Gå til innhold

Dere som lager middag selv til de små.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så smått begynt å lage grønnsaksmos til snuppa som er 6 mnd. Hun er veldig interessert i annen mat så tenker å begynne med full middag snart når smaksprøvene fungerer.

Grønnsakene tar jeg å finmoser gjennom en melsil. Men det jeg lurer på er hvordan få kjøttet finmost..? Å hvilket kjøttyper/fiskearter er lettest å finmose? Har kjøpt meg blender som jeg tenkte å bruke til å mose mat i, har ikke prøvd den så mange ganger, men så langt synes jeg ikke den får most maten så bra. Mulig det er litt svak motor på den!=)

Er livredd får at hun skal få noe i halsen så vil ha det skikkelig most!!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet med kjøtt litt til, lagd grønnsaksretter enn så lenge. Kjøtt først og så fisk senere. Trodde det var førts ved 1 år, men mulig det var i gamle dager?

Jeg lager en stor porsjon og moser i blender og fryser ned (NB mos uten potet! Du får ikke most kjøtt like fint som grønnsaker, det vil alltid bli litt kornete.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke annet enn grønnsaker enda til min snuppe på 6 mnd. Venter med kjøtt til hun tåler litt mer klumper:)

Jeg bruker stavmikser, tenker å prøve det til kjøttet også. Men det går kanskje an å bruke kjøttkverna på kjøkkenmaskina? Har ikke prøvd selv, altså..

Skrevet

Hadde ikke tenkt å begynne med kjøtt i morgen men ganske snart.. Hun vil veldig tydelig ha mere mat. Jeg fikk et kjempe fint hefte av helsesøster som heter mat for spedbarn.. Der er det kjempefine oppskrifter fra 6 mnd, å de inneholder kjøtt. Står at man kan bruke alle fiskearter å kjøtt som, storfe, svin, kylling, kalkun, lever osv....

Skrevet

Jeg har ei lita jente på 8 1/2 mnd og hun har fra hun var rundt 6 mnd fått både kjøtt og fisk! Tok poteter, grønnsaker og fisk/kjøtt sammen i food-prosessoren og det blir så finmost så;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...