PopUp Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 ...hvor henvender jeg meg?? (Østfold) Og hvordan sletter jeg det jeg har søkt på på Mac-en? Tør ikke søke på "fallskjermhopp" for da kan han jo se hva jeg pønsker på ;o)
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg buker opera på min mac og går da inn på verktøy og så historikk. Der kan jeg slette det faktum at jeg har vert inne på feks google.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 det er fallskermhopping på Ås i akershus. er der mannen min skal hoppe i utdrikkningslaget sitt og vi bor i østfold...
Mersa og gutta <3 Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Vi gav det i 40 års presang til min svoger. Husker ikke hvor det var, men mener det lå ikke så langt fra Tusenfryd. Søk på diverse fallskjermklubber.
PopUp Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2008 Noen som vet pris? Skal søke litt når ikke han svinser fram og tilbake her ;o)
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Se hva JEG googlet til deg! Nimbus Fallskjermklubb Rygge Flystasjon, 1580 Rygge Tlf 97 51 51 90 Nå kan du bare ringe og ingen blir avslørt!! Go PopUp!
elskerlivet Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 oi, du er suupersnill. Tønsberg Fallskjermklubb er størst på tandem. Var å der å hoppet tandem med jobb for 3 uker siden og det var bare heeeelt fantastisk. Superfantastiske instruktører som var med på å gjøre dagen helt topp. Om du først skal gi han denne gaven bør du også bestille med filming og bilder, da hopper det ut en kameramann sammen med mannen din, også får han med seg ferdig redigert film med musikk og en cd med masse bilder på etter hoppet. Det koster 1000 kr ekstra, men er veeeeeldig verdt det. Gøy å se sitt eget hopp etterpå!!! Gå inn på http://www.tonsberg-fallskjermklubb.com Der ligger det også endel bilder og sånt! Vil tro det er nærmest dere også. Å, nå blei jeg nestenmisunnelig på mannen din, har sååå lyst på å hoppe igjen, var helt fantastisk.
elskerlivet Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Tandemhopping Booking Tlf. 92293735. Tandemtelefonen er ikke betjent til en hver tid. Hvis du har spørsmål om tandemhopp eller booking av tandemhopp, legg igjen en beskjed så ringer vi deg tilbake. Du kan også sende en e-post til [email protected] Litt om oss...... Tønsberg Fallskjermklubb holder til på Jarlsberg Flyplass ved Tønsberg, en drøy time å kjøre fra Oslo. Klubben ble stiftet i september 1971 og er medlem i Norges Luftsportsforbund, som igjen er tilsluttet Norges Idrettsforbund. Klubben har 425 medlemmer. Klubbens instruktører har over ti års erfaring med tandemhopping, og har gjennom disse årene utført over 2000 tandemhopp. Vi tillater oss i all beskjedenhet å regne oss som en av de mest aktive tandemklubber i landet. Oppdrag i samarbeid med NRK (Norge Rundt), TV2, TV-Norge, eller bedrifter som ønsker en "kick-off" med sine ansatte, har vært noen av våre luftige spesialiteter. Det å hoppe tandem er blitt svært populært blant folk. Det å gi bort et fallskjermhopp som gave kan være en ypperlig ide og et minne for livet til en nær venn, fødselsdager, bryllup, bedrift "kick off", eller rett og slett en gave til deg selv. Her får du en unik anledning til et "adrenalinrush" i kontrollerte omgivelser, trygt fastspent til en erfaren og spesialutdannet fallskjerminstruktør. Når du ankommer blir våre gjester mottatt av sin tandeminstruktør, og blir deretter informert om hva tandemhoppet går ut på. Etter en kort briefing med instruktør på bakken har du nå fått på deg din hoppdress med fallskjermsele. Flyturen opp til 12.500 fot (4000m) tar ca 15 min. hvor du kan beskue Tønsbergs skjærgård i all sin prakt. Da vi forlater flyet, har vi et fritt fall på ca. 35 sek. i en hastighet av ca. 250 km/t før fallskjermen løses ut i en høyde av 5000 fot over bakken. Hengende i fallskjerm over Jarlsberg, er tandemeleven med på å styre fallskjermen helt ned til landing som tar ca 5 minutter. Landingen er myk og svært ofte stående på begge bena. Hvem kan hoppe? Alle med normal helse kan være med på tandem, men følgende krav gjelder: Fra 18 til 74 år Ved fyllte 16 år og foresattes godkjennelse Ikke lide av sukkersyke, epilepsi, hjertefeil. Ved tvil ta kontakt med oss. Vekt: maks 95 kg / Høyde: maks 190 cm. Hopperen må selvsagt ikke være påvirket av rusmidler. Vennligst respekter at det ikke er tillatt å nyte alkohol på flyplassens område. Godkjent legeerklæring hvis du er over 65 år ( Må fremvises ved fremmøte) Hva koster det? Prisen på et tandemhopp er kr. 4290 og det inkluderer video og stillbilder. Uten video og stillbilder koster tandemhoppet kr. 3290 På ukedagene mandag til og med fredag klokken 12 har vi reduserte priser på tandemhopp: kr.3990 med video og stillbilder, og kr.2990 uten video og stillbilder. Tandemhoppet inkluderer: Opplæring på bakken i ca 20 min. 20 minutters flytur Utsprang fra 4000m - med 35 sek. fritt fall. 5 minutter flytur i fallskjerm Obligatorisk medlemskap i Norsk Aero Klubb og Norges Luftsportsforbund Ulykkesforsikring Diplom Videofilm og stillbilder Det er mest sannsynlig at du gjør dette en gang i ditt liv. Du kan få med deg din egen fritt fall videomann som foreviger ditt hopp på videofilm og i tillegg tar stillbilder. Du får en film ferdig redigert med musikk på DVD på hoppfeltet og kan tas med 30 min etter hoppet. Du får også en CD med mange flotte bilder av ditt tandemhopp(vi kan ikke garantere at du får med videoen og bildene på dagen, hvis det er mye å gjøre må vi sende de i posten). Alle frittfallfotografer har gjennomgått spesiell opplæring før de tillates å filme tandem. Det blir brukt standard video og kamerautstyr, men disse er ikke designet for de ekstreme påkjenninger som utstyret blir utsatt for under frittfall; store temperaturforandringer og vindhastigheter på over 250 km/t. Utstyret kan feile. Dette har skjedd og kommer til å skje igjen. Dersom dette skjer får tandemeleven tilbakebetalt beløpet som er betalt for foto, video, DVD eller digitale foto med fratrekk av fotografens hoppkostnad. Tandemeleven får ikke tilbakebetalt noe for selve tandemhoppet Pris kr. 1000 Full pakke med hopp, film og bilder: kr. 4290 (mandag - kl 15 fredag: kr.3990) Betaling Betalingen skjer på forskudd, helst som overføring til kontonummer 1594 16 71664. Husk å merke innbetalingen med navnet på tandemeleven. Vi har betalingsterminal på feltet (debit kort), og du har også anledning til å betale kontant. NB! Vi ber om forståelse for at hopp som er bestilt og booket inn, og som ikke ankommer til avtalt tid, blir belastet med kr. 1500 til dekning av klubbens utgifter og til gebyrer for bestilling av fly. Været Det settes høye krav til sikkerhet i tandemhopping. Været må være fint dvs. at den vertikale (skyhøyden) sikten må være mellom ca 2 - 3000m. Styrken på bakkevind må ikke overskride 9 m/s. Tips! Legg inn i tidsplanen at i denne sporten kan det bli noe venting. Ta derfor med dere litt ekstra klær dersom dere skal være med på et hoppfelt. Storsesongen i tandem går i fra april og ut oktober mnd. Da vi har begrenset kapasitet, er det en fordel om du er tidlig ute med din bestilling. Vi ønsker dere velkommen til tandemgruppa i Tønsberg Fallskjermklubb, og skulle dere trenge ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med : Informasjon / booking Trenger du informasjon eller ønsker å booke deg inn på tandem treffer du vår bookingansvarlig på telefon 92293735 eller email [email protected].
Mersa og gutta <3 Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Mener vi betalte 3000 kr, og fikk med en dvd fra hoppet, kjempe gøy!
elskerlivet Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 Prisene er nesten nettopp økt ganke kraftig på grunn av dieselprisøkninga, vi hadde hopp gjennom jobb, og fikk akkurat bestilt i tide til gammel pris som var 2250 for hopp uten film og 3250 med film, men nå er det altså gått opp ganke mye.. er ganske dyrt å få opp flyet..
polarn & pyrene Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 Vi brukte Nimbus fra Rygge for 3 uker siden og betalte 2800 kr uten film da. Det var + 600 kr for film da.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 Jeg hoppet på for maaaaange år siden og det var en fantastisk opplevelse. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke fikk det filmet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå