Gå til innhold

Et privat tvillinstudium.... ;)

phantomet

Anbefalte innlegg

Nå er det 9 dager siden T&T kom til verden, og for hver dag som går skinner personlighetene til de to småttingene tydeligere og tydeligere frem.

Det er snodig å observere hvordan disse to guttene helt tydelig har hver sin personlighet, hver sin tilnærmelse til livet og som tross søskenlikhet, blir mer og mer lik seg selv fremfor broren sin...

Den minste av tvillingene trives godt som betrakter av verden. Han kan ligge lenge og bare titte på omgivelsene med store våkne øyne, og når han er sulten eller det er tid for bleieskift, lager han de søteste klagelydene som kan tenkes...riktignok forblir de ikke søte lenge dersom ikke serviceforventningene innfris raskt...

Når lille vennen spiser gjøres dette i et behagelig tempo, og han foretrekker å rape og kose litt innimellom, før han våkner til ny dyst igjen innen etpar minutter...en ammerunde for hans del kan godt vare 40 minutter, med innlagte pauser for titting, rap og kanskje en dupp...

Den andre tvillingen elsker nærhet og kroppskontakt. Han er villig til å glemme både sult og ekle bleier, bare han får ligge tett tett inntil... Når han er viser misnøye kan det derfor like gjerne dreie seg om kosesavn som sult, bleieskift eller tretthet...

Når han spiser så hgjøres det med stor appetitt, og han slutter ikke før han er nødt, eller han rett og slett sovner ved puppen... Da har han gjerne spist så mye at det renner ut av ham igjen, og rapen kommer nærmest som en eksplosjon...

Om natten er guttene også svært forskjellige. Største gutten kan bli og klage lenge...og fortvilelsen hans er tydelig. Han er ikke nødvendigvis sulten, men foretrekker like fullt å holdes og koses, helt til søvnen sakte får sige inn... minstemann suger besatt på smokken sin, mens han lar øynene rulle bakover idet øyenlokkene blir tunge...Og så kommer søvnen med et lite snork...

Det er deilig å være mamma til enda to små skapninger. Forelskelsen er total, og like overveldende denne gangen som de forrige. Det er hektisk med to babyer på en gang, men det er en vanvittig rikdom samtidig, som jeg aldri ville valgt bort!

Ønsker de av dere som går med to små skapninger i magen det aller beste, og håper dere opplever den samme tryggheten og gleden ved ankosmt som jeg gjorde.

Håper selvfølgelig at de av dere som allerede har fått deres små, at tilværelsen er fin, tross travelheten, og at dere rekker å nyte mest mulig!!!

Klem klem

fra en lykkelig tvillingmamma med huset fullt av unger....

Fortsetter under...

Så koselig å lese om tvillingstudiet ditt :)

Gleder meg til mine to kjem ut i oktober! Trur det er en del som "glemmer" å behandle tvillingene sine som to forskjellige individ av den grunn at dei er tvillinger...

Eg kjem til å vere veldig fokusert på dette med mine. No får eg mest sannsynlig en av kvart kjønn (gutten er i alle fall sikker), så blir ikkje så veldig vanskelig for meg sånn sett... Hehe...

Synes det er viktig at dei skal få finne sin egen rytme, at ikkje førstemann som våkner og er sulten automatisk gjer at da må nr 2 vekkes og mates også... :)

Og så var det den sammenligninga... Det kan en vel nesten ikkje unngå? Den eine tvillingen vil jo alltid vere roligere i forhold til den andre, og den andre meir nysgjerrig i forhold til den første. Er ikkje lett det her med tvillinger... Hehe... ;)

så flott brev, kjenner meg igjen i hva du skriver om guttene dine, mine gutter oppfører seg åsså på den måten, den lille vil kose å bruker lang tid med puppen ,mens storm, den største, skal ha service med engang han våkner og spiser gjerne pupp bare i 10 min å fått det han skal ha...sover gjør han gjerne mens han pupper..

• 2 uker senere...

Hei Sizzi.

Bare en liten kommentar til deg (ikke frekkt eller noe bare en konstantering av fakta..) Det er VELDIG greit om de får mat på noenlunde samme tid, folk med en unge blir lei av å sitte med puppen i været, tenk hva vi blir;) Men du merker jo fort selv hva de krever og hva du som matfat klarer:)

Men tiden min som tvillingmamma har vært helt skjønn og disse 10 ukene har gått kjempe fort.., føler at jeg nettopp satt med magen.

Lykke til viderer alle sammen:)

Til Tosmåimagen!

Joda, det vil sikkert lønne seg. Blir bare litt forvirra, er så mange meninger og erfaringer om dette... Noen mener det er bra de spiser samtidig, andre mener det beste er at barna finner sin egen rytme...

Så blir usikker på heile greia... Hehe... MEN eg får stole på at eg, min sambo og tvillingene finner fram til noe som fungerer bra for oss når den tid kommer :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...