*day Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hvor mye sover baby - hvor mye spiser baby? Har dere fått noen rutiner enda? Her har vi ikke iinnarbeidet rutiner enda, så alle dager er forskjellige. Ammer hver 3. time på formiddag, OFTE på ettermiddag, kveld, og en gang i løpet av natten.... Lurer litt på når jeg skal forsøke å få inn noen rutiner, spesielt i.f.t. soving...
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Nå er ikke tuppa vår mer enn tre uker enda, men virker som vi har ganske like dager. Sover mye på formiddagen - virker som "natta" hennes varer til mellom to og fire på ettermiddagen en gang, deretter er det pupping i tide og utide fram til en gang mellom midnatt og to-tre om natta, og så sover hun igjen (og da sover hun tre-fire timer, er våken for mat og bleieskift, og sovner igjen så snart hun er mett). Litt spent på om hun kommer til å justere døgnrytmen sin selv, eller om jeg faktisk må ta meg i nakken og begynne å vekke henne tidlig om morran etterhvert (må vedgå at det er utrolig deilig å kunne sove til i tolvtida de dagene vi ikke skal noe spesielt), men enn så lenge nyter jeg tilværelsen sånn som den er, og så venter vi litt med å lage masse system (har forsøkt å legge henne for natta før midnatt én gang - da våknet hun igjen i tretida og holdt det gående til seks med puppemas, så det var IKKE noen braksuksess. Virker som hun trenger de timene med pupping hver time eller av og til oftere før hun sovner)
Nætte;mortil2 Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 ingen særlige rutiner her heller, men som regel går vi til køys mellom 22-23, spising kl 3 og så på morgenen engang. På dagtid sover hun mellom 3 og 4 timer i slengen, så er hun våken en times tid med spising, stelling og kos på lekematten.. Så går dagen på det viset egentlig. Mer spising på kveldstid her også ja, enkelte kvelder sover hun små lurer på kvarteret/20 minutter så spising igjen. Stresser ikke noe her med rutiner enda, men har de siste dagene begynt å gå til sengs med henne uansett om hun nettopp har stått opp. Hun er veldig rolig i senga (ligger sammen med meg enda, har rett og slett ikke orket å begynne å styre med å stå opp og legge henne, søvnen er så viktig siden jeg har en treåring som har vært hjemme fra bhg en stund..). Men tenker å ta det slik som med førstemann, når jeg følte at det var greit å gjøre det eller kjente at jeg trengte det,så tok jeg rutinene etterhvert. Som soving i egen seng, leggetid osv osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå