Gå til innhold

Hvordan beregne uker?

Anbefalte innlegg

Jeg har antakelig hatt el 27. juni og blitt befruktet da. Det var min 16. dag i syklusen. Jeg har flere ganger hatt 12 dager fra el til mensen. Jeg fikk mens den 11. juni. Hvordan beregner jeg da hvor mange uker + dager jeg er? Nå er jo dette selvfølgelig flisespikkeri da et par dager fra eller til ikke spiller noen som helst rolle egentlig, men det er jo alikevel så irriterende! Hvis jeg tar utgangspunkt i da jeg fikk mens, så er jeg 5 + 3 i dag, men iflg babyverden så er jeg 5 + 1. Det samme får jeg dersom jeg setter syklus til 28 dager og dager mellom el og mens til 12 dager. Hm... Er jeg da altså 5+1?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267602-hvordan-beregne-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. Ja, gjør jo det jeg også når jeg setter standarden til 14 og 18 dager (el og sykluslengde), men om jeg endrer de parameterene, så endrer også uken seg. Syntes det var så rart siden det fremdeles er 5+3 dager siden jeg hadde mens. Jaja, samma det egentlig ;-)

Annonse

HAH! Helt utrolig kult! Jeg har nemlig brukt fertilitetsmonitoren fra CB, og den viser at jeg stort sett har el på dag 16. 27. juni var dag 16 ;-) Men hvordan kan da ukene bli forandret? Jeg fikk jo fortsatt mensen 11. juni. Det er jo nettopp det som skjer med terminkalkulatorene dersom jeg setter unnfangelsen til 27. Da får jeg også et par dager mindre. Hvordan kan det ha seg?

Da ligger vi helt nøyaktig likt i løypa :-)

Men hvorfor det blir regnet ut forskjellig på de ulike nettsidene vet jeg ikke.. Merkelig..

Hvordan er formen din? Selv synes jeg at jeg har har få symptomer, er bare puppene som er ømme og lever sitt eget liv. Må ut og shoppe BH i morgen, har allerede vokst ut av min 75b..

Da må jeg jo endre ukene mine da sikkert. Høh... Har blogg serru, så alt må jo være pinlig nøyaktig på slikt ;-)

Moro å finne noen som er helt på dagen da. Antakelig ;-) Kan ikke si jeg hverken så eller kjente at egget ramlet ned. Ikke hadde jeg med meg monitoren på den ferien heller, men har jo studert syklusen min inngående med den i flere måneder før det ble alvor av det. Varierte med el enten dag 15 og 16, eller 16 og 17.

Var litt "bilsyk" i forrige uke, men det ser ut til å være borte nå, og fikk ømme pupper i går. Bruker også 75B og må jo si at jeg gleder meg litt til å prøve noe større *hihi*. Ellers kjenner jeg bare at det strekker seg litt i livmora, men det er ikke så intenst som det var. Greit for meg om det ikke blir noe mer ;-)

Er enig i at det er greit å ha lite plager, men jeg trenger på en måte å få bekreftelser på at alt er i orden der inne. Litt kvalme hadde liksom vært på sin plass ;o) Ellers er det ikke lenge før jeg får en liten titt inn til babyen. Har time til gynekologen min 7. august. Da er jeg 7 + 6. Gleder meg veldig :-)

Grunnen til at jeg vet nøyakig når eggløsning og unnfangelse fant sted, er fordi jeg brukte eggløsningssprøyten Ovitrelle, og fikk hjelp av fertilitetsklinikken Nordica i Danmark.

Oi! Så spennede! Både ul og at du har fått hjelp i Danmark. Regner med det ligger en historie bak den avgjørelsen, så da er det vel på plass med en ekstra gratulasjon ;-) Regner også med at det er årsaken til den tidlige ul'en. Vurderer å bestille en selv. Ikke fordi jeg egentlig har behov for det, men fordi den vordende fra reiser på utenlandsoppdrag før første ul. Hvor tidlig kan man egentlig bestemme termin? Er ikke det mellom uke 16 og 18 eller noe slikt? Han reiser selfølgelig når jeg går inn i uke 16 :-S Hadde bare vært litt moro å være der begge to, siden det er første barn.

Født i 75 også? I så fall er vi også like gamle *hihi*

Annonse

Ja, jeg er også født i 75 :o)

Historien er ikke mer komplisert enn at jeg ikke har noen mann i livet mitt som jeg ønsker å få barn sammen med. Derfor valgte jeg å dra til Danmark å få litt hjelp der :o) Var til og med så heldig at det klaffet på første forsøk :-)

Det stemmer at den ordinære UL er rundt omkring uke 17-18-19. Etter hva jeg har forstått, er fosteret da så gjennomsnittlig at det er enklest å beregne termin etc da.

Skjønner godt at du har lyst til å ha med pappaen på UL. Vi mammaer kjenner jo alle forandringer på kroppen, mens pappaene er litt mer på sidelinja.

Har du noen følelse for om du har en gutt eller en jente i magen? Jeg tenker på babyen som henne. Men det er selvsagt like stas med en gutt :-D Som sagt bare en følelse jeg har..

Lese på profilen din etter at jeg hadde skrevet sist, og skjønte hvorfor du hadde reist til Danmark. Det må jeg si! Jeg synes slikt er utrolig kult! Kan jeg spørre hva omgivelsene sier? Tross vårt moderne samfunn så er det jo alikevel litt uvanlig.

Snakket akkurat med min kjære, og det blir tidlig ul på oss. Tidlig i den forstand at vi tar det før han reiser. Venter nok noen uker til, og da kommer jo spørsmålet om nakkefold opp. Tror jeg avstår fra å vite det... Vil selvfølgelig vite det om den er normal, men vil ikke vite det om det er tvil. He he... Jaja.

Vet du, jeg har på følelsen at det blir jente, men jeg tror det har mye med at vi alltid har referert til min venninnes mage som "han". Alle tror det blir gutt, så da tenker jeg at det blir jente på oss. Jeg har akkurat sagt til mannen at han må snart bestemme seg om han ønsker å vite kjønnet eller ikke. Vingler fælt der. Jeg har forøvrig veldig lyst til å vite hva det blir.

Foreløpig har jeg bare blitt møtt med positive holdniger over det valget jeg har tatt. Både fra foreldre, søster, venninne og kollegaer. Nå har jeg ikke fortalt nyhetene til besteforeldrene mine ennå, men regner med støtte fra de også. Mulig de er litt skeptiske til å begynne med, men dette må de bare venne seg til :o)

Så gøy at dere drar på tidlig UL :-)

Jeg tenker litt sånn som du, jeg vil nok ikke vite for mye vedr. nakkefold etc. Men jeg vil gjerne vite hvilket kjønn det er. En av fordelene med å være enestående mamma, er at jeg får alt som jeg vil selv. Trenger ikke å inngå kompromiss med noen ;o)

Jeg var så vidt innom bloggen din i sted. Den ser veldig fin ut :o) Tenkte jeg skulle lese litt mer og legge igjen en hilsen litt senere.

Venninna mi har også en gutt i magen sin. Hun hadde termin på fredag, men han er ikke kommet ennå - spennende :-) Han kommer nok til uka, tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...