(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Har så smått begynt å lage grønnsaksmos til snuppa som er 6 mnd. Hun er veldig interessert i annen mat så tenker å begynne med full middag snart når smaksprøvene fungerer. Grønnsakene tar jeg å finmoser gjennom en melsil. Men det jeg lurer på er hvordan få kjøttet finmost..? Å hvilket kjøttyper/fiskearter er lettest å finmose? Har kjøpt meg blender som jeg tenkte å bruke til å mose mat i, har ikke prøvd den så mange ganger, men så langt synes jeg ikke den får most maten så bra. Mulig det er litt svak motor på den!=) Er livredd får at hun skal få noe i halsen så vil ha det skikkelig most!!:-)
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg hadde ventet med kjøtt litt til, lagd grønnsaksretter enn så lenge. Kjøtt først og så fisk senere. Trodde det var førts ved 1 år, men mulig det var i gamle dager? Jeg lager en stor porsjon og moser i blender og fryser ned (NB mos uten potet! Du får ikke most kjøtt like fint som grønnsaker, det vil alltid bli litt kornete.
Erisa* Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Jeg bruker heller ikke annet enn grønnsaker enda til min snuppe på 6 mnd. Venter med kjøtt til hun tåler litt mer klumper:) Jeg bruker stavmikser, tenker å prøve det til kjøttet også. Men det går kanskje an å bruke kjøttkverna på kjøkkenmaskina? Har ikke prøvd selv, altså..
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2008 Hadde ikke tenkt å begynne med kjøtt i morgen men ganske snart.. Hun vil veldig tydelig ha mere mat. Jeg fikk et kjempe fint hefte av helsesøster som heter mat for spedbarn.. Der er det kjempefine oppskrifter fra 6 mnd, å de inneholder kjøtt. Står at man kan bruke alle fiskearter å kjøtt som, storfe, svin, kylling, kalkun, lever osv....
Snuppelurene Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har ei lita jente på 8 1/2 mnd og hun har fra hun var rundt 6 mnd fått både kjøtt og fisk! Tok poteter, grønnsaker og fisk/kjøtt sammen i food-prosessoren og det blir så finmost så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå