Gå til innhold

Noen av deres barn på RUNDT 11 år som har eget skateboard?

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet

Hvilken sort er det? Hva koster det? Dyrt?

Her er det så mye diskusjoner om det skateboardgreiene.Han har fått 2 billige med oss(et til 199 og et til 150) som vi har kjøpt på leketøybutikker + at han fikk kjøpe seg et litt dyrere et selv,kjøpte på sportsbutikk til 399.

Det første skateboardet kjøpte vi til bursdagen hans i april,og det ble ødelagt etter bare 1-1 1/2 uke.så kjøpte vi et nytt.

Det han har nå kjøpte han selv for ca 2 mnd siden.

Han klarte å mase til seg et nytt sånn som man klistrer oppå skateboardet,husker ikke hva d heter.Det kostet bare 100 kroner.

Men nå vil han ha hele skateboardet nytt,det faller biter av det sier han(det gjør jo det da,d ser jeg at det har gjort,det ser gammelt ut etter så kort tid!),og så klager han at hjulene ikke går så bra rundt,han vil ha et skikkelig skateboard sier han.Han vil ha et ekte skateboard,et så dyrt som mulig! Påstår alle andre har EKTE skateboard som koster flere tusen,minst 2000.

Er det tilfelle?? Jeg nekter å kjøpe et så dyrt et til han! Funderer på et til 1000,men er så redd det ikke er så bra! Kansje jeg kjøper et til 1500,men der går grensen ihvertfall!

Hva mener dere da? Er det vits i å kjøpe et så dyrt skateboard til en gutt som bare er 11 år??

Fortsetter under...

da ville jeg sagt at min grense er på 300 så får han jobbe litt ekstra hjemme og spare opp selv til et som er dyrere, så får han det han vil ha.. dere bet kun 300 og han resten fks???

Vet ikke hvor mye et ordentelig skateboard koster.....

har en på straks 11år, han har et zeroboard - kjøpt i begynnelsen av april og brukt mye på et anlegg i nærheten ( mur).

Det er klart det har gått fliser av brettet..det ser meeeget brukt ut ! men det er slik det skal være- brett ser ikke nye ut en dag engang ved riktig bruk ;-)

Tror vi ga i underkant av 1000,- for brettet, inklusive hjul mv.. mye av prisen er avh av hvor dyre hjul osv man ønsker... kjøp noe ordentlig men 2000,- er unødvendig.. som du har erfart blir det fort dyrt med de billigste løsningene også... + jeg innbiller meg det er litt tryggere med et brett som er "profft" da de tåler noe mer..sørg for god hjelm og skikkelig beskyttelsesutstyr.. det går noen olabukser :-)

Lykke til !

Jeg kjøpte skateboard til "nevøen" min i våres. Det var vistnok et OK bra brett som kostet 998,- med den greia på toppen. Jeg husker ikke merket, men det har i hvertfal blitt mye, veldig mye, brukt siden. Du ser godt at det er brukt, men det er vistnok bare kult så lenge kulelagrene i hjulene holder og det gjør de foreløpig. Når de blir dårlige kan hjulene byttes.

Jeg ville ikke kjøpt et så dyrt brett til en 11 åring. For meg er det en typisk ting ungene får ønske seg til jul/fødselsdag eller så får de spare til det av lommepengene sine.

100,- i uka i lommepenger krever sparing i 10 uker. Det må de greie om det er noe de virkelig ønsker seg.

et tips, ikke bruk brettet i regnvær!

samboeren min, som er en gammel skater, får vondt inni seg når han ser dette.

brettet blir da ødelagt veeeeldig fort, og så er det farligere å skate i re3gnvær for blir glattere da.

Annonse

ett godt brett er vell sånn passe dyrt, tror samboern betaler rundt 400-500 per ganger han kjøper nytt brett. det som virkelig koster er vell hjuloppsettet(hjul,kulelager ol..) men disse kan jo skrus av å settes på nytt brett... hjuloppsettet skal holde ei stund, bedre å bare kjøpe nytt selve brettet

• 3 uker senere...
  • 15 år senere...

Er klar over at dette er gammel post, men kom tilfeldigvis over denne i Google og måtte lage konto i solidaritet med de stakkars barna med foreldre som leser denne fremover.

Er barnet på et nivå hvor de bare skal lære å renne på brettet betyr det ingenting, men så fort de ønsker å prøve å lære seg ollie, kickflip og andre triks er forskjellen på billige og dyre brett som natt og dag. Sjansen er stor for at de da bare gir opp og slutter å skate om de må lære seg det på billige brett.

Når man først har kjøpt et ordentlig brett er det bare plata som må erstattes etterhvert om de holder det unna vann, med mindre de ønsker et bredere brett for da må også trucks (som er det dyreste) erstattes.

Det samme gjelder snowboard. Hvis de ønsker å gjøre triks på hopp og rails så er det veldig stor forskjell på billig og dyrt brett.

Dette kommer fra over 30 års erfaring med skating og snowboard 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...