Gå til innhold

Kan dette være modningsrier og hvor lenge skal dette tullet vare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp så er man litt lei og oppgitt.

I går målte jeg rier/kynnere (?) fra kl 17-21, de varte fra 30-60 sek og kom hvert 10 min i denne perioden. I tillegg veldig vondt i korsrygg og rygg generelt, følte meg rar, måtte gå som en cowboy og løp på do med diare. Var overbevist om at fødsel nå var i gang men like rundt kl 21 var det over og var så rolig fram til midt på natten. Modningsrier? For rier må det jo være for de går ikke over ved å skifte stilling, de varer lenge og kommer jevnt over lang periode....I dag har jeg bare følt meg totalt sliten og nå ligger jeg på sofaen. Kynnere/rier har startet igjen og merker at jeg bare blir sur og lei. Nesten så jeg ikke gidder å finne ut om det er noe system for kroppen lurer meg jo bare.....under 3 uker til termin.

Skrevet

Hei!

sist holdt jeg på sånn i to uker før fødselen. noen dager ok og andre dager slik du beskriver dem.

Etter en slik runde er det viktig at du sover og slapper av, de tapper deg helt for krefter.

Men da fødselen startet gikk ting relativit fort selv med setefødsel. kun rier i 6 timer før hun var ute. Jordmor mente det kunne være modningen som hadde gjort sitt.

Kansje du får en rimelig kjapp fødsel denne gangen.

Skrevet

Jeg har det som deg..er utrolig irriterende..forrige gang jeg fødte startet fødselen med kynnere og gikk over i rier på bare en times tid..fødte 3,5 timer etterpå...så dette er en uvant situasjon for meg og...jeg har 15 dager til termin, sist fødte jeg 14 dager før...så jeg "venter" litt også nå-- ganske så slitsomt..i dag har jeg hatt kynnere/maserier i formiddag også..selv om det vanligvis holder seg til kveldene..men nå har de gitt seg, får se om det tar deg opp igjen til kvelden!!1

Lykke til i allefall..

Skrevet

glemte å si en ting, fikk det ofte om kvelden/ettermiddagen og det kom kansje av at jeg var sliten. hvis du har mulighet sov en time på dagtid, så kansje du slipper disse økten. Det har i alle fall jeg tenkt til denne gangen, når jeg kommer så langt.

Skrevet

Takk for svar. Kjenner at jeg i dag virkelig kjente meg som fødeklar og sur. Dro på en planlagt men sikkert ikke så lur runde på ikea og andre shoppingsentre og hadde mest lyst til å legge meg ned i nærmeste seng og sove. Var glad jeg ikke møtte noen jeg kjente for da hadde det ikke være noen glad gravid ,-) Og i går da riene dabbet av kl 21 så følte jeg meg mer sliten enn noensinne. Så i morgen har jeg planer om å slappe totalt av og la mann ta seg av pjokken.

Skrevet

amalie kom 10.08, forrige gang var også setefødsel for meg så kjenner ikke igjen dette i det hele tatt. Da startet fødsel ved vannavgang og ble lagt inn på sykehus med en gang, hadde ingen rier i forkant og fikk dem først 6 timer senere. Og da var det jo jordmor tilstede som konstanterte at dette var rier...så denne gjettekonkurransen tar litt på kjenner jeg

Skrevet

Jeg har gått sånn i 3 uker nå med kraftige kynnere/modningsrier. 6-7 ganger i denne perioden har de vært helt regelmessige over flere timer, og så vonde at jeg må puste meg gjennom noen av de, men jeg sitter nå her enda... De bare stopper opp etter en stund. Får håpe det betyr en lettere fødsel når det først skjer.. Med førstemann hadde jeg det sånn bare i 2 dager før han meldte sin ankomst så begynner å bli rimelig lei dette nå. Tror jo hver gang at "nå skjer det!"

Skrevet

Jeg har nå gått slik i 11 dager, og begynner å bli driiitlei! Noen dager er jo bedre enn andre, men det tar på uansett..Nå bør det skje noe snart!

Skrevet

2-3 uker slik som dette?! Åååånei, har ihvertfall vært bedre i kveld med kun noen kynnere innimellom så håper virkelig ikke det. I morgen har jeg bestilt full ro og fri så håper det hjelper på, er bare så mye som skal gjøres i nytt hus og klarer ikke å la være å holde høyt tempo. Samt en liten pjokk på 16 mnd krever også sitt. Men pappa har ferie så det ordner seg. I kveld har jeg vasket og sortert babyklær så nå er kommodeskuffen til lillejenten klar, ny seng montert og fødebag pakket. Så nå skal jeg bare ligge på sofaen, lese bøker og vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...