*smula* Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Vi sliter skikkelig med nattavvenningen her. Kråkebolla er 11,5 mnd og får pupp 1 gang om natten. Vi ønsker egentlig å slutte med det, for det er jo absolutt ikke nødvendig. Men han er så innmari sta. Har lest innlegg om at de gråter 30 min, men sovner igjen og at det går som en drøm. Men nei da - i går gjorde vi et ærlig forsøk. Far gikk inn på rommet hans og trøstet og ga han vann, men kråkebolla nekta å gi seg, så etter 1,5 time ga vi opp og han fikk pupp likevel. Noen som har slitt med nattavvenning eller har noen tips?
hamsterpia Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Vi har akkurat holdt på med det samme. Mini er 11 mndr. Selv om det høres brutalt ut, så hold ut. La pappa`n ta natteskiftet ei ukes tid, og HOLD UT skrikingen. Det er verst den første natta. Her holdt han det gående i 2 timer første natta, mens pappa`n gikk ut og inn og la han ned, tilbød vann, smokk og bamse. Tilslutt sovna han (mest av utmattelse tipper jeg). Men neste natta var han våken bare et kvartes tid før han sovna igjen. Etter 1 uke med avvenning så sover han nå fra ca kl 19.00-19.30 til kl 06. Da våkner han og får litt vann og sover videre til 07-07.30. Jeg vet det er tøft å høre på skrikingen, men de gjør det av sinne for at de ikke får den servicen de er vant med, ikke for at de er sultne. Når de er så store, så er det på høy tid å sove hele natta, så bare vær konsekvente og hold ut! LYKKE TIL!
*smula* Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2008 Takk for svar hamsterpia. Blir nok en kamp fra og med neste helg, for nå skal jeg og lillegutt på besøk til tante (kanskje jeg skal lure henne til å ta "jobben" )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå