Gå til innhold

Hvordan bleker/klorer man klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved et uhell har en helt ny hvit BH klart å lure seg med i en vask av like nye og veldig blå dongeribukser og når BH'en skittenblå :-(

Er også en topp som begynner å bli litt grålig en en hvit t-shorte med noen tomatflekker som ikke går helt bort, så lurte på å klore dem, men jeg har aldri kloret/bleket klær før. Hvordan gjør dere dette? Vil gjerne ha det inn med teskje her ;-) Altså absolutt hele prosessen og hva som evt skjer med vasken etter den med bleking i vaskemaskinen?

Fortsetter under...

Skrevet

Kan ikke gi deg det med tskje, men det står bra forklart bakpå klorflaska...

Skrevet

har du Domesthos Fresh?

Ha det på tøyet, legg det i en vask. Ha etterhvert i vann og tilsett mere DF. La det ligge natten over, og vask tøyet i vaskemaskinen.

Skrevet

Bleker det bare i vasken jeg. Vann med klor

Skrevet

Nei, har bare klor :-)

Men hvordan er det når man har vasket klærene i maskinen etterpå da, vil vasken etter bli påvirket av dette? Altså bør en f.eks vaske en lys vask til etterpå eller er maskinen "renset" slik at en mørk vask går helt bra?

Skrevet

Du tar ca 1 dl klor pr 10 liter vann, hiver oppi klærne, lar de stå en time eller to, skyller dem godt. Vask i maskinen. Ikke noe problem med annen vask senere.

Annonse

Skrevet

Ok, da satser jeg på det! De ligger i klorbad nå mens jeg vasker annet tøy. Blir spennende å se om det blir hvot igjen!

Skrevet

Satser på at du blir overrasket! (positivt, altså)

Skrevet

Tar det bare i maskinen jeg. Heller klor i trommelen og kjører programmet. Damene på renseriet her i byen sa at det var en grei måte :o) Har gjort det i vannbad før, men da ble det så ujevnt...

(kjører tom maskin med såpe etterpå, så økonomisk er det nok ikke, hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...