alle fasiliteter i familien også. Svigers skulle jo kjøpe hytte til famililebruk, men bygger seg nytt hus i norsk "skjærgårdsparadis" i stedet! Dårlig gjordt synes jeg da, selv om vi er hjertelig velkommen til å bo der hele sommeren i følge svigermor. Joda, sier nå jeg da, men det er forskjell på å bo hjemme hos folk og på en hytte synes nå jeg da!! Så da får de ha det dumme huset sitt for seg selv!! Låner huset når de ikke er hjemme vi, tenker jeg:) Blir med skikkelig boblebad på terassen og sånt:) Når pleier sånne barneparker å åpne etter sommerferien da? Skal jo ha lilleL i parken, men er jo bare stengt der, så får jo ikke snakket med noen der! Åssen skal du får studert så langt unna da, Tiny? Ha med baby på forelesning? Er det lov? Og blir det ikke litt vanskelig med tiril og store T når han jobber skift? Lurte på å begynne på kveldsskole, en kveld i uka i halvannet år, men i såfall ikke før neste høst. Får se. Står mellom 3 ting, Helsesekretær, tannlegesekretær eller regnskap. Tror jeg heller mest mot regnskap. Men får se, fortsatt lenge igjen! Hvordan har det gått på skolestart 1D? Litt skummelt eller? Hvordan skal du uttale Mikael, mtg? Rett frem eller Majkel som de sier over there? Hvor internasjonal er du liksom? Og hei til dere andre:) Ellers søker jeg jobber for harde livet! Er jo arbeidsledig fra september av, og det passer jo mildt sagt dårlig når man har bim:( Ble jo helt feil dette her, men nå får man jo bare prøve å gjøre det beste uttav det og tenke positivt. Men jobb og penger er jo en såpass vesentlig del av hverdagen, så det må jeg jo ha!!!! Skal på et intervju denne uken og har også sendt ut 2 andre søknader. Har 3 jobber lagret på pc som jeg skal sende søknad til i løpet av uken også, så er jo håp. Men er slitsomt å gå å tenke på at man er gravid, men ikke har jobb. Gleder meg liksom overhodet ikke over svangerskapet enda, når jeg bare tenker må-få-jobb, må-få-jobb!
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. august 2008 #114 Skrevet 18. august 2008 Hehe, jeg har tenkt på noe av det samme når det gjelder studier, Cat! Men har tenkt på advokatsekretær fremfor regnskap da.... Nt er jo jurist... Men tror nok det blir med tanken. Dritt det der med jobb og bim... men husk at du bare trenger 6 av 10 mnd før fødsel for å få foreldrepenger.... men seff. må jo ha en lønn som duger når de skal regne ut hva du skal få. Lykke til i hvert fall! Grattis med spaden forresten. Linea laget også sånn grynte/gurgle lyd bak i halsen. Det var lyden grisen og bilene laget!
Herkules Skrevet 18. august 2008 Forfatter #115 Skrevet 18. august 2008 Hei på dere. Mye spennende i disse dager. Skolestart for liten og stor og barnehagestart for de enda mindre:) Kult med utvidelse av ordforåd da! Jeg har vært borte fra O hele helgen og syns han var så stor og pratet så mye når vi kom hjem he he Kanskje jeg bar preg av at det var to på 16 og 20 mndr der jeg var. Jeg har vært i bryllup i Danmark i helgen Bodd på et slott utenfor køben. Vi har hatt en fantastisk hyggelig helg og jeg har ridd!!! Åååå som jeg savner å ri, Måtte ha massiv hjelp for å komme opp på hesten da:) Ikke klarte jeg å løfte benet til stigbøylen og ikke hadde jeg spenst. Måtte stikke av fra mengden når jeg var oppe for å løpt litt he he Litt for mange damer som var livredde for at jeg skulle ri med magen gitt:) Det var litt feiring av bryllupsdagen vår også for meg og T siden vi hadde 4 års dag på torsdag. Vi hadde ikke med O og det er jeg glad for. Fikk slitt meg nok ut selv uten ham, og lettere å slappe av når jeg hadde tid. Det var barnevakter for barna så de som hadde med barn hadde fri på lørdagskvelden Fetteren min er virkelig helt håpløs. Han holdt tale til bruden, men 3 ganger til måtte han bare opp å si noe mer. Han rettet på de andre talerne når de sa noe "feil" Toastmasteren ble rimlig oppgitt. Ja ja fetteren min i et nøtteskall. det var han som sto for info om praktiske ting i løpet av helgen også, så dere kan tenke dere hvor vellykket det var. Feks fikk vi vite når vi gikk til frokost på søndag at bussen vi skulle kjøres i gikk 11.30 og da var kl 10.30 Informasjon som sikkert var tilgjengelig hele helgen Nei nå begynner Walander
Molait Skrevet 20. august 2008 #116 Skrevet 20. august 2008 Gøy å ri, savner det:) Fikk samme jeg da jeg var gravid. Mokka fikk masse kjeft av mor og søss for at hun lot meg ri. Var vel en 4 mnd på vei el no..hehe. Red barbak med westernhodelag på jordet...litt utfordring jah! Skulle vi tatt et trådritt en gang?? Er vel vaffal 4 herfra som er med:) Trådritt...et nytt trådord:) Hur ser det ut for folket til helgen? Sliter litt med pc for tiden. Tenkte jo lage inv. men alt er nytt og ikke kobla opp og inst. og ene og det andre. Jaggu godt man bor med en sånn pc-mann. (er jo det han jobber med..bakerns barn og brød og sånn) Sender vel noe på mail tenker jeg:) Og ja du er også inv. Sessa! Siden det må poengteres;) Legger ut ønskeliste på traaden i løpet av dagen. Vet egentlig ikke alt hva han ønsker seg av leketing jeg. Dere kjenner'n jo selv og har jevngamle...og vet ca hva han har så ja:) Skal til barnelegespesialist i morgen. Selvfølgelig blir han jo ikke ordentlig dårlig! Bade han i skyllemiddel i kveld...Har jo ikke msurt på lenge. Blitt tørrere, men ikke sånn ille liksom. wtd Herk? De kjenner vel igjen den type hud når de ser den, men bør han være mest mulig dårlig? Og hur skal jeg få han dårlig til i morgen? Og MtG jobber helt feil!!! Som for tiden er Uuuudiiin:) Og "banna" går jo ikke der!! Jeg som snakket masse om G på vei dit. Stod heeeelt feil lapp på plassen ved siden av E sin plass...buhu altså Hvordan går det med G i ny bhg?? Når skal vi på barselvisitt Sessa? Helst før han går liksom.... Bedt på to fester neste helg:) Valgets kvaler... Ja og en venners venner fest på Hemnes i september. Hemnes!!!! Bare at man har venner der lzm....
Amabolla Skrevet 20. august 2008 #117 Skrevet 20. august 2008 Heisann smeisann. Leo er i ny bhg og jeg går hjemme og venter på tlf:) Virker som det går fint. Ser ut som en ok bhg. Sambo har fått kjenne liv:) Det var stort. Med Leo fikk han ikke kjent før jeg var i uke 18, men nå ble det allerede i uke 16:) Vi kommer vi på søndag Mol-men blir ikke før nærmere fire tror jeg. Og sambo blir med han og. Mamma er her ett par timer fr flyet deres går-derfor vi kommer litt seint. Og vi har allerede kjøpt gave til E-så da får vi håpe han ønsker seg det også Nei,rydde litt jeg når jeg har barnefri.
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. august 2008 #118 Skrevet 20. august 2008 takk for inv. Tar det kuli her vi, tenker jeg, men altså takk! Trodde ikke jeg trengte å invitere DERE til barselvisitt. Trodde dere bare skulle dukke opp, jeg...
♥Tiny Skrevet 20. august 2008 #119 Skrevet 20. august 2008 har hørt hjertelyden til lille i magen idag jeg Nå står det Tiril på plassen ved siden av E, flytta litt jeg Kommer på søndag, men usikker på tidspunkt. Drar på hytta på fredag og rett derfra på bursdagsfest.
_svana_ Skrevet 20. august 2008 #120 Skrevet 20. august 2008 Hei alle med barn i og utenfor magen! Så koselig med hjertelyd Tiny, og stas var det vel for sambo å kjenne liv Tida går jo så fort... Vel. Jeg skulle egentlig bare si hei før jeg la meg. Kommer på søndag, husker du regnjakka Amaknuppen? I dag klatret de på seksjonen, fant tusjer og dekorerte parketten. Jeg var på kjøkkenet og lagde middag, ante fred og ingen fare. Da jeg kom ut i stua spurte jeg hvem som hadde gjort det - "han" - svarte A. Lett å skylde på andre ja, men de så nå passe skyldig ut begge to. Så prøvde jeg å forklare at det bare er lov å tegne på ark, og ikke noen andre steder. "Male akk, male akk". Får se om det synker inn. Moroklumpene.
Molait Skrevet 21. august 2008 #121 Skrevet 21. august 2008 Den der "han" kommer du til å få høre myyye fremover trur eg svanine:) Da jeg mangler printer og alt av prgrammer og til og med ikke har Word!! og ikke fått sulla meg på en bokhandel så ligger innbydelse til alle på traaden. http://traaden.piczo.com/?g=53264236&cr=6 For de som ikke gidder gå omvei. Ligger også ønskeliste der og oppdatert forrige ukens bilder:) Kos med lyder og bevegelser:) Dere kan vel enkli bare svare på tråd her om dere kommer og om dere drar med manner? Fleste har vel svart alt. Hva skal man bake a tro? Noen lyster?
*1D* Skrevet 21. august 2008 #122 Skrevet 21. august 2008 Copi-Cat:D GRATTIS!!! Klem til alle med spirer og småbabyer og snart fullgåtte og de av dere som også kniper igjen for fler;) Jeg er student!!!!!!!! (OMG!!!) Jeg kommer til å ikke ha en eneste venn igjenn etter dette året, det er SÆRRIØST stappet fult med lekser, timer og aktiviteter.......... Jeg gruer meg, veldig enda ihvertfall.... Jeg aner ikke hvordan dette skal gå, men det får stå til. Jeg kommer uansett til å sitte igjen med studiekompetansen og da er jeg kommet et godt stykke på vei..... Jeg må bare bestemme meg for hvilken matte jeg vil ha nå, det trenger jeg bestemme i løpet av de neste 2 ukene. Jeg er ikke sikker på hva jeg vil gå til neste år, og det er faktisk ganske begrenset i forholde til hva jeg velger i år.... Med kunnskapsløftet er det nå forskjell, 1 T og 1 P. 1T er det mest krevende, den man må ha for å kunne ta noe med medisin ol, 1P må man ha ved Økonomi studier....... Og da blir det vanskelig, siden jeg ikke vet om jeg vil gjøre sykepleierstudiene eller økonomi.... Jeje.... Ikke er jeg sikker på det engang heller..... NÅ er det natta nå, er jo oppe lenge over leggetid i kveld. Bruker ligge under dyna ved 22 tia i disse dager. Kl 06.00 er for tidlig å starte dagen med min døgnrytme:( Men blir vel vant med det også etterhvert:) KLEM til alle jentene altså!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. august 2008 #123 Skrevet 22. august 2008 Grattis til alle som har kjent spark + hørt hjertelyd! Har sett hjerteslag på rusket i dag jeg da.. Fikk akuttime på ahus i dag tidlig etter antatt begynnende spontanabort. Har blødd som en gris og var på legevakten onsdag kveld. Fikk bare beskjed om å gå hjem å blø ferdig, for her var det ikke håp. Neivel...(og man trengte hverken GU eller UL for å være sikker). Dro til fastlegen min i går og fikk en GU og han mente at det mest sannsynlig var en spontanabort siden jeg blodde såpass mye og jevnt og hadde koagler (klumper), men han ringte straks ned til ahus og forlangte at jeg skulle få time med en gang, og det fikk jeg da i dag morges. Så da var jeg på ahus og og fikk konstantert at alt så fint og flott ut og at hjertet slo og at det ikke var antydningen til spontanabort overhodet.. Og da får jeg vel bare slå meg til ro med det da. Fikk til og med at lite bilde av rusket:) Hahaha, ligner nå mer på en sneip, men den kommer seg vel forhåpentlig! Men må bare få skryte av fastlegen min altså!! Jeg får alltid time på dagen uansett hva det måtte være og han tar meg alltid på alvor!! (har jo vært der en deeeeeel ganger i det siste ang. den spydritten jeg hadde her i hele våres også. Klokken seks hadde jeg seriøst ikke klart å stå opp 1D!! Burde vært en lov om sånt!! Og som jeg flira av E&A som har tegnet på gulvet!! Husker jeg først dekorerte hele den ene badromsveggen hjemme når jeg var liten, og mens mamma kjeftet og prøvde å vaske rent, så satt jeg på kjøkkenet og dekorerte kjøkkeninnredningen;)
simbamamma Skrevet 22. august 2008 #124 Skrevet 22. august 2008 Så skremmende, cat! Og så fint at det gikk bra likevel!! Har de noen idé om hvorfor du begynte å blø så fælt? Har det gitt seg nå, slik at du klarer å stole på at de har rett? Håper det ikke skjer noe mer! Husker en tidligere kollega av meg. Hun var på sykehuset med styrtblødninger flere ganger, hun var ikke gravid (trodde hun), og etterhvert ble hun henvist til spesialist på Ullevål fordi de trodde det kunne være kreft. Hun var litt i eldste laget til å være gravid, verken hun eller legene tenkte på at det var en mulighet, og spesielt ikke siden hun blødde så mye. Så mens hun ligger på Ullevål for innvendig ul, sier legen: "Her er det ikke noe kreft, og babyen har det bra." Dama fikk helt sjokk, og nærmest ropte: "BABYEN!" Det viste seg at hun allerede var flere uker på vei, og at datteren hennes på 19 skulle bli storesøster. Legene mente at hun kanskje hadde mistet en tvilling, og det var årsaken til blødningene. Så det er mye rart som kan skje! (Mulig at jeg har fortalt dette før, men...) Du kommer til å klare det, 1D! Og ikke ring til meg når/hvis du sliter med matten, der er jeg overhodet ikke til hjelp ;-) Jeg var hos kjevekirurg og tok ei visdomstann på tirsdag, det gikk supert akkurat som sist. Men fyttihelvete så vondt det er i ettertid! Synes det er ekstra ille denne gangen, for nå har jeg i tillegg fått en gedigen, hard hevelse i kjeven som gjør at jeg nesten ikke klarer å åpne munnen. Også så smart som jeg ser ut! Ser ut som jeg hamstrer på noe... Rådførte meg med tannlegen min i dag, han vil jeg skal se det an til over helga, før jeg evt. får antibiotika. Om ikke annet, så kanskje jeg går ned et par kg, for det er ikke mye mat som går inn ;-) Er litt mer styr med helsa mi også, men nå har jeg klagd så fælt, så det får jeg heller komme tilbake til.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. august 2008 #125 Skrevet 22. august 2008 Jeg blør fortsatt, men de store klumpene har latt vente på seg i dag. Har vel i grunn slått meg til ro med at det har gått bra denne gangen, også får vi håpe at det holder seg sånn. Det var jo absolutt ingen tegn til noen SA, så da får jeg bare stole på at det stemmer. Nå har jeg jo i grunn gått rundt i nesten 2 dager og trodd at jeg hadde mistet, og det gikk greit det også. Har liksom ikke helt klart å få det store forholdet til rusket enda jeg da, men det kommer seg:) Hjalp å få med bilde i dag:) Har ikke hørt den historien før, simba:) Jeg synes den var så artig at jeg måtte lese den for mr.T!! Har aldri trukket noen visdomstann, men har hørt at det er sabla vondt! Liker ingenting som har med tannleger å gjøre, så du har min fulle medlidenhet!! Nei, nå skal jeg begynne på en sen kose-middag til meg og min kjære:) Tenkte å kose oss litt ekstra i dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå