Isa04&Alex08 Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 hei til alle med smokkenproblemer.Min nesten 4åring har endelig kaster smokken. helt av seg selv...vi prøvde mange ganger å slutter men det gikk ikke bra.i går se hun til meg...mamma jeg er lei av å sutter på smokken ....hehehe..er så glad... så der fins håp...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Ja det var nok herlig.. Mi tulle ville aldri ta den når hun var baby, og gutten min sluttet med den av seg selv når han var 1 år. Så håper det også blir sånn med nr tre som er i magen.. Hørt om mange som sliter veldig med dette. Og hørt om mange triks og fortvilte foreldre.. Kaptein Sabeltann har vært redningen for mange, da barn har gitt smokken sin til han..
Isa04&Alex08 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 så heldig du har vært ...ja jeg var en av dem som har sliter...men heldigvis er det vel slutt nå....hun har tatt alle sine smokken i dag og kaster i søppeldunkern sånn at vi kan ikke henter dem tilbake se hun...det var litt søt da...jeg er så stolte av henne...hehe
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Ja det var nok ett stort skritt for henne. Ja jeg har vært heldig, selv om det var litt slitsomt når jenta aldri ville bruke det. Greit de bruker det ett års tid eller så.. Får se hvordan det blir med neste mann. Jeg er så spent på hvem hun vil ligne på og hvem hun vil være lik i oppførsel. Men det blir nok ingen av de tenker jeg..hehe:) Men hadde vært greit om hun tok smokk en liten periode.. Leste en plass at det var gunstig i forhold til krybbedød at de brukte smokk om natten.. Og det er jo bra hvis det stemmer.. Husker ikke hvor jeg leste det, eller hvorfor..
Vona Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Åh, fortell hvordan kveldene har gått! Vår 4-åring sluttet i forgårs, og hun strever veldig med å sovne om kvelden! Hun var motivert til å slutte, bestemte seg for å gi smokkene til en katt(!) hun kjenner, la smokkene i en konvolutt og "sendte" dem. Men altså, det er innsovningen som er et problem. Hun står opp hvert 5. minutt og klager på at hun ikke sovner...... Håper noen har tips! (I kveld sa jeg hun kunne "lese" litt på senga, og heller slukke lyset og legge seg igjen når hun kjente hun ble trøtt. Nå har det gått over en halv time siden hun stod opp, så jeg satser på at hun har sovna!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå