Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Jeg begynte på Cerazette rett etter fødselen. Ammet i tillegg det første året, så jeg fikk ikke mensen tilbake før ett år etter fødselen. Problemet er at jeg har blødninger annen hver uke!!! Og det varer ca. en uke. Vet ikke lenger hva som er mensen og hva som er "uregelmessig".... Noen ganger har jeg mens-smerter, noen ganger ikke... Nå er sønnen min 16 mnd. gammel, dvs. at jeg har blødd en uke, annen hver uke i 4 mnd! Er dette pga. Cerazette eller er det noe alvorlig galt med meg? Burde jeg kanskje tatt en tur til gyn. og fått det sjekket?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Det samme har begynt å skje med meg også. Har gått på cerazette snart et år uten blødninger av noe slag, men har det plutselig begynt. Holdte på en uke, så stoppet det en uke og nå er det tilbake igjen.. Lurer også på hva i granskauen som skjer.. Men har hørt at disse pillene er litt rare sånn... Jeg skal det det litt an ut dette pillebrettet, om det ikke stabiliserer seg så kaster jeg de i søpla.. Men ammer enda, så da får vi gå en litt usikker periode i møte tror jeg...vi får se..
elena76 Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Hadde det samme jeg og. Det var ikke noe mensen mens jeg ammet men begynte en måned etter jeg hadde sluttet med å amme. Gikk til legen som sa at de pillene var beregnet for ammende mødre og pga inneholdt lite hormoner, derfor er det så ustabilt med mensen når man slutter å amme. Fikk resept på sterkere piller. Det er første måned jeg tar dem, har ikke hatt noen blødninger, venter på mensen nå.
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Hei:) Jeg fikk tilbake mensen for 2 uker siden...har brukt cerazette siden etter fødselen,jeg har da blødd i de 2 ukene,jeg vurderer sterkt å skifte tilbake til de p-pillene jeg hadde før jeg vart gravid,det er jo ikke noe særlig å gå å blø hele tiden...jeg har heldigvis sluttet med ammingen(sikkert derfor mensen kom tilbake,den kom ca 2 uker etter ammeslutt)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Ja drittpiller! Jeg begynte på de for et og et halv brett siden. Når jeg så fikk mensen, fikk jeg det i 2 uker...! Det er jo helt sykt. Har hatt mensen etter fødselen, men begynte ikke med piller før nesten et halvt år etter at jeg fikk mensen tilbake. Jeg går på de fordi de har lite av de hormonene som gjør meg "sprø" i hodet:) Skulle gjerne hatt Trionetta i stedet.
Én til Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Skjedde med meg også, forferdelige piller!! Har et veldig godt tips: Pearly!!! Hormonfri prevensjon som funker så det suser :-D Les mer på pfc.no
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg blødde hver dag fra jeg startet til jeg sluttet på cerazette, effektiv prevansjon, men... ikke noe for en men blodmangel fra før.. Måtte bare kutte den ut.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 hehe.. måtte le litt når jeg så svaret ditt. Det er det man kaller effektiv prevensjon, ja.. Her i gården er det like effektivt dessverre.. Var liksom ikke på den måten jeg så for meg at pillene skulle hindre meg i å bli gravid igjen, da.. Men, men.. vi tenker etterhvert på nr 2 så om pillene går i søpla og vi skulle slumpe til å bli gravide så er det ikke katastrofe.. Men kan jo ikke holde på sånn etter hver graviditet , da.. Da blir det mange barn ..hihi
tuppen og lillemor Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 det er noen skikkelig dritt piller... nå slutter jeg på de, men hva nytt skal jeg velge, hva er pearly for noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå