*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Jeg har kuttet ut alle melkeprodukter nå i håp om at dette kan hjelpe min lille til å bli bedre i magen.. men kostholdet er nå blitt frykteli smal kjørt... er det noen som har tips til hva jeg kan spise?? Trenger noen gode råd som ikke inneholder melkeproteiner og dette...
Expat Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Vel, selv er jeg melkeallergiker. Av substitutter er jeg glad i OatlyH+, det er anriket havremelk. Fås i "allergikersonen" på butikken. De har også fløte laget av soja. Jeg pleier å lage speltvafler basert på sojafløten og oatlyen. Blir ekstra sprø! Du har kanskje funnet den blå soft soja margarinen? Den fåes ihvertfall på coop og noen spar-butikker, ICA er flinke på allergi og. Den brukes istedenfor smør i matlaging og på skiven. Les på pakkene, husk at animals fett ofte betyr smør, og at mysepulver også er melk. Samme med laktose. De fleste margariner har litt melk, om det ikke er uttalt at de IKKE har det. Ellers ruler ren mat. Kinesisk og japansk mat er og stort sett uten melkeprodukter. Pizza kan man få OM man kutter osten. Du kan kjøpe en liten pose salt chips, dælje den fordervet og strø smulene over som osterstatning, visstnok det eneste som kommer i nærheten i smak.
yvve73 Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Har dere fått sjekket at babyen faktisk reagerer på melkeprodukter du får i deg? Jeg kjenner nemlig ei som kuttet ut melkeprodukter da hun trodde at babyen reagerte på dette. Babyen hadde mye utslett, tror ikke det var så mye vondt i magen. Etter prøvetaking av babyen en tid etterpå viste det seg at det ikke var dette babyen reagerte på. Så da kunne hun ganske lettet gå tilbake til et normalt kosthold igjen. Håper alt løser seg for dere :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå