Gå til innhold

Jeg trenger solskinnshistorier!!!

gima

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg mistet for tredje gang på under 1 år i går kveld. Har helt sluttet å blø, men er sikker på at det er nok en SA pga forholdsvis sterke smerter. Var bare 6+2. Jeg er 32 år og har ingen barn fra før- kan noen løfte meg litt opp?

Takler det ok, og tenker at jeg er heldig som har verdens beste gyn og som har blitt lett gravid, men kjenner nå at det begynner å ta på meg.

Kan det gå bra selv om jeg har hatt 3 sa etter hverandre? Det er her solskinshistoriene deres kommer inn i bildet.:)

Tusen takk.

Fortsetter under...

Jeg kan desvere ikke komme med noen solskinnshistorie. Har kun hatt en MA selv og er for tidlig til å finne ut om jeg skulle være gravid på nytt.

Men jeg trodde man ble sendt til utredning etter 3 SA/MA. Har gyn fortalt deg noe om dette?

*krysser fingrene for at neste spire sitter som den skal*

Trøsteklem fra

Hei Orkidè,

Som det ble sagt over her, så har du krav på utredning når du har mistet 3 ganger på rad. Hør med legen din, be om en henvisning til spesialist. Jeg hørte med en lege som fortalte meg at såkalte habituelle aborter skyldes ikke feil på fosteret, men at livmoren ikke klarer å holde på spiren. Jeg vet at det høres ganske fælt ut, men de gode nyhetene er at det finnes metoder som hjelper deg med å holde på barnet. Han forklarte at det funker litt som en gummistrikk som lukker en pose.

Og for solskinnshistorien så har jeg mange veninner/tanter/kusiner som mistet flere ganger før de fikk sitt første levendefødte barn. Noen av dem har også flere barn nå :-)

Husk at de aller fleste kvinner som ønsker seg barn, kommer til å få barn. Og siden du tydeligvis blir gravid lett, så har jeg all lit til at dette kommer til å klaffe for deg!!!

Takk skal dere ha for svar...

Joda- Obsideisann, det er meg.:) Husker deg godt fra bli gravid og syns at det er veldig trist det du forteller nå. Du var jo såpass langt på vei også. Føler virkelig med deg.

Og joda- utredning er allerede begynt. :) Har en fantastisk gyn som allerede før tredje graviditet startet utredning med blodprøver. Ingenting galt på disse og heller ingenting galt inni livmor. Nå har vi time til 4 august der både jeg og sambo skal gå. Vi skal ha en lengre samtale, sikkert legge en plan, og så skal vi ta genetiske blodprøver (eller noe i den dur). Føler jo at folk jobber for at jeg skal få det til, men det virker allikevel så umulig akkurat nå. Men, det går sikkert bra til slutt.:)

Takk for oppløftende ord Maren i myra.:)

Noen andre med positive ord og kjekke historier?

• 3 uker senere...

solskinn skal bli! (etterhvert)

jeg er nå 8 uker på vei med nr to - etter mye om og men; bare hør her: Hadde SA i 99,Mistet to barn etter hhv 23 /21 uker i 02, fikk min deilige sønn i 04, hadde MA i 07.

Så gi ikke opp, det må finnes lys i andre enden et sted- når vi lykkes, kan alle lykkes!!!!

Skal krysse fingrene for at det går bra for dere neste gang!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...