lilletrollet Skrevet 19. juli 2008 #1 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvordan går det med dere? Har dere vært i UL og sett den lille? Vet dere hva dere får? Er kommet hjem fra ferie. Og kan omsider skrive litt på siden igjen. Har ikke vært i UL enda. Skal den 28.juli. Er veldig spent på hva det blir. Har egentlig mest jentefølelse, men er overhode ikke sikker. Er nu blitt 100% sykemeldt. Er ikke særlig mobil lengre pga bekkenløsningen. Går for det meste på krykker når jeg skal ut av huset. Klarer enda litt inne i huset. Kjenner masse liv om dagene og det er deilig. Har enda ikke lagt på meg noe, men det kommer vel snart. Vi har vært litt rundt om kring å sett på barnevogn. Kan ikke si at jeg er så begeistret for disse nye 3-hjulsvognene. De virker så åpne og spinkle når du tar vekk bagen. Og enten kan man ikke legge ryggen helt ned eller så kan du ikke rette ut forenden med det resultat at ungen ikke kan ligge flatt og bagen er jo så liten at det går ikke en voksipose oppi uten at det ser ut som om at ungen skal kveles og bagen er kort slik at etter 3-4 mnd kan den jo ikke ligge der lengre. Hvilke vogner skal dere gå for??? Har sett på ei Brio (jeg som aldri skulle ha Briovogn...) og den likte jeg veldig godt siden det også går an å slå den ganske mye sammen. Blir jo et plassproblem med 3 hunder, en unge fra før og nu ei barnevogn. Må jo kjøpe Caravelle eller liknende, men det er ikke mannen min så veldig lysten på... God helg alle sammen. Hadde vært artig å møttes etter hvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levia88 Skrevet 21. juli 2008 #2 Del Skrevet 21. juli 2008 Vi må møtes ja.. har INGEN andre gravide å snakke tull med:-( Vi va tili ute med å kjøpe vogn, ei brukt basson roma? kjempe fornøyd:-D stor å romslig, tar da en del plass, men vi har bare en hund og to store biler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138280154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrollet Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg hadde Basson sist og var KJEMPEFORNØYD!!!!!! Har veldig lyst på ei sånn denne gangen også, men den tar jo litt plass. Var å så på årets model på lørdag og når mannen min da fikk se hvor stor bagdelen var så skjønte han bedre hvorfor jeg ikke vil ha disse nymoderne greierne. Virker som om det er mange som er på ferie nu siden det ikke har vært noe særlig respons på innlegget. Når har du termin? Har du vært i UL? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138280675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille lykke:) Skrevet 21. juli 2008 #4 Del Skrevet 21. juli 2008 Heia Lilletrollet:) Da var vi hjemme fra ferie. 2 uker i spania...sol og varmt og deili... men FOR varmt for gravide lille meg...hehe... ble parasoll og bading i sjøen for å holde ut varmen. Godt å være hjemme i kalde tromsø....hehe.. Ellers går alt bare fint med meg. kvalmen ga seg heldigvis etter uke 14. herlig å slippe den uggne følelsen:) Er i fin form. Litt små svimmel innimellom og blir fort trøtt og sliten, men det er bagateller som man bare må ta med. Kjente liv tidlig, og nå er det daglig aktivitet og mer spark/dunk fra den lille. En helt herlig følelse:D er 18+3 i dag og skal på UL den 21... håper bare alt står bra til der inne. spennende. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil vite kjønn eller ikke. Hadde i grunn bestemt meg for å ikke vite, men så er jeg jo nyskjerrig åsså da:P ...hehe... Hvor finner man barnevogner i trosmsø forreste? reflex og brio på polarsenteret har, men er det flere plasser? tenker å gå for en type kombivogn jeg da... hmm... Håper det er bra med alle dere andre gravide tromsøjenter også. Hadde vært gøy om vi fikk til noen bim treff etterhvert:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138283372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrollet Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 22. juli 2008 Syden hørtes deilig ut!!! Jeg har vært 17 dager i Sverige og hatt 2,5 dag med godt nok vær til å sole meg. Og så 2 uker i Bodø med greit vær. Flott at formen er bedre. Det er den her også. Plages litt med hodepine og bekkenet gidder jeg ikke snakke om... Hvordan gikk det på UL? Jeg er 18+1 i dag, så da ligger du noen dager før meg. Har du fått stor mage??? Gått opp i vekt? Magen min vises uten tvil, men vekta er fortsatt den samme. Vet ikke noen andre plasser enn Reflex og Brio som har vogn i Tromsø. Men begge skaffer jo hva det måtte være. Har sett ei på Reflex som jeg har veldig lyst på, men er i tvil om jeg skal legge 8000 kr i ny vogn når dette er siste ungen. Angrer på at jeg solgte de vognene jeg hadde. Hvem er det som tar initiativ til sånne BIM treff? Er du i jobb enda? Klemz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138287028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mas0 Skrevet 22. juli 2008 #6 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg skal på ul 25. kjempespent! Har heller ikke bestemt oss for om vi vil vite kjønnet. Tror jeg vil.. Vi har kjøpt ei brukt kombivogn. Vi får akkurat plass til den og hundeburet i bagasjerommet i bilen. Nå skal vi reise på ferie til Kroatia, håper ikke varmen slår meg ut. Blir deilig å komme bort fra regnvåte Tromsø litt! Hadde vært hyggelig med et treff i høst! Fortsatt god sommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138288286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrollet Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 22. juli 2008 GOD TUR!!!! Og send litt varme hjem til oss forfrossne nordlæninga Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138288797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
månestråle32 Skrevet 23. juli 2008 #8 Del Skrevet 23. juli 2008 Hola Chicas Da nærmer hverdagen seg igjen- deilig synes jeg! Gleder meg til å få litt rutine på trening og dagene- kanskje jeg klarer å stagnere vektoppgangen litt??!! Håper det. Alle sier det er naturlig siden det er nr 2 og de er så tette, emn jeg vil ikke helt innfinne meg med det, selv om jeg ser det er veldig vanskelig. Blæh! Ja ja, om et par år så kommer jeg sikkert til å se tilbake og tenke at det var jo bare en liten periode i livet, og bare tull å surke over... hi hi Snuppis begynner i barnehagen i august og det skal bli bra for både meg og henne Vi kjøper oss ei Phil&Teds VIBE vogn med søskensete siden snuppa er ca 16 mnd når lillebabyen kommer. Vi har hatt ei emmalunjga egde duo til vår første og jeg er VELDIG glad i den, spesielt bagen er så stor og god, og det er så lunt og godt nedi bagen! Ville ikke hatt noe annet, så jeg kommer til å bruke den når jeg ikke skal trille begge to. Spesielt blir det bra på vinteren. Snuppis var vel ca 7 mnd da jeg sluttet å bruke bagen og skiftet til sportsdelen. Da hadde hun lyst å sitte oppe å se. Snuppis er ei lang jente, så bagen er virkelig stor. Har også kjøpt ei råbillig brukt Emmaljunga sportsvogn til å stå i barnehagen. Ellers så har vi bitt i det sure eplet og kjøpt oss Mercedes Viano- litt større buss enn Caravelle......Men jeg er overbevist om at det kommer til å bli helt KONGE å ha god plass. Pappaen er også overbevist etter at vi lånte oss en slik bil på ferie i sommer. Vi får den i oktober. Vi har også 2 hunder og med snart to unger og tilhørende utstyr til mamma og pappa så trenger vi plassen..... Vi var på UL forrige uke og ble svært lettet da vi fikk sett at alt ser ok ut, og at babyen ikke er for stor.Fikk justert termin med 1 dag etter tidlig UL i uke 11. 2.des er datoen En ting som var så synd å finne ut er at favoritt jordmora vår-May, skal pensjonere seg nå. Har lyst å bestille henne i desember!! Hu var helt fantastisk med vår første!! Vi vil ikke vite kjønn da det er sååå spennende gjennom hele svangerskapet å lure Det verste som må skje er jo at en får beskjed om "at det antagelig er ei jente..., men vi kan ikke si sikkert..." det må være en gigant nedtur- hva skal en med en slik opplysning!? Men alle må få velge dette selv altså!!! Det virker vel mer som om vi er outsidere med at vi ikke vil vite! Alle spør om hva det blir Den siste uka har jeg også kjent liv hver dag og flere ganger per dag- endelig! Nå er jeg i uke 21. Fikk vite på UL at morkaka lå på fremsiden og derfor demper menge av bevegelsene- puh-! Ønsker dere fortsatt fin sommer så lenge- tror det skal bli digg vær til helga igjen Snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267750-troms%C3%B8gjengen/#findComment-138296593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå