sullemor Skrevet 19. juli 2008 #1 Del Skrevet 19. juli 2008 Er dette sant? Jeg hadde ingen vonde kynnere med min førstefødte, og ble satt i gang med hormontablett av jordmor. Jeg hadde INGEN smerter under riene frem til 4-5 cm. Da begynte jeg å kjenne det litt i ryggen. Før det hadde jeg bare "mensen-murringer". Det jeg lurer på er derfor om de som har vonde kynnere har det veldig vondt de første 4 cm mens en er i åpningsfasen. Jeg lurer bare på dette siden jeg er redd for styrtfødsel denne gangen, siden jeg ikke kjente noe før jeg hadde nesten 5 cm åpning og siden jeg ikke har hatt vonde kynnere denne graviditeten heller. Jeg tror jo ikke at hormontabletten jeg fikk som startet fødselen min hadde noe med smertenivået å gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138268509-vonde-kynnere-i-svagerskap-vondere-i-f%C3%B8rste-fase-av-f%C3%B8dselen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 20. juli 2008 #2 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg aner ikke, kan bare snakke fra egen erfaring: Jeg hadde mye vonde kynnere, ikke bare på slutten, men gjennom "hele" svangerskapet sist. Er ikke helt sikker på når det begynte, men var tidlig. Nå er jeg 15+5 og har siden uke 13 flere ganger våknet om natta pga vonde kynnere, men vet jo at "dette er inenting" i forhold til hva som kommer senere i sv.sk. Åpningsfasen for meg var uutholdelig! Jeg hadde kraftig bekkenløsning og følta at hoftene mine satt i hver sin vegg i rommet. Utdrivningsfasen var virkelig INGENTING i forhold til åpningsriene som jeg hadde i 36 timer!!! Bading gjorde det verre, akupunktur hjalp muligens noe, mens saltvannspapler også gjorde det verre. Men hofter og rygg det desidert verste, ikke livmoren... Gud å jeg håper på en totalt annen fødselsopplevelse denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138268509-vonde-kynnere-i-svagerskap-vondere-i-f%C3%B8rste-fase-av-f%C3%B8dselen/#findComment-138275026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå