Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Vi har ikke så god råd og kan ikke kjøpe alt det dyreste alltid. Vi lider ingen nød altså, har både mat og klær, men er nødt til å prioritere... Nå skal gutten på litt over ett år snart begynne i barnehage. Hva ville du prioritert å bruke penger på? - dyr vs billig høstdress - dyr vs billige sko/støvler - ullundertøy - Ullgenesere/ullbukser - annet? Tror vi skal slå til med dyr dress, og kjøpe noe ullundertøy, men da blir det ikke penger til så mye annet denne måneden :-)
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har vært på disse sidene lenge og sett mye på hva folk har skrevet du har til barna sine av diverse utstyr og har konkludert med at alt i alt tror jeg faktisk vi kommer billigere fra det enn endel andre selv om vi velger "dyrest". F.eks har jeg fått inntrykk av at det mest vanlige er å kjøpe en halvdyr og en billig vinterdress, diverste ull eller fleece tøy til å ha under + nytt regntøy som skal passe i vintersesongen (til regnfulle/våte dager), vintersko, cherrox osv. Jeg har 3 barn og frem til 4-5 års alderen har det holdt mer enn rikelig med EN vinterdress i god kvalitet (vi har valgt reimatecog aldri opplevd at ungene har vært våt eller kald enda vi bor på et av de mest regnfulle stedene i hele landet og hvor det kan bli ned i minus 10-15 grader) og ETTpar gode goretex vintersko. Mer har vi faktisk ikke behøvd mellom september og mai... Tilsammen koster det ca 1500 kr, men da holder det også i 8-9 mnd sånn ca... + at vinterdressene har de kunnet arve så de blir brukt til flere barn. Først i 4-5 års alderen har jeg opplevd behovet for ekstra sko og synes Reima dressen ikke er slitesterk nok. Ellers trenger du ikke blakke deg på ullundertøy, Janus og Tom& Trine er begge ganske billige på sparkjøp og det holder med 3 stilongser/strømpebukser og 3-4 trøyer/bodyer, ull skal ikke vaskes/skiftes like ofte som bomull.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 om dette hadde vært meg, utifra mine erfaringer dette året, hadde jeg gjort: -kjøpt reflex dress, til 249 eller 399, hadde vertfall 2 modeller i fjor. vi har den til 249, og den har vært kjempegod, selv om mini ikke har gått i bhg da. - kjøpt ullundertøy på sparkjøp, det er billig(89 for body, strbukse til 49-99 eller noe sånnt) og bra nok synes jeg vertfall, selv om det finnes jo bedre har jeg erfart. -kjøpt en billig fleecedress, enten hel eller 2 delt. reflex har billige til 149, knallgode! ellers finner man vel billig fleece andre steder også, sikkert sparkjøp eller noe sånnt.. -sko er jo litt vanskelig syns jeg. vi har ikke hatt "ordentlig" vintersko i år, siden han ikke gikk i bhg, men noen sånn adidas, mellom-sko. varme nok, med ullsokker oppi! jeg vet OBS sine vintersko har komt bra ut i test, og er sikkert helt greie! ellers går det vel an å feks sammarbeide med familien din, om dere har et "fint" forhold vertfall. om gutten din ikke har hatt bursdag, ønsk deg disse tingene/penger til han. har han fyllt, så kan du feks spør noen(din mor/svigermor) om de feks kunne tenke seg å kjøpe vintersko eller dress eller noe som julegave, bare at dere får det på forhånd. slik har vi gjort det med noe, og til jul fikk han da bare et par "billige" leker, det var jo mer enn nok for han! får så mye uansett, at de ikke klarer å registrere alt de får av og til.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 og forresten. de har noen sånne ull-hjelm luer på sparkjøp, til 49 eller noe, de er knallgode!!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Tusen takk for fine tips!! Skal surfe innom Sparkjøp, og holder fast på plan om Reima-dress. Så får vi se hva det blir råd til etter hvert! Bra å se at Reflex er bra også, selv om det ikke er så dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå