Gå til innhold

Bekkenløsning. Hvor mange er vi? (litt syting)

Anbefalte innlegg

Oki...De to siste ukene har jeg gradvis fått bekkenløsning, og nå er det så j..... vondt at jeg tror jeg blir gaaaal. Ikke kan jeg sitte, for da stivner jeg, og går jeg eller står jeg for lenge blir jeg 10 ganger verre. Hvis jeg ligger meg ned begynner det å verke lenger opp i ryggen, og hvis jeg skal snu meg i sengen gjør det så vondt at om jeg mot formodning skulle være så heldig at jeg har sovnet, så våkner jeg!! Jeg har hørt masse om bekkenløsning, men aldri forestilt meg hvor ufattelig vondt og plagsomt det er.

Derfor sier jeg bare: Dere som har bekkenløsning, stakkars dere!!! Jeg skal resten av mitt liv være super forståelig med alle som får bekkenløsning.

Og ja, klokken er mye, og jeg er våken...gjett hvorfor!!

Fortsetter under...

Huff dette høres ikke godt ut. Jeg har ikke vært så plaget heldigvis, har bare hatt det i symfysen. Det har vært slik at jeg føler jeg må gå på nåler, i tilfelle det plutselig hugger til liksom. Men nå etter at babyen har sunket lenger ned i bekkenet har jeg ingen bekkenløsning lenger. Jordmor sier at hodet til babyen stabiliserer der nede og at det kan være årsaken. Så nå er jeg plutselig mye mer bevegelig igjen - og det er deilig. Gleder meg til å gå lange turer igjen! Håper det snart blir bedre for deg også.

Savner så inderlig å kunne gå tur.. Og å kunne løfte datteren min på 1,5 uten å slite. Ja bekkenløsning er noe skikkelig herk. Hadde ikke antydning sist jeg var gravid, men fikk det i ca. uke 18 nå. Gleder meg veldig til snuppa kommer nå.

Har også hatt bekkenløysning frå veke 13:) Går mykje bedre no som ungen har sunke godt ned i bekkenet. Har fått eit tips om å bruke plastlaken/ tisselaken under vanlig laken slik at det blir mykje lettare å snu seg om natta. Har også tatt i bruk pølseklypa... Den fungerar fint til å plukka opp ting frå golvet;)

Hatt bekkenløsning siden ca uke 12-13 her og:(

Orker jo ingenting, kan nesten ikke gå noe!! Gleder meg til å få ut babyen og håper at bekkenet blir bra! Har gått til fysio, men måtte slutte pga at jeg fikk så mye kynnere etter behandling. Sover ikke godt om natta, våkner hver gang jeg skal snu meg:(

Lykke til videre damer:)

Annonse

Må vel skrive meg inn her, hatt bekkenløsning siden april. Har vært et h** til tider. Men her er noen positive ting jeg har funnet ut;

-jeg er blitt vant til å våkne/stå opp x anntall ganger per natt og falle raskt til søvn( lurt når nattevåk starter)

-jeg har hatt tid til å lese alle mammabøker jeg har fått arvet(sikkert over 20 stk, altså godt forberedt teoretisk)

-vært sykemeldt i flere mnd ( derfor godt vant til dager alene hjemme og vet hva jeg må gjøre for ikke å bli ensom/kokko, lurt når man må sitte inne å amme dagen lang)

-er vant til mye smerter og ubehag ( kanskje fått litt forhøyet smerteterskel og takler fødsel og tiden etterpå bedre)

-har ikke kunnet gjøre det jeg vil på flere mnd (har dermed allerede lagt om livstilen min fra uteogfestenattalang til mer barnevennlig hjemmekvelder)

Så er ikke så gæli at det ikke er godt for no, sant jenter..? ;)

Kain skriv mæ på her æ å :(

Fekk d ganske tili æ å, å no dein sist månan bli d bære vær å vær ferr kvar dag føles d som. Lure på korr d ska einn!?!

Vanskeli ferr ho som ska bli storesøster å ferrstå koffer itj mamma kain værra me å leik like my som før, å koffer ho itj får opp å sånn. Stakkar!

Glede mæ my t å få ut babyn, av mang groinna :)

De 2 siste ukene...?da har du vært heldig!!

Fikk det før uke 20 jeg,nå er det så vondt om natten og morningen at jeg kan grine....og hvis jeg har sittet lenge.

Eneste som hjelper er å være "aktiv",gå litt og ikke bli sittende.Da rekker ikke bekkenet å stramme seg før neste aktivitet.

Håper bare det blir fort bra igjen etter fødselen jeg!!

Jeg innser at jeg egentlig har vært heldig ja. Har alltid hørt om bekkenløsning, men aldri visst hvor smertefult det kan være. Jeg får si det sånn at jeg håper de som har fått bekkenløsning hvertfall slipper å gå to uker over termin. Hold motet oppe jenter...ca en mnd igjen....Da blir det babykos:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...