Gå til innhold

7mnd, hvordan er deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det liksom berre min gutt som er treig eller??føler alle skrøyter hva ungene gjør, men min ligger her å ruller litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minien vår ruller rundt, men åler ikke. Sitter stødig, men setter seg ikke opp. Prøver å reise seg, men får det ikke til. Hun blir ganske så frustrert, så jeg håper hun åler snart. Tror ikke hun er særlig seint ute. Tror storebroren var tidlig. Han ålte da han avr 5,5 mnd. Jeg stresser ihvertfall ikke.

Folk her er nok snarest til å svare når det gjelder noe positivt med deres unge. :o)

Vet om flere andre babyer som både gjør mindre og mer enn vår. Det varierer veldig når de løser de ulike kodene.

Skrevet

Gutten vår åler seg fremover og står på alle fire og vaier. Men han er ikke interessert i å feks sitte, så er langt fra å finne balansen selv her.

Motorisk utvikling varierer veldig blant de små, noen er sent ute mens andre er tidligere ute, og alt er normalt. Hvis du føler at gutten din er veldig sent ute, kan du jo høre på helsestasjonen og få en time hos fysioterapeut slik at han kan bli undersøkt og kanskje du kan få litt råd til hvordan du kan stimulere utviklingen evnt.

Det er iallefall viktig at gutten din får utfolde seg mye selv på gulvet og at han har leker som fanger interessen hans.

Hilsen fysioterapeut

Skrevet

Hei:-) Han er sikkert ikke treg. Det varierer så mye hva de kan. Min kan f.eks åle seg på gulvet, men har aldri sett han rulle fra mage til rygg, så det kan han ikke. Kan heller ikke sitte stødig, selv om han har reist seg opp. Han er forresten en måned eldre enn din da.

Tror ikke alltid at folk skryter, og mener at "min baby er så mye bedre enn alle andre sine." Jeg for min del er ikke så inne i hva som er normalt at de gjør til hvilken tid, synes bare det er kjempegøy å se han gjøre nye ting. Hadde sikkert vært like stolt om det hadde skjedd om flere mnd.

Egentlig så betyr det jo ikke noe når man lærer å gjøre de forskjellige tingene, så lenge det ikke er noe galt i den motoriske utviklingen. Og det fanges jo i såfall opp på helsestasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...