lille bie Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 sønnen min er glad i honning ,men er litt usikker på hvor greit det er å spise dette. er det som sjokko pålegg? tror jeg har hørt det er sunt ,men kan ikke helt skjønne at det klissete greiene der kan være det!
meg & to små vampyrer Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Det er vel kanskje sunnere en rent hvitt sukker, men som pålegg daglig er det jo fryktelig sukkerholdig da.
~sjiraff~ Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Jeg anser honning som sunt. Men ikke som "paprika og gulerot"-sunt. Men det er jo et naturlig produkt som kan spises med måte, og kan i mine øyne ikke sammenlignes med jsokoladepålegg.
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Usunt. Dvs sunnere enn rent hvitt sukker, men ikke mer. Men godt er det jo, da.
~sjiraff~ Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 http://www.kk.no/php/art.php?id=393189 Masse gode egenskaper ved honning. Ja det er søtt, men det er også sunt.
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Var LITT vel negativ ser jeg nå: (wikipedia) "Honning er et sunnere og søtere søtningsstoff enn vanlig sukker, den kjemiske sammensetningen gjør honning lettere å oppta for menneskekroppen. Sukkerartene i honningen er i stor grad ferdig omdannet av biene og tas derfor nesten direkte opp i blodet etter inntak. Honning har imidlertid den samme uheldige virkningen på tannhelsen.... ...Enzymer i honningen hjelper fordøyelsen av annen mat. Ved å spise honning får vi dessuten i oss sporstoffer som kroppen trenger. Mineralene i honning dekker et omfattende register, faktisk kan man finne alle skjelettets bestanddeler her. Man må ikke gi honning til små barn da honningen inneholder Endosporer av bakterien Clostridium botulinum som kan formere seg i barnets tarm og utløse botulisme.... ...Honning har en lang tradisjon innen naturmedisin. Det skal være påvist at honning har sårhelende og antiseptiske egenskaper. Dette skyldes at honningen har lav vannaktivitet, som gjør at mikroorganismer ikke får vannet de trenger til å vokse og formere seg.[2] Honningens lave pH på mellom 3.2 og 4.5 [3] bidrar også til å gjøre forholdene dårligere for bakterier."
lille bie Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Jøss...virker som du kan litt om dette kakemonster med 2 boller=)men når du skriver ikke gis til små barn,lurer jeg på hvor små? ellers takker jeg for all info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå