Herkules Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 TAR JOBBEN med tråd 40 jeg da, siden det er min dag i dag den 20 og jeg blir 30! Takk for gratulasjoner! Jeg er på et nett jeg tilfeldigvis fant så vi får se hvor lenge det varer. Så sessa har ikke født nei, om det ikke blir på min bursdag så kan jeg også se 21.7. som en fin dato da 7 går opp i 21 Så hva har jeg gjort på 30 årsdagen min? jo da gått 1 times tur i regnet og så vært ute å fisket. Skikkelig koselig Jeg og T på hyggelig fisketur må hjelpe O med noe nå
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Masse fine runde tall der, Herk! Jeg har vasket badet, vi snakker vegger og gulv, dass og dusj... likevel ingen baby! Men vondt i kroppen så det holder da. Også har vi spist middag hos mamma med bror og familie. Skjønner at magen har sunket og at Linus har festet seg. Linea gjorde jo ikke det, men nå har jeg altså fått strekkmerker rundt navlen! Har bare hatt på kjærleiks-håndtaka frem til nå. Makan! Begynner å nærme meg ordentlig lei nå, men går ut i fra at det uansett bare er en uke igjen....
Herkules Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/137995886 Skjønner du er lei sessa, hvor mye over gikk du sist? Nei vet ikke så mye om nedsunkne mager eller festing av hode selv, jeg. Hode var vist festet da jeg ble innlagt i alle fall. Er det sånn at andre gangs vanligvis fester seg senere? En uke igjen ja du får begynne ny nedtelling. Overlever trønderne i regnværet i lenger syd da? har t og lh glede av hverandre? No mer å si da? Blå himmel og solnedgang her nå!
♥Tiny Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Hæppi bøøørshday Herk Vi er hjemme etter helg på hytta med mamma og pappa. Deilig å komme seg litt bort og enda bedre å komme hjem! Tiril har vært eksemplarisk og vi har måttet vekke henne klokken 10 begge dager!!! Deilig å endelig ha overskudd og orke noe på kvelden! Har 30 dager mer enn ama igjen dvs 229 dager igjen til termin
Sessa ruger igjen... Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 I grunnen mer vanlig at de ikke fester seg når det er nr to. Jeg følger tydeligvis ikke normalen for det er normalt å føde tidligere med nr to også, men nå er jeg på dag 9 og sist gikk jeg 12 dager over termin. Hørtes deilig ut med sovedukke, Tiny! Har du fått hentet deg litt inn? Pass på å slapp av masse nå som du kan det. Du er jo i trøtte-fasen nå og da er det gull at du har ferie, så lenge T eller noen andre kan ta gullet for deg. Passe på deg selv, du har så pass mye ansvar og mas i hverdagen til vanlig - nå er det tid for å bare tenke på Tiny!!!!! Formaninger i lange baner fra sessa, men det er så mye lettere å si sånt til andre enn å gjøre det selv.
♥Tiny Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Fint å skulle ta det heeeelt med ro når man skal pusse opp hele huset... *sukk* skal vaske/rydde hele heimen iløpet av dagen/uka og mannen står ute og spyler fasaden. Skal male og legge nytt tak. Så her ser det pent ut nå!!! Med litt blandede følelser har jeg takket ja til en skoleplass i Telemark. Kom IKKE inn på førstevalget mitt som var nettbaserte studier ved høyskolen i hamar. Nå angrer jeg for at jeg ikke søkte Oslo og Halden også... Lurer på hvordan det skal gå å dra så langt med baby og Tiril hjemme.. Hva gjøre? Ta noe annet på et år (årsstudium) og søke igjen neste år kanskje?
Molait Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 GRATULERER HERKULES!!! Var ikke hjemme før altfor sent så hadde ikke nett. Hadde reist fra mobilen. (snakk om å føle seg naken) Du var i tankene mine om det er noen trøst:) Mente vi kom frem til at det var 1D den gangen det var oppe jeg:) E har vært superkleng i helgen!! Guh så godt å dytte han på pappan på søndag ettermiddag og rømme huset..hehe. Telemark går. Spørs hvor ofte og mye og lenge. Ellers er de små en gang, og du er enda ung. Fått skryt på status fra forrige uke i dag:) Møtt ny sjef som begynte i dag, virker som ok fyr. Og med en liten hjemme! Veeeldig greit. (blir min nærmeste sjef som faktisk skal jobbe her og ikke på Notodden) GOOOD TUUUR CAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du ser ikke det nå, men jeg har tenkt det og tenkte si det og så da er den grei:) Kino til uka Ama. Gler meg. Kos dere i regnet-hahahaha Nei men dumt da, kose dere inne:) Sess, vi bestemmer ser du. Ikke bare bare å føde på tråden altå! hehe. Kommer du på feil dag får du unisot "kniiiiip" hihi svanine, ikke glemme date'n vår;) MtG...vi glemte røyke jo!!! Glemte svare deg Simba. Magen ble bra den:) Gikk greit og vet ikke om det faktisk var det men guh å mye gegge som kan komme ut av en-urk! Blir det noen toårsfering av LH da? Hvilke 200,- er det som blir nevnt? hmmm PT-koooose seg på ferie!! Eller du kom kanskje hjem i går forresten..hehe. P holdt ut med sjaber form? Huff alltid skal det være noe. Finnepå noe snart? Må jo hilse på A snart:) Jeg tettet på sovende EA jeg:D Så skjønne! E er veldig barn. A er liksom så liten:)) Siden av hverandre liksom. Vanskelig å ikke tapåkosepå altså!! Lurer på om jeg orker flere barn jeg...vil jo liksom ha baby igjen. En siste gang. Men orker jeg flere barn?? Mange av dere som skal ha 3 stk el?
♥Tiny Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Jøss, det var en skikkelig oppdatering Mol Tiril er blitt stor jente og har fått ny seng Første natt i den nye senga inatt og er spent på om vi får besøk inatt eller imorgen tidlig Lå forresten 2 netter i stor seng på hytta, men da vekket vi jo henne rett før 10!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Har vært på kontroll på sykehuset i dag. Var jo en helt vanlig sv.skaps kortroll (iom at legen min har ferie) jeg skulle på så først ble det målt blodtrykk og jeg ble lagt til registrering. Spurte jm om hun hadde mulighet til å sjekke ståa i underetg. og hun sa at det skulle hun og hun kunne gjerne strippe litt og kanskje jeg ville ha noen nåler i tillegg. Jeg takket ja til alt og satt derfor og med ctg og 8 nåler i en gooood halvtime i hvertfall. Hadde en nål i hodet, en helt nede ved skambeinet en i hver hånd, en i hvert kne og en i hver fot. Målingene var fine, men Linus sov litt så jeg fikk litt saft og vips så var det fest i magen. I tillegg kunne jm fortelle at jeg hadde noen tak i magen, som jeg ikke hadde kjent noe til. Etter målingene undersøkte hun meg og kunne fortelle at jeg hadde litt igjen før jeg var moden (må innrømme at jeg ikke helt skjønte hva som gjensto, men det var noe som var litt hardt eller no...), men hun fikk inn to fingre og fjernet eller pirket eller hva det nå var på en hinne oppi hutti! Følte at jeg hadde armen hennes helt opp til albuen oppi stasen - var ikke kjempe godt for å si det sånn. Håper at nålene og strippinga kan hjelpe på litt, så noe kanskje skjer snart. Kjenner jeg er veldig øm i magen og tror jeg må prøve å bevege meg litt utover kvelden, gå en liten tur i veien eller no. Hvis ikke er det tilbake på lørdag til overtidskontroll... I verste fall (i følge info skriv på sykehuset) går jeg til 2. august før jeg blir satt i gang... men såååå pesimistisk er jeg ikke altså.
simbamamma Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 God idé å starte tråd på bursdagen sin, herk! LH har fått låne en Gråtass-tråtraktor av nabogutten mens han er på ferie, så nå er det travelt her, kan du tro. Beina er bittelitt for korte til at han klarer å kjøre på egenhånd, men med litt hjelp, går det så det suser. Gutten er et eneste stort glis! Kommer nok til å skje noe snart, sessa, jeg føler det på meg. Litt herjing fra jm har gjort susen for folk før, har jeg hørt. ;-) Jeg synes det er lenge å gå tre uker over termin før igangsetting altså... Men det slipper jo du!! ;-) Nå har feriefolket reist, ble plutselig så stille her... ;-) LH og T har hatt det fint sammen, og det har resten av gjengen også. Jeg tror forresten at 1D var gibbonape i et tidligere liv...hihi... Jeg har nok tenkt på tre barn, molle, men slik som helsetilstanden har utviklet seg de siste årene, vet jeg ikke lenger om det er aktuelt. Vi får se det an etter nestemann, tror jeg. Håper du finner ut av det med skolen, Tiny. Mitt råd er, som vanlig, å ikke gape over for mye, det synes jeg passer for de fleste, på de fleste områder i livet. Sliten, jeg...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Gratulerer med dagen som var, Herk!! Hjemme igjen fra ferie vi, et par dager før tiden. Ingen har vært i form, så ble til at vi dro hjem. Men er jo meldt mye bedre vær her enn på ferielokasjonenm, så det skal nå gå greit lell:) Se å press ut denne ungen nå da, sessa!! Siden du ikke gidder å føde på noen av de finfine datoene jeg har gitt deg sessa, så burde du nesten få som straff å vente til jul!! Hehe neida, men da får du klemme ut denne ungen den 30. da, det er også en bra dato;) Veit ikke hvor mange barn jeg skal ha jeg. Det kan bli ett, det kan bli tre. Tar det som det kommer. Men skal vi ha tre, så må vi begynne snart tror jeg. Siden jeg ikke er fan av barnehage før i allefall etter fyllte 2 år og ikke full plass da heller, så blir det i grunn ganske dyrt å være hjemme og jobbe deltid til tredjemann er et par-tre år. Men vi får sjå. Vi tar nå uansett imot de barna vi blir velsignet med:) Regner uansett med at det blir to, men min kjære hadde ikke noe imot et tredje barn hvis jeg gjerne ville det. Er så glad i denne treningen vettu:) Skole i Telemark hadde jeg takket nei, Tiny. Kanskje ikke det svaret du hadde ønsket deg, men svarer nå rett ut jeg. Hadde heller ventet et år og kommet inn på en skole i nærheten. Nok av tid:) Lurer på om vi skal reise å bade i morgen ettermiddag jeg. Nå er det jo endelig sommer igjen:D
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Ja sessa, blir det fødsel i morgen? Er spent på å høre om disse takene du har hatt utvikler seg i riktig retning! Masse lykke til i hvertfall:)
Herkules Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. juli 2008 Hei og hopp og god morgen! Ble morgen tidlig i dag før 8 det er ikke hverdagskost i ferien Så da var det jo såå hyggelig at det tikket inn en melding på mobben om fødsel i morgentimene! Sessa har blitt guttemamma:) Gratulerer så mye! Gleder meg til å høre mer. Ser ut til at Jm besøket gjorde susen! Nå hører jeg noe på babycallen, kanskje T har stått opp nå da. O har diare. og så bæsja han på do i går ! Føste gangen! wow Hva har dere gjort når de har diare, noe spise, drikke ting? Han spiser godt da og både i dag og i går har han bedt om mye drikke så han blir ikke dehydrert. God sommer til alle Vi har det så fint her Så sel i går og greier.
-MtG- Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 Gratulerer Sessa!!!! Åååååååå så spennende!! Gleder meg til å høre alt om fødselen og om Linus! Herk, fikk du bilde på telefonen eller? Har du i såfall lyst til å sende det videre til meg? Er skikkelig babysyk om dagen jeg, god jeg snart skal få min egen lille baby. Litt lenge til da. Er 16+1 i dag. Kjenner liv gjør jeg også Kjente det første gang 13+6 og nå kjenner jeg det ca. en gang hver dag. Er litt redd for at det er to inni der da. Hvordan var SF-målet ditt på denne tiden Svana? Og hvordan var målet ditt denne gangen Herk? Regner ikke med at Sessa kommer til å svare i dag:) Sånn ellers: Jeg jobber 50% pga. slitenhet som kommer av lavt blodtrykk. Gabriel er i Trysil med bestemor og bestefar. Kommer hjem i dag. Savner han masse! Vi var der fra fredag til søndag og han ble igjen når vi dro. Vært deilig å være bare med og V noen dager også da. Vi har tulla og vært i godt humør og vært kjærester:) Gabriel har blitt stor gutt og prater MASSE! Og det meste likner en del på det han prøver å si. Tar seg på bleia og sier tisst eller bæsjt. Hihi, så søtt. Ellers vil jeg informere om at jeg leser tråd:) Nesten hver dag, men at det er litt tiltak og skrive og svare. Men gøy å lese hva som foregår hos dere. Kan ikke dere skrive litt om do/pottetreningen hos dere da? Lurer litt på om vi snart skal begynne litt mer med do, eller om vi kanskje skal kjøpe potte. Fordeler/ulemper? G vil gerne tisse på do når han ser jeg gjør det. "Tssdo" sier han. Jeg setter han på do og sier han kan tisse, men det kommer aldri noe. Også er han ferdig og må tørke tissen:) Også vake henda, det morsomste som finnes. Fortell litt hvordan det fugerer hos dere da:) Morna så lenge!
-MtG- Skrevet 23. juli 2008 #15 Skrevet 23. juli 2008 Tar en PT jeg... Diare har vi ikke gjort no spesielt med. Hvis han spiser og drikker godt så er det jo ingen fare:) Kan jo eventuelt prøve å gi han sånn halvgrønn banan. Det blir man jo ofte litt hardere i magen av. Ordntlig modne bananer hjelper ikke. Men som sagt så trenger dere ikke gjøre noe spesielt så lenge han får i seg mat og drikke.
Herkules Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 23. juli 2008 Hei mtg Jeg har sf mål på rød strek akkurat som sist. Nei nå har han beg. å gråte så nå er vel magen og stumpen vond. Vi må bare passe på å få i mye drikke i alle fall. Fikk ikke bilde, kanskje molle får i så fall får hun distribuere. O er en ramp og han og tilla gjør rampestreker sammen. I dag løp i bortover stien her forbi to andre hus i hundre og ti begge to. jeg etter i bare badekåpe siden ejg akkurat hadde kommet opp av sjøen. Han klatrer som en gærning og sier falle- så han har skjønt at han kan falle da--- Ta det litt med ro mtg det hjelper hva er blodtrykket ditt? jeg er også slapp o gsliten o gtror det er blodtrykket som er lavere enn hva jeg er vant til. Nei nå må jeg ut å bade. Har bare nett sånn av og til
simbamamma Skrevet 23. juli 2008 #17 Skrevet 23. juli 2008 Gratulerer så mye, sessa! Gleder meg til å høre mer! Og hva var det jeg sa? ;-) Kusina mi er 10 år i dag, så jeg synes det er en fin dato, jeg, selv om cat slett ikke er enig... Så koselig å se deg, mtg! Fint å høre at du er her oftere enn vi er klar over, nå vet vi at du følger med likevel. Du trenger jo ikke skrive en hel stil, blir litt mindre tiltak da... Syntes jeg så at du hadde vært på ul, da hadde de vel oppdaget det om det var tvillinger? Spennende er det uansett, da! Håper bt blir bedre! LH har potte, men vi har ikke akkurat begynt noen trening ennå. Han setter seg på den av og til, men det er bare for moro skyld, han virker ikke særlig interessert egentlig. TRAKTOR!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. juli 2008 #18 Skrevet 23. juli 2008 Grattis sessa:) Synes du kunne klemt igjen litt til som vi snakket om på skravle i går;) Men regner med du er mest glad for å endelig å fått ut pjokken:) Da åker vi til stranda
Molait Skrevet 23. juli 2008 #19 Skrevet 23. juli 2008 Gratulerer så masse Sessa:) Velkommen til verden Linus:) Har alle som skal tippe tippet vekt og mål?? Nei fikk nok samme sms som deg Herk:) Får jeg bilde skal jeg distrubuere. åååå stranda! Jobber sent i dag og i morgen. Ja jobbet. Hjemme borti 20.00 så da blir det lite strand. Skjønt er badetemp ute enda. Gidder ikke dra alene uten barn. Har rare skjevlinger og svimmelhet om dagen. Ekkelt. Og blir brågrisevarm. Dro ikke inn på jobb før kl 15 i dag. (Da tar jeg økta nede så slipper noen å jobbe dobbelt) W kom hjem i dag etter par uker på gardsferie. Gutten min kan visstnok snakke engelsk. Sånn føre samtaler. Greit å vite. Ellers går no dagan.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. juli 2008 #20 Skrevet 23. juli 2008 Gidder ikke tippe på lille Linus for jeg vet allerede de vitale målene. Kunne jo selvfølgelig latet som jeg ikke viste det og tippet, men ærlig som jeg er, så gjør jeg ikke det. Dessuten så er jeg ikke så opptatt av tipp.
Molait Skrevet 23. juli 2008 #21 Skrevet 23. juli 2008 Nei sa jo alle som skal da..hehe..ikke de som ikke skal;) Godt å nyte pils i siste solrest på veranda altså! Yamz! Ikke gravid men likevel...sliiiiten! Gleder meg til å legge meg:) Snakk om bading på lørdag og søndag. Vet ikke hvor når hvem som hva, men noe blir det:)
*1D* Skrevet 23. juli 2008 #22 Skrevet 23. juli 2008 GRATTIS SESSA!!! Jeg vil ha vitale mål...... noen sende meg??? Jeg har riktignok ikke bedt om de tidligere så er min egen feil, men er fryktelig nysgjerrig altså!!! Vi holder på å sette alt på hodet her inne.... rydde heter det vist.... men nå er det bare ufattelig rotete!!! Har brukt 1600,- på IKEA i dag for å skaffe de siste tingene vi trengte til rommet også finner vi ut vi trenger mer;) Men nå er det skikkelig masse som trenger et nytt sted å bo også er det så mange ting som ikke passer der de bodde før og noe av det skulle gjerne bare fått stå tror jeg:) hehe Er forresten hjemme ja:) Har vært hos simbafamilien!! HERLIG! For en flott gjeng å bo hos i noen dager! God mat, sove lenge, herlige utflukter, mer godt også lange samtaler om viktige og uviktige ting! Eeeehhhøøøøhhhh..... Ja også tror jeg simba har helt rett i sin antagelse om tidligere liv hos meg...... Jeg og amadeus kom veldig godt overens!! Tror det var derfor Ebba sturet resten av dagen;) Må rydde mer jeg:( KJEDELIG!!!
Molait Skrevet 24. juli 2008 #23 Skrevet 24. juli 2008 "Endelig kom Linus Alexander! Han kom i rekordfart kl 5.56, veier 3500 g og er 52 cm. En nydelig liten tøffing!" Venter spent på bilde altså! VARMT!! Ferdig rundt 19. Jepp. FINT DET ASSA!!!!
Molait Skrevet 24. juli 2008 #24 Skrevet 24. juli 2008 Egentlig litt lei dag. Vet det er lenge siden nå, men likevel....var en virkelig trøkk. Hadde vel vært 2,5 ca nå
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. juli 2008 #25 Skrevet 24. juli 2008 VI ER HJEMME IGJEN!!!!! Sprøtt å kjøre fra sykehuset med hele baksetet fullt av seter! Sendte jo mld med vitale mål til Smuguflekker som la ut tråd på skravle for meg så ble litt dårlig tip, beklager! Og jeg sendte mms til deg, Mol, men om du ikke har fått så er det antagelig fordi telefonen har gått en smule varm med mld og mms i hytt og vær, folk har ringt og jeg har skravla. Linus er en skjønn liten sak! Så ut som hadde fått litt juling med en gang, storkebitt i nakken, på nesa over øye og under nesa! Det til tross for at han ikke sto noe fast. Fødselen gikk FORT! Skal legge ut histore etterhvert som jeg orker. Linea er helt vidunderlig som storesøster. Skal stadig kose og pelle på lillebrol, vise han ting og leke. Hun har fulgt med på amming og bleieskift med stor interesse. Merker at jeg er litt trøtt, har blitt litt lite søvn, så burde jo egentlig lagt meg nedpå nå som han sover og allting, men pokker så avhengig man er blitt av dib etter hvert... måtte jo bare inn og titt litt. Snakkes siden, *lykkelig sessa*!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå