Gå til innhold

Hva skal barnet sove i?

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt ei vugge som vi skal ha på stuen, og sprinkelseng som vi skal ha på soverommet. Sprinkelsenga er jo så stor i forhold til den lille babyen, så tenker å dandere med noen fine puter slik at det blir litt mer intimt for den lille. Egentlig har jeg vurdert å skaffe enda en vugge, ser for meg at det er veldig praktisk når man skal ta opp/legge ned babyen i forbindelse med amming om natta. Men har egentlig slått det fra meg igjen. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138267295-hva-skal-barnet-sove-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en god gammeldags kurv som skal stå i stuen så har jeg tenkt å kjøpe sprinkelseng til å ha på soverommet eller så er det mulig det blir en som er laget av plastikk og tøy, sånn reiseseng som man lett kan pakke sammen og ta med, har ikke helt bestemt meg enda.

På barnas hus har de en del vugger, og synes ikke prisen var så ille heller. Ellers kan man få kjøpt noen fine brukte vugger på finn.no. Men vil anbefale ny madrass. Jeg har fått lånt meg en vugge som er over 100 år gammel, som min oldefar fikk da han var liten. Artig å ha :-)

Annonse

Heisann:-)

Når sønnen min var nyfødt sov han den første stunden i bagvognen faktisk. Han hadde kolikk så var veldig effektiv å ha han oppi der når han fikk skrikebygene.. Han sov der på dagtid oxo.. Greit å "gå tur i stuen " med han, for han roet seg med engang. Og etter en stund brukte eg en vugge på han, sånn at han skulle ligge litt "trangt".. Begynte ik å bruke sprinkelseng før han var hvertfall 2 mnd. Det som funket best for meg da.

Nå når nr2 kommer så vil vi bruke den samme vuggen i begynnelsen, og heller gå over til sprinkelseng etter en stund.

Vuggen vi bruker har oxo gått i arv i familien vår så det er ganske kult.

Lykke til:-)

Vi kommer til å kjøpe en Slyngevugge (fra bykatari.no) til å ha i stua, synes den ser så utrolig god ut. På soverommet så har vi en mindre barneseng etter sambo, og denne vil nok bli brukt omhverandre med samsoving i vår seng... Får se hva vi finner best etter at småtten kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...