Én til Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Min jente på 13 mnd skal begynne i barnehage til høsten. Har kjøpt en Reima tec-dress til henne, men lurer på om denne er vanntett nok - eller om vi trenger "vanlig" regntøy i tillegg?
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 De Rima-tec dresssene vi har hatt har vært mer enn vanntett nok, faktisk mer vanntett en regntøyet ;-) Jeg blir stadig imponert over de dressene, unge har både sittet og ligget i dammer, gått timelange turer i øsende regnvær osv og likevel vært knusktørre og varme etterpå. I tillegg er ikke dressen klam slik regntøy er og de vier jo nesten ingenting og er lette å få på pga det glatte foret. Eneste minuset med dressen er at når de blir større er de ikke slitesterke nok, desverre, så til eldstemann som blir 6 år i høst må jeg finne en annen dress nå.
Én til Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2008 Takk for svar - da høres det ut som om jeg har gjort et godt kjøp ;-) Ble bare litt usikker da damen i butikken sa den var vannavstøtende, hun kunne ikke garantere at den var like vanntett som vanlig regntøy. Men da stoler jeg heller på deg, tydeligvis en mamma med god erfaring!
Mikroline Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Det kan være greit med regntøy i tillegg, mest fordi det er greit med to sett når man må vaske det ene. Pluss at det er greit å ha et todelt sett og en dress.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Reimadressen bør helst ikke vaskes, da ødelegges vanntettheten i den. Den er ganske skitavstøtende så det holder vanligvis lenge å bare tørke eller spyle av den. Skal den vaskes bør den vaskes med spesialvaskemidler tilpasset materialet, og uansett så tørker den over natten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå