Gå til innhold

Jobber dere fullt?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som lærer og er glad over å ha lang ferie nå...

Jeg er 14 uker på vei og helt tom for energi. Dersom jeg hadde jobbet nå hadde jeg ikke klart å jobbe fullt. Men jeg gleder meg til å begynne å jobbe og vil veldig gjerne jobbe fullt. Men da må jeg bli i bedre form. Ellers tror jeg ikke jeg grier det. Da kommer jeg til å knakke til slutt.

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138270373-jobber-dere-fullt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også ferie no, og kjenner det er godt! Var utslitt før ferien, men har litt meir energi no. Har jobba 50% fram til sommaren, skal ta til i 100% frå 1 angust..... Er usikker på kor lenge eg klarar jobbe så mykje- men må berre gå på med friskt mot! Må jobbe 4 veker for å få rett på fødselspengar i 100% (trur eg), men har heldigvis ferie fyrste veka i august- så då er det berre 3 veker eg MÅ klare det. Men håpar at eg har bygd meg så pass opp i ferien at eg klarar halde lenger. Merkar at eg har to små heime som og krev sitt. Lettare når eg venta nr 1- då kunne eg legge meg på sofaen etter jobb.

Ikkje kjør deg for hardt! Det er lov å ikkje klare jobbe 100. Er vel betre om du jobbar til dømes 50% heile svangerskapet, enn 100% i to mnd til?? Lykke til- og håpar ferien gjer deg godt:-)

Jeg har vært i fin form hele veien, og jobbet fullt. Har kun tatt en "sykedag" og det var dagen etter jeg testa positivt for å få samlet tankene. Hadde lite lyst til å være sosial den dagen. Ellers har jeg jobba som normalt. Ser ikke ut til at dette kommer til å endre seg med det første. Så får nok betrakte meg som en av de heldige. :)

heia. jeg jobber i hjemmesykeplein og det er ganske fysisk krevende, jobbet 100% frem til uke 11 og så har jeg godt 50% og fått litt mer tilpassede oppdrag for at jeg skal orke å jobbe så lenge som mulig i svangerskapet. dette har fungert ganske greit, så fortsetter nok i 50% etter sommerferien også:) ikke slit deg ut, det er ingen som takker deg for det! du må tenke på deg selv og den lille du har i magen din:)

Jeg jobber vanligvis fullt, men har ferie nå. Var sykemeldt fra ikm og frem til ferien pga blødning og fare for å miste (mistet to ganger siden vi startet prøvingen). Nå skal jeg tilbake i 100% jobb fra 30.juli. Blir veldig deilig å komme tilbake på jobb, men jeg er spent på hvor lenge jeg klarer å jobbe fullt. Har et kranglete bekken som jeg må ta hensyn til da jeg slet veldig med bekkenløsning sist graviditet. Er sosionom med jobb i skole, noe som gjør at dagene blir ganske aktive..:)

Jeg jobber fullt, men har bare 20 % stilling, men har 100 i sommer også og si 100% ellers, jobber på sykehjem.

Har bare råd å bare ta ei uke ferie, og det er noe skit, i fjor hadde jeg ikk noe ferie, for begynte i fjor om våren etter at jeg sluttet ett studie jeg hadde begynt på-:/

Skulle sååå ønske at jeg og kunne tatt 4 uker fri, ell i det minste to, hadde trengt det virkelig!!

Heldiggriser dere med lang fferie;)

Annonse

Jeg jobber 100%. Er sykepleier på ei pleieavdeling på sykehjem. Ganske fysisk krevende, og mange tunge løft. Men det går. Har ikke mye å gå på hjemme, og sliter egentli mest med dårlig samvittighel for lille jenta mi på 3, som jeg ikke har så mye energi til som jeg skulle ønske... Får se hvor lenge jeg orker dette. Det er som det blir sakt, at det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut... Håper å kunne hjobbe 100% så lenge som mulig. Er ikke skapt for å hå hjemme. Men tror jeg skal høre om jeg kan få bytte til en lettere avdeling.... Alle tjener jo på at jeg er lengst mulig i jobb...

Er 16 uker og er 20 % sykmeldt pga søvnproblemer, men vet ikke om det er nok. Føler jeg tappes mer og mer for energi uke for uke. Når jeg står opp om morgenen er jeg mer sliten enn da jeg la meg.

Ante ikke det kunne vært så slitsomt å være gravid. Må innrømme at jeg tidligere har tenkt at enkelte gravide hadde VELDIG lav terskel for sykmelding. Men er sjeleglad jeg aldri har sagt dette høyt. For nå singler det litt i glasshuset mitt...

Kjenner meg litt igjen der henny72 :), har heldigvis heller ikke sagt noe høyt.

Jeg skal også sykemelde meg 50 % etter ferien (jobber også i skolen så ferien er heldigvis ganskel lang :)). Jeg har ikke tenkt til å presse meg, men heller ta det litt roligere siden jeg har mulighet til det. Jeg har også andre barn som trenger en noe oppegående mor, særlig siden far skal reise bort på skole.

Ta det med ro damer, dere som har mulighet, og kos dere i svangerskapet. Jobben kan vente :)

Jobber i posten jeg, jobber egentlig 2 av 3 lørdager, men siden det er ferie og mange har slutta så jobber jeg 4-6 dager hver uke. Jeg kjenner det er slitsomt, og at jeg er mye trøtt, men må jobbe for å få fødelspenger da;) Jeg skal kanskje få flere faste dager i uka etterhvert, men trur ikke jeg kommer til å jobbe fullt frem til Desember. Kanskje jeg blir omplassert eller noe :)

jeg er vel ganske heldig jeg da, er 16 uker på vei og jobber full stilling som taktekker. Håper jeg kan jobbe så lenge som mulig men vi har bare tungt arbeid og veldi tunge løft hele dagen og det er ikke noe mulighet for noe tilpassa arbeid da det ikke er noe annet å gjøre enn å jobbe ute. Ellers så har jeg en hest som jeg rir minimum 5 dager i uka pluss at jeg rir 3 stk 2åringer som snart er startklare på øvrevoll galoppbane, de rir jeg ca annenhver dag sammen med ei annen jente. Jeg merker at jeg kanskje er litt mere sliten enn vanlig...men føler at det går veldig greit...

Jeg er 16 uker på vei og er sykemeldt pga kvalme og oppkast.

Er kokk på en båt, også det er ekstra ille når jeg lukter mat..

Fikk resept på afipran mot kvalme.. men kaster fortsatt opp når jeg lukter mat som stekes eller kokes..

Vil helst jobbe, men har ikke lov så lenge jeg brekker meg eller kaster opp.

jeg jobber 75% natt i bolig for handikappa ungd. kjenner jeg er veldig sliten for tiden for det har vært veldig mye jobbing å tunge løft. og det blir ikke bedre av at det er ferie og veldig lite folk, så jeg ble beordret til å jobbe inatt. nå har jeg jobba 6netter på rad, med en natt fri så er det på an igjen med 5netter på rad.. er møkk lei. håper det ordner seg litt når ferien er over, ellers blir det sykemelding på meg...

Annonse

Jobber fult, med mye fysisk aktivitet i jobben. Føler meg heldig, og håper at det varer... I midten av august er det meningen at jeg skal jobbe 100% som fysioterapeut, og litt ekstra i den jobben jeg har nå, en jobb jeg er VELDIG glad i. Får ta det litt som det kommer.:)

jobber fullt nå, men skal på kontroll neste uke og har så lyst til å spørre pm sykmelding fordi jeg er sliten sliten sliten. jobber i butikk og står/går hele dagen. men er så redd for hvordan jeg skal spørre legen om å få en sykmelding. jeg er ikke syk. kan ikke klage over vondt i bekkenet eller noen ting. bare sliten. er så redd for å få en "du er ikke syk selv om du er gravid" slengt tilbake. er det normalt å få sykmelding bare fordi man er sliten så tidlig i svangerskapet?

Hei! Jeg er 20% sykemeldt og har vært det siden begynnelsen av juni. Ba om ny sykemelding 20% forrige uke og det gikk helt greit. Er nå sykemeldt ut august, skal til legen i morgen for 1. kontroll. Jeg er heller ikke direkte syk, men mye kvalm med hodepine enkelte dager, svimmel, trøtt og har en datter på snart 2 som jeg er mye alene med i ukedagene. Jeg sliter litt med å finne mat å spise, prøver jeg noe "upassende" brekker jeg meg, -jeg sliter altså med "anti-pica"... Å gå gravid tærer veldig på både krefter og humør hos meg. Er nå 16 uker på vei.

Jeg jobber 100% ...som renholder, og midt i rundvasking av skole, det innebærer løfting, krabbing, bøying, mye gåing....samtidig med en barnehage og sfo med daglig renhold..flere økter om dagen altså...

Formen var jo helt miserabel fram til uke 13-14, hver dag var det virkelig en kamp å komme seg opp på jobb!

Nå er jeg snart i uke 18 og vurderer å kutte ned, ryggen verker og har den siste uka kjent at det presserpå den ene sida og ned mot underlivet..? og kjenner at det blir verre utover dagen...

grunnen til at jeg ikke har toret å trappe ned, er at jeg går på 14 dagers kontrakter av gangen, som syke/ferievikar, siden mai, før det hadde jeg annen jobb, ble ikke mye ferie mellom der gitt..

har aldri hatt fast månedsinntekt, alt fra 4 til 15, og vil beholde den lønna jeg har nå (som er 100%) når jeg går ut i perm (satser på perm fra 1.des.).

Hvis jeg sykemelder meg nå/ trapper ned, hvor kommer pengene fra når kontrakten går ut og jeg sitter uten jobb fram til desember?

...samtidig sitter jeg med en samboer uten jobb. praktisk!

..og uten sted å bo, ting og tang og sambo er imidlertidig flyttet hjem til mamma, i egen leilighet i huste riktignok, mens jeg må bo hos farmor og farfar i uka for å komme meg på jobb.

...har heller ikke bil!

Nå er jeg skikkelig sliten i hodet og kroppen, og kan vel egentlig ikke si at jeg har fått gledet meg så mye over graviditeten enda...desverre:(

*sukk*...snart halveis! :S

Er og også utdannet lærer, men har vært hjemme siden jeg fikk barn for 2 år siden. Nå skal jeg jobbe 3 dager pr uke et halvt år slik at jeg ihvertfall får litt penger når babyen kommer. Jeg har valgt å ikke jobbe mye. Har 4 barn,stort hus/hage på landet 3 katter og en hund.Så dette er vel egentlig full jobb i seg selv. Må si jeg storkoser meg, og er kjempefornøyd med valget mitt/vårt. Selvom det selvfølgelig er veldig trangt økonomisk noen ganger. Mannen min jobber fullt men tjener ikke veldig mye. Jeg er nå 41 år og kunne da jeg var yngre ikke forestille meg at jeg ikke skulle jobbe fulltid. Har vært gravid(dette er nr 5) fått barn mens jeg har jobbet fullt og vært kjempesliten og stressa mange ganger. Har liksom hoppet ut av hele greia, og det har vært helt riktig for meg! Kjære medsøstre, ta godt vare på dere selv. Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...