Gå til innhold

******TRÅDEN 40******

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grattis med dagen til 2 åringene! Hurra!!!!

Har du tenkt å gå til termin denne gangen, Herk? Er ikke lenge igjen nå! ;)

Er Mol i Spania nå? Håper det går bra med deg, Molle!!!! Og at du kommer hjem med med ro i hodet og hjertet.

*klemme på, Cat*

Så Tiny skal ha en gutt hun også! Mye gutter i denne runden må jeg si! Bir spennende å se hva det er som popper ut hos Herk.

Svana: Tenkte på deg i går. ;) Klarte ikke å komme meg til sengs så ble sittende og se på Tori Amos videoer på Youtube. Ganske deilig avslutning på dagen må jeg si! ;)

Jeg trenger også ny sveis... skulle hatt en ama i nærheten men får nok heller ta til takke med en lokal frisør. Tenkte jeg skulle prøve en som ligger nede ved Herk.

Her er alt som det pleier. Linea har nå vært syk annen hver uke i to mnd, men det hører vel med til barnehagestart. Hun holder på å få 2 års jeksler så hun går med hånda i munnen konstant. Hun er ganske bestemt og har begynt å trasse litt... og jeg er altfor svak og gir etter. Skal skjerpe meg nå altså. Men når hun ikke trasser er hun verdens besteste! Skravler eller synger konstant og er raus med smil, kos og latter. Merker at hun snapper opp veldig mye nå. Vi får fort vite hvem som er syke, som har slått seg eller på ferie når hun kommer hjem fra bhg.

Linus er blitt stor gutt. Smiler og ler og er ordentlig god. Han tippa rundt fra mage til rygg forrige dagen. Er jo litt juks med det store, tunge hodet, men pytt, pytt. Fremskrittet er notert uansett!

Begynner å merke litt søsken sjalusi nå. Linea vil nok egentlig ha mamma litt mer for seg selv, så jeg er nødt til å sette av tid til henne på ettermiddagene, men det er ikke alltid like lett. Linus trenger jo puppen av og til. Vurderer om jeg skal pumpe meg til en flaske på ettermiddagene, men det er jo så mye pes så det blir vel med tanken...

Vi skal også feire bursdager i helgen. Først pappa i dag og så svigermormor i morgen. Blir sikkert hyggelig, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er digg å ikke ha program også. Sessa er sofapotet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AAAAAAAAAAAarrrrrrrg!!!!! Man skal vel ikke ha lyst til å kaste bursdagsbarnet i søpla? Hadde skrevet laaaaaaaaaaaangt og koselig bursdagsinnegg, så kommer han og trykker på Esc.....

Jaja. Gratulerer med dagen gutten min. Kjempeglad i deg!

Og gratulerer til Edvin og Adrian.

Vi har stoooooore gutter!

Når er E og A født? Gabriel ble født 04.34. Er han eldst eller?

Skrevet

Grattis til 3 store gutter!

Jeg tenkte jeg skulle prøve å få teminbaby :)

Neida men jeg er litt glad for denne tiden jeg har gått "over" altså. Jeg har kjent mer spark denne uken enn jeg har gjort hittil i begge svangerskap.

Utrolig fasinerende å kjenne ordentilige spark!!! Kynnere har jeg også kjent tror jeg!

Koser meg masse, merker at det er stor forskjell på å plutselig føde og å gå å lure på om noe skjer hvert tiende minutt. ikke fordi jeg er utålmodig, men fordi jeg rett og slett føler at jeg nærmer meg noe.....

Sover dårlig nå da så nå er jeg trøtt, Jeg skal på jobb i morgen men så tror jeg at jeg MÅ gi slipp så jeg kan tenke på noe annet. dvs meg selv

Har foresten hatt syk gutt i helgen, O fikk diarebleie på fredag morgen, og når jeg sjekket så hadde han bajsa 2 g i barnehagen på torsdag.

I bilen så spøy han som en julegris!

Molle tenkte på deg som hadde W som ikke kunne kjøre bil uten å spy.

Fy flate så mange kriker og kroker det kan legge seg guffe i !!!!

O kastet opp noen runder til, men i dag har han virket pigg, men uten matlyst.

O er veldig blid og god da, er en ordentlig skøyer egentlig. Hermer og sier etter.

Han har begynt å kalle oss med navn nå da, har vist hva vi heter en stund, men nå er det ofte han roper MAMMA H....

Apropo helgeprogram, vi kom til middag på fredag hos mine foreldre og fikk Får i kål, og på lørdag fikk vi lammeskanke og i dag kom vi til svigers på får i kål,, så har vel fått min kvote av sau i helgen!!

Det der med pumping er litt tema her også, jeg skal bli flinkere til å lære nr 2 å ta flaska, men jeg vet ikke om jeg orker å pumpe meg hver dag for en flaske som far kan gi heller selv om det var pappans forslag...

Skrevet

Hei

Jeg lever.

Reiser 24/10 og kommer tilbake 2/11.

GRATULERER til alle 3 gutta :D

Da bare avventer jeg hvilken ettermiddag det blir feiring.

Jeg kommer i går MtG, men det fikk du forhåpentligvis med deg.

(G er eldst..)

Alle begynner bli veldig gravide nå. Også bare gutter da:) Får se om det komme ei tulle hos Herk da, så man jevner litt. Så kan det være det kommer jenter på resten når den tid kommer da. Gutta får sikkert mye glede av hverandre. Ikke for at ikke alle disse små koser seg masse med hverandre uahengig av kjønn. Forskjellene blir vel større etterhvert.

Burde somle til barselvisitt til Linus snart og vel... :)

Skrevet

Gratulerer så masse til E&A&G med 2 år :D

Her lever vi såvidt for de som måtte lure på det.

Usj til alle syke barn og barn som har slått seg og grattis til tiny med velskapt guttebaby.

Ama, mannfolk er no dritt noen ganger, sånn er det bare! Be han gå å klippe noen hårtuster selv neste gang!

Ja Herk, er det noe på gang sånn som i at du skal føde snart eller? Og da tenker jeg på i løpet av noen dager altså? Ellers får du knipe igjen til den 20. det er en fin dato og den beste av de kommende datoene. Ellers får du satse på halloween baby slik som jeg og føde den 30. eller 31. 1 november er også er fin dato. Alltid fint å være født den første dagen i måneden.

Mols, you've got mail again, men du har kanskje lest den allerede?

Skrevet

Vi venter i spenning Herk;)

Lever dere bare såvidt Cat?

Jeg har halsbrann-så veit dere det. Og jeg føler meg gravid...

Gratulerer til alle gutta den 11.10:) Og hyggelig bursdagsfeiring hos MTG:) Veeeeeldig god Kvefjordkake du!

Jeg har seinvakt neste uke og kan ikke i bursdager på ettermiddager. Men skal nok sørge for at presang sendes med:)

Er ikke lenge til dere drar da Mol-skal vi passe Edvard? Hva ble det til?

Skrevet

Jeg kan flere kvelder også jeg, men litt usikker på når dere har tenkt så klokkemessig,

Jeg er enig i at 20. er en fin dato, men har noen jeg liker før også.

kunne tenkt meg oktoberbaby da, siden det er det jeg liksom skal ha:)

Jeg er fornøyd med å ikke har født i dag, 13. er så jalla dag. Alt for mange som har det som lykketall.

Hur er det med deg da Cat?

Hva var det bt og blodprosenten din var da ama?

Jeg hopper i seng jeg nå

Skrevet

BT var 90/60,mens blod% var fin: 11,8. Men er rart det der-ho virka mer betenkt på BT nå som overtrykket hadde sunket under 100,men undertrykket er jo nå høyere enn det har vært-trodde det var undertrykket som var viktigst jeg.

Skrevet

Hm nei jeg er ikke så god på bt egentlig, men jeg har også hørt det om undertrykket.

Jeg fikk egentlig høre at bt mitt var fint når det v ar 90/55 jeg da men...

Jeg var uansett svimmel da og det henger nok sammen med at jeg til vanlig har mer 110/70 så da var det et fall liksom:)

Jeg tar jern jeg pga lave jernlagre, så min blod% er rimlig høy nå 13 og noe Det er vist vanlig når man tar jern. - Det tar derimot lengre tid å få fylt opp jernlagrene.

Min mann er håpløs så det er fler av de håpløse mennene!

Han kvier seg sånn til å ta leggingen fordi O bare roper på mamma, noe han gjør fordi jeg duller mer. Nå har O vært syk og da er det mamma som gjelder, jeg syns det er viktig at vi nå fortest mulig får pappaen til å ta legging både fordi han ikke skal bli vant med dulling og fordi det snart kommer en tidkrevende masekopp i hus.

I natt i det vi la oss så våknet O trolig av magevondt. Gråt og gråt, ikke likt han i det hele tatt. Han lå på armen min og gråt mamma mamma mamma.

Da ble T sur pån først fordi han følte seg avvist og så fordi han lå å survet mamma mamma enda han var på fanget mitt.

Barnslig type altså!!!! Det der furtegreiene har han arvet fra faren sin som har arvet det av moren sin, det er jeg sikker på.

Søsteren er jo også sånn!

Skrevet

Nå så jeg akkurat broren til tiny på tv:)

Skrevet

Jeg så han ikke jeg, men så gikk kampen bare i bakgrunnen også da :)

Jeg har aua idag jeg.... Har ikke gjort stort, men har skikkelig smerter i bekkenet nå (bak i korsryggen).... Det er godt jeg kan være hjemme og slappe av... (og være dm som leverer barnet i bhg)

Tiril bæsja på potta selv igår!!!!! Var så stolt over "den digre bæsjen".

Går uten bleie stort sett hele dagen hjemme og har nesten ikke uhell :) Flinke jenta til mamma det!!!

Skrevet

Hei på dere!

Så her er det ikke mye futt for tiden, ikke sååå mye futt i meg heller. Kunne tenke meg å sove hele tiden, men har hittil ikke helt hatt tid til det.

Jeg satser på soving i helgen:)

Har i alle fall ingen planer om å ta meg helt ut, selv om jeg SKAL få ordnet litt her.

Her rotes det fortere enn det ryddes for å si det slik!

God helg i helgen jenter:)

Skrevet

Jeg bretter tøy og blander dipp samtidig. Må få ferdig klesbrettinga før jeg kan tillate meg helg. Er tilbake i god gammel husmor form (vet godt hvordan du har det nå, Herk.... har brukt litt tid på å få overskudd til rydding for å si det sånn) og har vasket og ryddet hele huset. Nå skinner det og jeg skal straks krype opp i sofaen og slappe av med tv og tv og tv og litt brodering. ;)

God helg!

Skrevet

Svana: Tror ikke vi får kommet på tirsdag, for jeg skal mest sannsynlig jobbe:( Sånn er det når man jobber kvelder og helger.

Herk: Vil stort sett sove hele tiden jeg også og jeg er ikke gravid engang. Men skal du satse på den 20. så må du begynne å lade opp snart:)

Alene hjemme hele helgen, T dro til tyskland med jobben torsdag ettermiddag og kommer ikke hjem før sent søndagkveld. Tok med meg spaden og den ene niesen min på gigagøy i dag da, og det var moro! Planen var å slite ut ungen og tappe henne for energi, men tror det var jeg som ble mest sliten...

Hei og hopp til alle dere andre.

Skrevet

Hadde ikke tenkt til å ha så langvarig fødsel da cat:)

Nei ikke vet jeg,

Det blir nok ikke 18. så da blir det bare å vente da:)

Du får kose deg alene cat.

Jeg har sur gubbe i huset jeg Han mener han ikke er sur, men. Det er litt dritt for han svarer så surt heletiden og så er han litt giddalaus og så blir han litt grinete fordi ingenting skjer.

jeg orker ikke å gjøre noe som helst egentlig.

O hadde no spyogdrit dritt forrige helg, men har startet med ny rennarau- runde i dag håper igrunn det er over nå.

Han er like blid da

Han har begynt å bli veldig opptatt av hva han klarer.

han stråler og ser på oss og sier Jeg klarte det eller FLINK!!!

Ellers så er han veldig opptatt av bokstaver nå og tall.

Ellers så er han ikke lei biler og slikt enda nei, tenkte det kunne være like greit at det kom en lillebror igrunn. Slippe å få et lass med jenteleker i tillegg.

Skrevet

Vi har hatt veldig flott helg med besøk av mamma og pappa. Gutta er nyklipte og fine, og vi hadde gavedryss på torsdags kveld. Fredag var gutta hjemme fra barnehagen og mamma disket opp med pinnekjøtt i tillegg til barnepass. Gutta har fått nye puter med gåsedun, og har sovet så godt. Vi store setter på barne-tv på morgenen og så får vi sove en tre kvarter ekstra gitt. Store barn!

Jeg lurte faktisk litt på om jeg skulle flytte tirsdag til onsdag. Kan du da Cat? Foreløpig er det vel bare Moll som har sagt at hun kan tirsdag, men vet ikke om hun kan onsdag. Dere som ikke kan denne uka kan jo ta en ettermiddagstur i neste uke. For å si det sånn, vi har mange pølser og sjokoladekake i frysern :)

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at det er snakk om tirsdag, men nå er jeg virkelig i sløvhetsfasen

Klarer ikke huske noen ting.

Vi kan ikke på onsdag i alle fall, skal på Sound of music

Jeg tror jeg er syk, jeg sitter i alle fall i sofaen og er slapp og griner ikke vet jeg helt hvorfor...

nå må jeg gå å ta på bh og sokker for jeg skal til fysioen, så slipper han å se puppene mine!(og tærne)

Skrevet

Nå ser det ikke ut til at det blir denne uka likevel. Så da foreslår jeg at vi bare tar det en annen gang, når molls er tilbake og dere andre ikke jobber eller studerer. Jeg kan kjøpe nye pølser.

Sånn rent generelt er det bare å foreslå en dag dere har lyst å komme, og så kommer dere :-)

Skrevet

Da har Linus vært igjennom sin første runde med feber! Stakkars lille gutten! Han har hatt det så fælt, vondt i kroppen og mye hyl og grin. Hadde feber oppi 39, så vi var på legevakten på søndag og hos fastlegen i går. Fant ingen ting så legen mener det kan være tredagers feber mede påfølgende utslett. Nå er feberen borte, men det har ikke kommet noe utslett ennå. I natt hadde han vondt i magen så han holdt oss våkne stort sett hele natten. Vi virker ikke i dag for å si det sånn. Har sendt Linnis i bhg og mannen har blitt hjemme så nå skal vi bare sove og restituere!

Herk du er gravid... høygravid... fødeklar... snart har du to gullunger! Er ikke rart du er sliten. Husk at du aldri rakk å kommet til dette stadiet sist.

Skrevet

Stakkar lille Linius da, ikke godt å ha feber og ikke lett å være liten og syk.

Ja jeg skjønner at den siste tiden og kanskje overtiden er en smule tyngre enn ukene før ( Savner litt føste fødsel som bare ble kastet på meg uten ventetid Klart en nr 2 vil aldri bli sånn for man har jo en erfaring i bagasjen og tenker mye mer rundt dette)

Var litt deppa i går, Har hatt diare over lengre tid og i helgen var det totalt foss og O har jo vært løs imagen også så jeg regner med at det var smitte ute og gikk.

siden jeg etter et par uker med mye liv (til meg og være) har kjent lite liv i det siste så mannet jeg meg opp til å ringe føden.

Jeg forklarte om diare og lite liv. Jm mente at om jeg hadde smitte så ville de ikke ha meg dit. Hun skulle høre med en lege og ringe meg tilbake

Hun ringte tilbake kl 14 over 2 timer etter at jeg ringte inn. Da sa hun at dette var en fastlegesak- Flott hun tingte tilbake akkurat sent nok til at jeg ikke hadde noen mulighet til å få tak i fastlegen

Ja så ble jeg lei meg da siden hun avviste meg. Jeg har aldri blitt avvist av føden før hverken i uke 14 eller senere. Så tok det sikkert litt tungt og beg å sippe.

Jeg prøvde å spørre om dette med liv, hun var bare opptatt av at jeg kjente vel noe liv???

Det var jo liksom det jeg var usikker på da, hver gang jeg kente noe i magen tok jeg hendene på magen og da var den steinhard så jeg ble usikker på om det var kynnere jeg kjente og ikke nødvendigvis babyen

Hvordan var det med dere siste uken(e) mye eller lite liv??

Er ikke i slaget i dag heller, men mamma og pappa har hatt O i natt så jeg har sovet i 12 timer (sovet og sovet da men:))

klærne etter O som ikke er blå er vasket så (på tide?) så nå føler jeg at jeg er så klar jeg må være selv om jeg godt kan bli klarere

Svana, vi ser ann ting i et par dager så får vi se når det kan passe med å besøke.

Skrevet

Næmmen Herken da, ikke gråte! Du er nok bare sliten og hormonell og fødeklar og jm var teit som aviste deg!! Hadde da bare vært en fordel å fått den inn på føden med smitte, så hadde de sluppet å satt klyster på alle de andre fødende;)

Og jeg merket også at det var mye mindre liv i dagene før fødsel. Akkurat som om babyen ladet opp og forberedte seg til fødsel. Har hørt mange andre som har det sånn også, og tør påstå at jeg har hørt at det er ganske vanlig. Men føler du deg usikker så få det sjekket. Alltid bedre med føre var vettu.

Svana: Dumt ingen kan om ettermiddagene. Er ganske busy denne uken og neste uke skal Linea ha familieselskap 2 kvelder.

Hvordan er stå til folket neste helg?

Molsa - you've got mail.

Og huff til Linus som har vært syk også. Spaden har enda ikke hatt feber hun (i hvertfall ikke som jeg har oppdaget), så jammen er hun ikke treg der også;)

Og hei til alle dere andre!

Skrevet

Uff til feber og dumme leger...

Jeg liker ikke jerntabletter.. De har dumme bivirkninger... Jeg har mageknip (kynnere?) og skikkelig rennaræv. NICE! Heldgivis ikke mer enn et par ganger tidlig på morningen, så jeg har vært på skolen idag.

Klar for noen navneforslag jeg altså :) Guttenavn! Bring it on!!!

Skrevet

Thallulahus :) (tror det er i vinden..)

Bestefar skal visst ta fri til uka han. Så da er det ikke så kabal. Men deler ut diverse tlfnr. så de kan ringe og avtale selv om det trengs. Vil tro gutten sikkert vil en tur til noen barn. Blir nok en del hjemme og ikke i bhg.

Utkledning på torsdag. Prøvde pirat og ridder og div etter Will. Alt var bare blæ. Fant den gamle ROSA rosa pantern drakta og han var forelsket. Gikk i den resten av kvelden.

Jeg har kjøpt sjokkRÅSA regnvotter til E. Var halv pris, men bare RÅSA igjen i str. Så fine atte:)

Ler av slippe klyster. At de ikke tenker mer praktisk.

Herk, kan du ikke stikke til lege el hs og så lytter jo de på hjertet og sånn der? Og klemmer og trykker og sånn. Jeg hadde det nå motsatt jeg da, men E holdt jo leven fra han ble kjennelig til han var ute. En grunn til han ble kalt Hottentott:) Han turna seg jo oppover under fødselen og. Bevega seg faktisk OPPOVER frem til 7cm. jm mumla noe om hvilken vei han hadde tenkt seg ut. Har og hørt at de fleste roer seg veldig på slutten. Blir jo trangt og vett. Spis sukkerbombe og døtt litt her og der. Prøve fremprovosere litt?

Drar fredag morgen. Begynner få litt hetta ja. Bare alt man må huske og sånn. En ting er jo pakk til seg selv, men med to barn spredd og ting til dem og katter og ja.

Barn takler feber mye bedre enn voksne. Sier ikke at du ikke bør sjekke det Sessa, men er sikkert ikke noe farlig. De små kan ha litt feber nå og da, uten at det nødvendigvis er store sakene. Bare huske å få i ham nok veske og følge med. Nå er han vel snart på alderen Amadritten herjet våre små. Huff det var ILLE saker!! Kom jeg på nå...

Helgen er jeg borte. Kan du ikke ta det helgen etter a? Suns jeg:) Jabba med svanine om feiring av gutta den helgen og. Hva ønsker snutt seg da? Har svart mail, såvidt..hehe.

Nettet kødder hjemme og er liksom nok å gjøre på jobb, så er litt stille herfra.

Jobber sent i dag. Fikk byttet fra i morgen. Blir leit å dra fra E i morgen altså!! Leeenge borte jo:( Enhelg går liksom greit. men torsdag kveld til mandag morgen da! Og da skal man levere i bhg!! Kan liksom ikke få pressa en fridag til heller. Ikke hjemme før rundt 24 el no på søndag. Man burde hatt fri vøtt. Blir litt..ja..å liksom være syk da og. Hmmm.

Jaja, får jobbe litt jeg.

Skrevet

Stemmer det, du er jo borte! Det visste jeg jo for vi har jo ikke jabbet om annet!! *teflonhjerne*. Vi får se helgen etter da. Sikkert min jobbehelg, er alltid det!!

Skal på intervju på mandag Mols:) Hu ringte i sta! Så da er det best for hu at jeg får jobben!! Jeg mooner og ass'er og flasher brød om det er det som skal til. Men jobben vil jeg ha!!

Molle har teit jobb og burde fått mer fri!

Ja ikke sant det med slippe klyster hadde vært praktsik. Genialt spør du meg!

Guttenavn ja. I hvilken gate tenker du? Er det viktig at det passer med Tiril? Begynner på T?

Ryddet litt i spaden sine saker, og jeg må bare få en jente til. HERREGUD er det mulig å ha så MYE klær??? Og dere andre som tror dere har mye klær, nei, det har dere ikke!! Seriøst, det er overflod!!! Overflod!! Og er vel ikke akkurat sånn at Linea sin mormor tenker på å kjøpe klær som kan passe til en evt. gutt en gang i tiden heller. Nei, alt er rosa og blonder og plysj og fjas!!

Skal sies at det meste er ubrukt. Greit jeg liker rosa og feminine ting, men det skal ikke være for sukkersøtt heller.

Har prøvd å si i fra at nå er det shopping-stopp, men hjelper i grunn ikke så mye.

Jeg har allerede gitt bort 4-5 søpkesekker til UFF med babyklærne hennes fra 0-1 år. Og jeg har vel flere bæreposer med klær som jeg har tatt vare på også.

Heldigvis så vokser de jo ikke så fælt lenger, så nå kan hun bruke klærne over en lengre periode. Men alikevel.

Er nesten flaut. Neste gang jeg skal til Marokko skal jeg ta med meg en bag eller to med tøy og dele ut til fattige der nede. Har gjordt det før.

Har begynt på julerengjøring jeg. Vet det er tidlig, men det er faktisk ikke så lenge igjen til jul. Er første november neste lørdag. Har dratt frem sofa og sterobenk og vasket bak og rett og slett vært flink. Så da gidder jeg ikke det før vårrengjøringen igjen:)

Hvordan står det til med magen Herk?

Skrevet

magen er full av mat og baby.

Julerengjøring ja, hva er det? hm Har ikke du ny leilighet da cat kan ikke være så skittent?

Jeg har ordnet litt julegaver jeg da, og så har jeg tenkt at om jeg får en grei baby skal jeg ordne fin jul og får jeg en skrikerunge så skal jeg drite i hele jula her hjemme.

Molle du får ha god tur og så håper jeg det går seg til og at det ikke blir for stritt.

-

Så var det bursdagsbesøk da svanine. uka er jo så godt som over, husker ikke hva dere skulle i helgen.

Var på teater i går og barnehagefest i dag I morgen skal vi vist på te ? hos noen venner TE??????

Må kjøpe noe ull til babyen, men fant ikke så smått på Cubus sist.

Noen andre gode tips?

Lånekassen er noe dritt, skal sende en mail, men kom ikke på passord prøver man feil får man ikke lov å komme inn igjen på 24 timer. Sende mail uten passord er vist ikke lov!

Ellers er lånekassen teite uansett Prøver å snyte T for tjuetusen.

Ja og skatteetaten er teit også, klaget og fikk avslag på noe, Så mamma forhåndsklaget på det samme og fikk med hold, så nå må jeg klage på avslaget.

Er så lei av å klage, men så lenge det dreier seg om penger så må man jo ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...