tonemor81 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Skal til Kypros i august med junior, og hadde hele tiden planlagt å ha med den vanlige vogna nedover. Det er en DBS som er ganske tung og er stor også sammenslått. Den er mørkegrå i fargen, og ser for meg at den også kan bli litt varm og detn blir kanskje litt uhåndterlig der nede? Sønnen min er litt over 3 mnd. når vi drar, så han må kunne sove i vogna. Burde jeg kjøpe en litt lettere vogn til vi skal dra? Får man reisetriller til så små (med mykbag i tillegg f.eks.?)? Tenker også at det kanskje er lurt med den vanlige vogna siden han er vant til den? Noen som har erfaringer? Takker for svar
ha82 Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Vi tok med vognen til Hellas.En stor mørkeblå fra Brio.Fargen var faktisk ikke noe problem.Og vi var glade for at vi tok den med.Hører med til historien at den ble ødelagt i ramma.Men vi fikk helevognen dekket fordivi fløy med sas.Så jeg vil anbefale deg å sjekke flyselskapets policy. Tviler på at du får reisetrille medmykbag.Så mitt tips er ta med vogna, men sørg for atden er forsikret!
Nosa Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Vi har reist mye med vogn, sist med baby på 3.5 mnd. Tok med den vi bruker til vanlig en Emmaljunga Duo Edge 6 år gammel (!) og har aldri hatt noen store problemer. Brukte den som seng om natta også. Hun roet seg veldig i den siden hun var vant med den. Ville tatt med den dere har jeg, men sjekk evt om flyselskapet gir forsikring. Har hørt om andre som har pakket den inn i egen bobleplast som de har fått tak i hos flyttebyråer. God reise!
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Hei. vi kjøpte en carena trille som man kan legge sammen med ett håndgrep. enkelt og lett å dra med. den kan man ha helt til du skal ombord på flyet. da kommer det noen og hjelper deg med å ta den inn som bagasje. den andre må du vel levere når du leverer bagasjen?? Carena har nesten full liggestilling så der sov hun godt om dagen. hun var nesten 6 mnd da.men tror nok det går greit med en liten en og.vet om en venninne som gjorde det.
Kosel Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Hadde jr vært så liten når jeg dro hadde jeg også tatt med meg vognene med dypbaggen. da fungerer den som seng og babyen har ett trygt og godt sted å ligge uansett hvor dere er. nesten full liggestilling er for meg ikke bra nok når de er såpass små. Men vi dro når jr var 8mnd og da hadde jeg kjøpt en mer sportsvogn aktig, lett vogn som man klappet sammen i en håndvending og som har tilnærmet lik full liggestilling.
Kosel Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 jeg surret i bobleplast og sendte som spesialbaggasje. På turen tilbake fikk jeg ha med vognen til vi gikk ombord, men jeg syntes det var tusen ganger mere kronglete enn å bare binde fast ungen med tricot-slen`en min. Så jeg ville aldri valgt å ha med vogn/trille el. frem til boarding igjen. Men om h*n er så liten så kunne man kanskje hatt en liten myk liggebag som kan brukes til dette formålet så dere slipper å ha barnet sovende på armen v evt. forsinkelser osv osv. ha en ekstra mykbag som er lett å flytte med seg rundt? God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå