Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Hei! Jeg skal slutte å amme og har fått Parlodel for å stoppe melkeproduksjon. Brukte disse for 3 år siden og fungerte bra uten bivirkninger. Men nå kvier jeg meg litt for å ta disse og lurer på om noen har erfaring med å slutte å amme (raskt pga såre brystvorter), men bare håndmelke for å til slutt stanse melkeproduksjon. Jeg ammer bare på ene puppen og den andre håndmelker jeg. Men begynner å få tett melkeganger. Har noen bruktt Parlodel og fått bivirkninger? Og mens man tar disse skal man ikke amme, men bare lette litt på sprenget i brystet?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 slutter du å amme pga såre brystvorter?????
Manx Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Hei! Til anonym som svarte HI: synes det er trist at hun får et slikt spm, det må vel være en privatsak hvorfor man velger å slutte å amme, og er sikkert ikke et lett valg å ta. Jeg har fått Parlodel for en stund tilbake da jeg ønsket å slutte å amme, men snuppa mi tok ikke flaske, så valgte å fortsette ammingen. Har dessverre ikke noe mer erfaring enn dette, og lurte også på det samme når jeg skulle slutte. Har hatt brystbetennelser ofte, så var jo livredd for å få dette når jeg skulle slutte. Hørte også at man skulle bare håndmelke det værste sprenget. Tror ikke du skal amme mens du går på Parlodel. Du kan jo ringe legen din for å være på den sikre siden. Lykke til i allefall!!
Småfolk Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Hei! Er fire år siden sist så jeg husker ikke helt om det var parlodel jeg fikk. Men jeg husker at de jeg fikk hadde bivirkninger som at man blir sløv/søvnig. Å kjøre bil er altså ikke så lurt. Grunnen til at man ikke skall gi melken til de små er at noen av disse pillene faktisk også gis til barn med kjempevekst! Altså de virker veksthemmende! Det er jo ikke så lurt å gi til søte små friske babyer! Legen s ingenting om dette til meg - heldigvis leste jeg bruksanvisningen nøye!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Jeg fikk disse for noen uker siden, men måtte kutte dem ut etter to dager. Jeg fikk veldige bivirkninger -holdt på å besvime og var helt neddopet i et døgn
Expat Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Be legen se i legemiddelhandboka.no om dette, det står at dette medikamentet ikke er førstevalget, det er et annet som er bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå