Gå til innhold

fra hvilken alder kan en gi yoghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det 10 mnd.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke farlig å gi fra 10 mnd, men jeg er nok mer striks på melkeprodukter enn andre... Yoghurt er et produkt basert på ku-melk og jeg ville vente til de er minst 1 år gamle med tanke på allergier, problemer med magen senere osv. Men det er min mening, og min erfaring. Hvorfor stresse så med all den maten; det er liksom om å gjøre å gi mest mulig fortest mulig (tenker ikke bare på deg og yoghurten nå altså). Man har mange år å gjøre det på. Butikker og barnemat-produsenter flyter over av "unyttige" varer som man får inntrykk av at man "bør og må" gi barnet fra den alderen det står på pakken. I tillegg spiser vi masse allsidig mat, som ungene får smake på. Våre sarte barne-mager er ikke ferdige til slikt, og så mye forskjellig. Bruke sunn fornuft, og ta det rolig. Det er et hav av tid til å la de få både det ene og det andre.

Skrevet

De kan få youghurt fra 10 mnd , man kan også ha litt kumelk i sauser fra den alderen.

Kumelk som drikke er anbefalt fra 1 år.

Mini spiser youghurt og det har gått bra.

Han er 10 mnd.

Skrevet

Hei

I yoghurt er det MYE sukker, så jeg vil heller gi andre ting:)

Skrevet

Hvis det er mageproblemer kan du gi f.eks biola og cultura fra 6 mnd. Står på gullsmokken,og fikk det bekreftet av lege.

Skrevet

Det er faktisk feil. Yoghurt naturell er en fin ting, fra 10 mnd, gjerne med musli. Husker det var en hit for førstemann. Man bare lot muslien stå i ca 10 minutter slik at den ble oppbløyta. Alle steder jega har lest står det syrna melkeprodukter fra 10 mnd, så jeg ser ikke problemet med å gi det.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Ja, vet det er mye sukker i yoghuert, og snuppa får egentlig smake på veldig lite. Bare så det er sagt.....

Tanken min med yoghurten var å fylle på med litt ekstra etter brødskiva, for hun spiser så lite av den. Bruker fruktmos til dette også, men ønsker å variere litt.Hun får mange ganger fruktmos i formiddagsgrøten også nemlig. Også er det jo kjekt at magen får begynne en gradvis, sakte tilvenning til ku-melk-produkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...